Domaći proizvodi

Trgovina delikatesama Bura i sol otvorila je vrata malim proizvođačima

Agrovijesti
Bura i sol, trgovina delikatesama Fotografija: Igor Soban/PIXSELL Pogledajte galeriju
Razvili su i nekoliko unikatnih proizvoda poput dimljene soli, čokolade s pršutom, maslina s češnjakom, paštete s pršutom i kvasine od višnje maraske.

Tvrtka Bura i sol je osnovana 2014.sa ciljem proizvodnje i  plasmana prvenstveno drniškog pršuta i ostalih autentičnih delikatesnih proizvoda. Trenutno imaju dvoje stalno zaposlenih, a surađuju s dvadesetak dobavljača, i sve izvorne delikatesne proizvode prodaju u trgovini na zagrebačkoj Trešnjevci u Krapinskoj ulici.

Bura i sol, trgovina delikatesama
˝Filozofija našeg posla zasniva se na njegovanju dalmatinskih tradicijskih proizvoda  i njihovom obradom kroz moderne spoznaje o njima.. S dijelom naših dobavljača, osim osnovnih komercijalnih aktivnosti, zajednički  surađujemo u stvaranju novih proizvodnih vrijednosti tako da u širem kontekstu, broj ljudi koji sudjeluju u našem projektu je desetak. Finalni rezultat našeg rada može se vidjeti u Krapinskoj 27, Zagreb gdje imamo delikatesnu trgovinu koja je ujedno naš showroom˝, pojašnjava vlasnik Domagoj Marin.

Obiteljska tradicija

Priča sproizvodnjom drniškog pršuta za njega nije slučajna jer nastavlja obiteljsku  tradiciju započetu prije četrdesetak godina.  Prije no što se odlučio na vlastitu poslovnu priču, 20 godina je radio uglavnom za strane  kompanije iz prehrambenog sektora. Kako kaže Marin na plasman domaćih proizvoda se odlučio jer imamo bolje i kvalitetnije  proizvode nego što su oni koji nam se serviraju u trgovačkim lancima.

˝Prava vrijednost naših tradicijskih proizvoda se vidi tek kad ih počnemo izvoziti. Tek tada imamo pravu sliku koliko su oni originalni i koliko uistinu vrijede. Iz našeg iskustva, jer dobar dio naših pršuta ide na sve strane svijeta, znamo da imamo vrhunski proizvod˝, kaže Marin.

Bura i sol, trgovina delikatesama

Osim robe iz  vlastite proizvodnje, širom su otvorili vrata malim proizvođačima delikatesnih proizvoda i to posebno onih koji se uklapaju u njihov koncept poslovanja. Koncept je prihvaćen jako dobro, čak i više od Marinovih prvotnih očekivanja. Razvili su i nekoliko unikatnih proizvoda poput dimljene soli, čokolade s pršutom, maslina s češnjakom, paštete s pršutom i kvasine od višnje maraske.

˝Potičemo male proizvođače da koriste stare recepture i izvorne sirovine  a naš zadatak je da ih prezentiramo krajnjem korisniku  što kroz njihove vrijednosti, a što kroz samu uporabu. U stalnoj ponudi imamo stotinjak artikala s time da se taj broj mijenja ovisno o sezoni˝, kaže Marin.

Hit proizvodi

Pršut je najprodavaniji artikl i on čini oko 70 posto prometa, a od ostalih artikala najvažniji su sirevi i to Lećevački tvrdi sir te sir iz mišine. Pršut dolazi iz obiteljske pršutane Marin u Drnišu. Kako tvrdi Marin, rade boutique proizvodnju od 1.000 komada godišnje.

Bura i sol, trgovina delikatesama

˝Cijeli postupak proizvodnje se radi na tradicionalan način kroz tzv. otvoreni proces. Otvoreni proces se zasniva na biodinamici jer  ovisi o vanjskim klimatskim uvjetima a za vođenje takvog procesa je presudna – vještina i iskustvo. Za tu rolu je zadužen otac,  Zvonimir Marin, koji je inače jedan od vodećih stručnjaka u proizvodnji pršuta kod nas. Osim pršuta, proizvodimo i Šokol, buđolu koja je odležala u crnom vinu i mirodijama te pancetu˝, objašnjava Marin.

S obzirom na to da još uvijek koriste infrastrukturu koju su imali na početku, isti broja radnika i jedno prodajno mjesto, rast prometa je značajan te su 2015. godinu završili s pola milijuna kuna prometa, a 2016. godinu s duplo više, odnosno s gotovo milijunom kuna prometa.

Bura i sol, trgovina delikatesama

Ipak, kaže kako je razlika u poslovanju trgovine danas i  na početcima ogromna jer je trebalo sve ˝posložiti˝. Sada kad su definirali asortiman,logistiku, razvili dodatne usluge, otvorili nove kanale, stekli stalnu klijentelu, stalno prihvaćaju nove izazove i time pomiču svoje granice. Rezultat svega toga bi trebao  i rast prodaje od 20% kojeg Marin očekuje u ovoj godini. U strukturi  prometa 50 posto otpada na pravne subjekte iz HoReCa kanala (najčešće wine barove), a ostalih 50 posto na krajnje potrošače od kojih je velik dio stalnih kupaca.  Proizvode koji će biti dio asortimana biraju upravo zahvaljujući stalnoj komunikaciji s klijentima koji su uglavnom gurmani/ hedonisti ili gastro profesionalci .

˝Imamo puno upita i planova za širenje na vanjska tržiš, ali za sada smo nemamo puno manevarskog prostora  jer smo limitirani s proizvodnim količinama kako našim, tako i naših partnera.  Za ovu godinu u planu je još otvoriti web shop dok za 2018.u planu je proširenje proizvodnih kapaciteta  s tim da zadržimo sadašnju tehnologiju i pristup boutique proizvodnji pršuta.  Osim toga nastavit ćemo istraživati, poticati male proizvođače, stvarati nove dodatne vrijednosti˝, zaključuje Marin. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje