Berba aronije u punom jeku

S plantaže Ivana Bračića ubrano 7 tona aronije za proizvode PIP-a

Agrovijesti
Berba aronije u PIP-u Fotografija: Agrobiz Pogledajte galeriju
Ivan Bračić, osnivač PIP-a i sadašnji savjetnik Uprave tvrtke koja je najveći regionalni proizvođač meda i pčelarskih proizvoda ovih dana završava berbu aronije sa vlastite plantaže aronije koja se prostire na površini od jednog hektara kod Pisarovine.

Ivan Bračić, osnivač PIP-a i sadašnji savjetnik Uprave tvrtke koja je najveći regionalni proizvođač meda i pčelarskih proizvoda ovih dana završava berbu aronije s vlastite plantaže aronije koja se prostire na površini od jednog hektara kod Pisarovine. Bračić je nasade aronije podigao kako bi u svoje proizvode s dodanom vrijednosti dodavao i aroniju koja ima izuzetnu zdravstvenu vrijednost kao antioksidans.

„Aronija je postala dio nekolicine naših proizvoda s dodanom vrijednosti, a nasad smo podigli prije pet godina, s vrhunskim sadnicama iz Poljske. Ove godine je urod nešto lošiji zbog mraza koji je zahvatio plantažu u proljeće, a nešto manji prinos je i zbog duge suše, kaže Bračić, koji je ponosan što je podigao nasad ove vrijedne i zdrave voćke sve traženije na svjetskom tržištu.

Očekujemo da će urod biti oko 7 tona, dok smo ranijih godina znali imati i do 10 tona. Određene količine ćemo morati dokupiti, a već sada imamo nekoliko proizvoda, pored sokova od aronije, koji sadržavaju ovo voće vrlo zdravih sastojaka, kaže Bračić.

On smatra kako je uzgoj aronije, ali i drugog bobičastog voća, dobra prilika za pojedine male OPG-e koji na ovaj način mogu daleko više zaraditi u poljoprivredi, nego da se bave isključivo i samo ratarstvom. U planu imamo proširenje proizvodnje, jer imamo još dva hektara na kojima možemo podići nove nasade, dodaje Bračić. Bračić smatra kako je ključno da država postavi smjer u kojem će se razvijati poljoprivreda, ali i pčelarstvo, te da je potrebno raditi na proširenju proizvoda s dodanom vrijednosti koji na tržištu i u izvozu mogu postići daleko veću cijenu.

Nasad aronije podigli smo zbot toga što smo imali viziju da u naše proizvode dodajemo sastojke koje imaju jako dobru zdravstvenu vrijednost i idemo isključivo kroz prodaju takvih naših proizvoda preko ljekarni. To je jedan kanal prodaje za koji smatramo da je dobar za ove zdrave proizvode, daleko bolji nego što su to trgovine ili štandovi, dodaje Bračić. 

Bračić kaže kako se dnevno može bez pomoći alata, uz klasično branje ubrati oko 7 kilograma aronije, dok us posebne češljeve, čak i 15 kilogram. Otkupna cijena aronije proteklih je godina nešto pala zbog sve veće ponude na svjetskom i europskom tržištu. Tako se u otkupu može postići cijena od 10 pa do 13 kuna za kilogram, a njegova tvrtka nastoji da cijenu svojih sokova od aronije zadrži na razini dostupnoj za potrošače pa se kreće oko 100 kuna za litru, iako ih na tržištu ima i po cijeni od 250 kuna.