Tjedan pčelara

5 najučinkovitijih metoda za privlačenje kupaca pčelinjih proizvoda

Agrovijesti
Tjedan pčelara Fotografija: kojihirano
Standardan kupac meda i ostalih pčelinjih proizvoda ne vidi složenost, sve potrebne predradnje i probleme s kojima se suočavaju domaći pčelari. Kupcu je nepoznanica i utrošak vremena, ljubavi i vlastitih sredstava kako bi se dobio najkvalitetniji domaći certificirani ekološki proizvod.

Kupac obično dođe u trgovinu u kojoj med prvenstveno razlikuje po cijeni i boji. Potom slijedi analiza je li med u krutom ili tekućem stanju te eventualno njegovo porijeklo.

Većina ljudi zapravo ne zna da svojemu zdravlju nanosi više štete nego koristi kupujući neprovjerene i jeftine zamjene za med ponajprije iz dalekih država i krajeva svijeta bez ikakve cjenovne logike.

Kako bi se napravila razlika između uvoznog i domaćeg meda od prošle je godine uvedena tzv. nacionalna staklenka i pravilnik o kvaliteti meda prema kojem se treba jasno istaknuti zemlja porijekla meda.

To je odličan potez i poticaj domaćem pčelarstvu. Međutim, ta informacija poznata je ljudima iz svijeta pčelarstva i agronomije te onima koje zanima razvoj lokalne proizvodnje.

Činjenica je da je premalo ljudi informirano o specifičnom pakiranju domaćeg meda, njegovim ljekovitim svojstvima, ogromnoj razlici između domaćeg i uvoznog meda, prevarama u svijetu medara – posebno ističući prodaju jeftinih zamjena za med uz cestu diljem Lijepe naše.

Kupac meda zasigurno ne zna da odlučujući se za lokalni proizvod ne radi dobro samo vlastitom zdravlju. Time se pomaže cjelokupnoj lokalnoj proizvodnji hrane. Naime, čak 84 % biljnih vrsta i 76 % proizvodnje hrane ovisi o oprašivanju koje obavljaju pčele.

Upravo je zato potrebno što kvalitetnije javnost informirati o benefitima kupovine i konzumacije pravog meda, što zbog poboljšanja zdravlja, što zbog uštede novca. Kupci, naime, nisu svjesni da kupovinom „lažnog“ meda koji je nešto jeftiniji od domaćeg zapravo bacaju svoj novac jer taj „med“ nije ništa drugo do jeftini zaslađivač. Za puno manju cijenu mogu npr. kupiti kilogram bijelog rafiniranog šećera. Efekt je jednak – zaslađen obrok ili piće bez imalo ljekovitih svojstava.

 

Evo što sami možete napraviti kako biste privukli kupce, pokrenuli razgovore podijelili informacije o pčelarstvu

1. Otvorite poslovne profile na društvenim mrežama

S obzirom da ste jaaako puno vremena proveli proučavajući pčele - posjedujete veliko znanje o ponašanju pčela i biološkoj raznolikosti. Jedino Vi znate što utječe na razvoj i život pčelinjih zajednica te njihov opstanak. Sve to možete iskoristiti i upotrijebiti za privlačenje kupaca. Brojni pčelari su to već prepoznali i zato su otvorili profile na društvenim mrežama poput Facebooka i Instagrama. Vrlo mali broj pčelara ima otvorene profile i na drugim društvenim mrežama (npr. LinkedIn, Twitter, YouTube). Ovo rade svi uspješni brendovi, ali pogodite što? Oni imaju ogroman marketinški odjel s ljudima koji upravljaju svim tim platformama. Ukoliko ne želite izdvajati dodatna sredstva za marketing, bolje je da odaberete platforme koje su vama bliske i da ih redovno održavate. Ako je to samo jedna, savjetujem Vam da putem nje redovito i komunicirati s publikom.

2. Koristite primjere iz stvarnog života – npr. promatranje košnice

Pleksiglas ili staklo pruža vam pogled u dubine tajanstvene košnice medonosnih pčela. Pokušajte napraviti dobre fotografije svojih pčela – uhvatite ih na zadatku! Ljubitelji prirode i meda svakako će to znati cijeniti, pogotovo ako život spletom okolnosti provode u urbanim sredinama. To će za njih biti tračak egzotike koji ih opušta te slobode i divljine koja im nije dostupna.

3. Opišite detaljno svaki svoj proizvod i ponosno stanite iza njega

Veliki broj ljudi povjeruje da je nešto autentično tek kada zaista za to imaju i slikoviti dokaz. Zato jasno istaknite vlastite proizvode. Koristite prepoznatljivu ambalažu. Ukoliko nudite više različitih pčelinjih proizvoda jasno i slikovito opišite svaki od njih. Budite spremni pružiti odgovore na pitanja zainteresiranim kupcima o kvaliteti i procesu proizvodnje.

4. Koristite svaku mogućnost za vlastitu ciljanu promociju.

Vlastitu promociju uvijek možete platiti i na taj način utirati svoje mjesto u tržišnoj niši. Ukoliko ste nagrađivani pčelar s dugogodišnjim iskustvom možda će vas kontaktirati neke od lokalnih novina i dobit ćete svojih zasluženih nekoliko redaka. To svakako nije zanemarivo. Ako ste otkrili sve čari kvalitetne promocije, znate da od viška glava ne boli. Međutim, mnogi pčelari još uvijek nemaju puno utakmica u nogama, ali imaju kvalitetan proizvod s kojim se ponose. Bilo da ste poznati ili manje poznati svakako posjetite www.rural-direct.com. Pomoću ove platforme možete se besplatno reklamirati na tri web-stranice i devet društvenih mreža, kao što su to do sada napravili OPG Rahela Grgić, OPG Ivan Knežević, OPG Goran Ferbežar, OPG Milutin, OPG Marko Sertić i drugi.

5. Iskoristite Tjedan pčelara na Rural Directu za promociju vlastitog proizvoda

Inicijativu Rural Direct prati preko 25 000 ljudi na društvenim mrežama, a mjesečno je posjeti oko 130 000 znatiželjnika. To je značajan broj. Ovom inicijativom pokušava se na pristojnu i ekonomski isplativu razinu postaviti hrvatski poljoprivredno-proizvodni sektor. Od 1. do 6. lipnja organizira se Tjedan pčelara kojim se planira potaknuti i medijski podržati hrvatske medare. Sudjelovanje u promociji je jednostavno – putem linka registracijom u Rural Direct bazu proizvođača. Svi pčelari koji se prijave do 1. lipnja u 16,00 dobit će mogućnost besplatne promocije na 12 digitalnih promotivnih kanala u Tjednu pčelara.