UŽIVAJTE, IZ EUROPE JE

200,9 milijuna eura za promicanje poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda

Agrovijesti
Fotografija:
Poljoprivredni proizvođači udruženi u organizacije mogu se javiti na 'Enjoy it is from Europe', natječaj Europske komisije vrijedan 200,9 milijuna eura namijenjen promociji europskih proizvoda izvan granica Unije

Hrvatska poljoprivredna komora pozvala je poljoprivredne proizvođače da se jave na natječaj za promociju i marketing poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda u EU i inozemstvu (Enjoy it is from Europe), koji je Europska komisija objavila 14. siječnja 2020. godine. Ukupni proračun vrijedan je 200,9 milijuna eura.

"Od ukupnog proračuna, 181,4 milijuna eura namijenjeno je sufinanciranju programa promocije koji će biti izabrani među prijedlozima nakon objavljenih poziva. Čak 118,4 milijuna eura dodijeljeno je za promotivne programe u zemljama izvan EU-a. Prema natječaju to uključuje zemlje s visokim potencijalom rasta kao što su Koreja, Japan, Meksiko, SAD i Kina", objasnio je predsjednik Hrvatske poljoprivredne komore Mladen Jakopović za Komora.hr. 

U ovaj se program mogu uključiti hrvatski proizvođači udruženi u proizvođačke organizacije, kao i gospodarsko-interesna udruženja te ostale organizacije proizvođača. U Hrvatskoj poljoprivrednoj komori vjeruju kako će Hrvatska ove godine biti uspješna u ovom programu, a Komora je spremna pomoći svim zainteresiranima.

Prijave se trebaju podnijeti do 16. travnja 2020. putem posebnog portala, a Komisija će ih ocijeniti i na jesen objaviti korisnike. 

Prema očekivanjima Europske komisije, odabrani programi mogli bi povećati konkurentnost i potrošnju poljoprivredno-prehrambenih proizvoda EU širom svijeta. Također, trebali bi informirati EU i globalne potrošače o različitim EU shemama kvalitete, poput zemljopisnih oznaka ili ekoloških proizvoda. Moguće je promovirati i sigurnosne standarde EU, kao i raznolikost i autentičnost europskih proizvoda. Za svježe voće i povrće je unutar EU namijenjeno 8 milijuna eura, a cilj je povećati njihovu potrošnju u kontekstu uravnotežene i zdrave prehrane.

CHAFEA, Izvršna agencija za potrošače, zdravstvo, poljoprivredu i hranu EU pruža niz alata koji pomažu podnositeljima zahtjeva da uspješno predaju svoje prijedloge. Više informacija bit će dostupno tijekom niza ‘info dana’ koji će se održavati širom EU-a. Europski dan informacija bit će održan u Bruxellesu 30. siječnja 2020. i otvoren je za sve potencijalne korisnike, oglašivačke agencije i nacionalna tijela.

U HPK ističu kako postoje dvije vrste promotivnih programa: takozvani ‘jednostavni’ programi koje može podnijeti jedna ili više organizacija iz iste države EU-a. ‘Multi’ programe mogu podnijeti najmanje dvije nacionalne organizacije iz najmanje dvije države članice ili jedna ili više europskih organizacija. Promotivne kampanje obično se odvijaju tijekom tri godine.

Od ukupne svote predviđene proračunom, 10 milijuna eura (5 milijuna za 'jednostavne' i 5 milijuna za 'multi' programe) osigurano je za slučaj ozbiljnih poremećaja na tržištu i bit će dodijeljeno kroz zaseban poziv. Dodatnih 9.5 milijuna eura predviđeno je za inicijative koje će provoditi Europska komisija, a odnose se na sudjelovanje u sajmovima i komunikacijske kampanje, kao i diplomatsku ofenzivu koju Komisija planira na ovom polju.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje