Meso s hrvatskih farmi

Barać: Promocija je važna, a trenutno imamo 55 korisnika znaka Meso hrvatskih farmi

Agrovijesti
Zdravko Barać ravnatelj HPA Fotografija: Luka Stanzl/PIXSELL
Meso hrvatskih farmi je sustav neobveznog označavanja putem kojega označavamo proizvode od svježeg svinjskog, svježeg junećeg mesa i mesa peradi koje je dobiveno od životinja koje su rođene/izvaljane, tovljene i zaklane u Republici Hrvatskoj, a znak se upravo radi veće prepoznatljivosti koristi i na pročeljima svinjogojskih, peradarskih i farmi junadi koje su evidentirane u Registru farmi pri Hrvatskoj poljoprivrednoj agenciji, kaže ravnatelj Hrvatske poljoprivrede agencije Zdravko Barać.

Ministarstvo poljoprivrede i HPA ove je godine imalo veliku promociju domaće proizvodnje "Doručak s hrvatskih farmi". Kako je ta akcija percipirana u javnosti?

Ministarstvo poljoprivrede i Hrvatska poljoprivredna agencija početkom ove godine započeli su promotivnu kampanju hrvatskih poljoprivredno-prehrambenih proizvoda pod nazivom Doručak s hrvatskih farmi putem koje smo promovirali i znakove Hrvatske poljoprivredne agencije i naravno proizvode koji ih nose.

Cilj kampanje bio je poslati jasnu poruku potrošačima da kupuju svježe i kvalitetne proizvode, proizvode dokazanog podrijetla koji su proizvedeni na hrvatskim farmama i hrvatskim poljima.

Kampanja je vrlo dobro percipirana u javnosti, kako od strane potrošača, ali i primarnih poljoprivrednih proizvođača koji su prepoznali značaj ovakvih kampanja za jačanje njihove pozicije na tržištu. Posebnost ove promotivne kampanje predstavlja i činjenica da smo uz prehrambenu industriju uključili i na taj način predstavili i oko 500 obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava koji osim primarne poljoprivredne proizvodnje imaju registriranu i preradu na svom gospodarstvu.

Meso hrvatskih farmi

Koliko je važno da danas hrvatski proizvodi nose oznaku da su sa domaćih farmi i radi li se samo o marketingu ili takva oznaka nosi i neke druge benefite?

Držimo da je iznimno važno. Danas to sve intenzivnije rade i druge države članice EU. Ovakav vid promocije donosi niz prednosti svim dionicima uključenim u poljoprivredni sektor. Primarni proizvođači dobivaju mogućnost povećavanja potrošnje, sigurnijeg plasmana na tržištu te dodanu vrijednost za svoj proizvod. Prehrambena industrija dobiva paletu prepoznatljivih proizvoda na tržištu, a potrošači dobivaju siguran, svjež, kvalitetan proizvod, proizvod dokazane sljedivosti i podrijetla. Ujedno kupujući domaće proizvode svi zajedno utječemo na povećanje potrošnje istih jačajući na taj način položaj hrvatskih poljoprivrednih proizvođača.

Koje oznake sve HPA ima u svom portfelju i koliko je proizvođača uključeno?

U ovom trenutku Hrvatska poljoprivredna agencija provodi 6 sustava neobveznog označavanja hrane.

MLIJEKO HRVATSKIH FARMI - putem kojeg se označavaju mlijeko i mliječni proizvodi, mljekomati i pročelja mliječnih farmi koje su u sustavu kontrole kvalitete mlijeka kojeg provodi Središnji laboratorij za kontrolu kvalitete mlijeka koji djeluje pri Hrvatskoj poljoprivrednoj agenciji. Korisnici su dakle posredno svi primarni proizvođači mlijeka (oko 6.500 proizvođača) putem mljekara koje koriste znak na ambalaži različitih proizvoda.

MESO HRVATSKIH FARMI - putem kojega označavamo proizvode od svježeg svinjskog, svježeg junećeg mesa i mesa peradi (životinja rođenih/izvaljenih, uzgojenih/utovljenih i zaklanih u RH) kao i označavanje pročelja svinjogojskih farmi, farmi junadi i peradarskih farmi koje su evidentirane u Registru farmi pri Hrvatskoj poljoprivrednoj agenciji (55 korisnika)

MED HRVATSKIH PČELINJAKA – od ovog mjeseca započinjemo s označavanjem meda novom oznakom i u ovom trenutku razgovaramo s Hrvatskim pčelarskim savezom o uključivanju njihovih članova u ovaj sustav označavanja.

JAJA HRVATSKIH FARMI - putem kojega označavamo svježa konzumna jaja (17 farmi, od manjih do naših najvećih proizvođača, čime je označen najveći dio hrvatske proizvodnje jaja.)

BRAŠNO HRVATSKIH POLJA i KRUH HRVATSKIH POLJA - putem kojeg označavamo brašno i pekarske proizvode (kruh i peciva) (14 korisnika).

Koliko proizvođača nosi oznaku meso hrvatskih farmi, te na koji način dolaze do nje?

Meso hrvatskih farmi je sustav neobveznog označavanja putem kojega označavamo proizvode od svježeg svinjskog, svježeg junećeg mesa i mesa peradi koje je dobiveno od životinja koje su rođene/izvaljane, tovljene i zaklane u Republici Hrvatskoj, a znak se upravo radi veće prepoznatljivosti koristi i na pročeljima svinjogojskih, peradarskih i farmi junadi koje su evidentirane u Registru farmi pri Hrvatskoj poljoprivrednoj agenciji.

Hrvatska poljoprivredna agencija je propisala Uvjete korištenja ovog Znaka kojima su definirane procedura ulaska u sustav neobveznog označavanja mesa Znakom te praćenje provedbe ovog sustava. Pri HPA je ustrojen i Savjet u kojem, uz zaposlenike iz HPA, sudjeluju i predstavnici Ministarstva poljoprivrede, kao i predstavnici proizvođača, prehrambene industrije i Hrvatske udruge za zaštitu potrošača, a koji skrbi o provedbi sustava označavanja.

Svi uvjeti, procedure i upute za pristupanje u susta neobveznog označavanja znakom Meso hrvatskih farmi dostupni su na internetskoj stranici Hrvatske poljoprivredne agencije. Trenutno imamo 55 korisnika znaka Meso hrvatskih farmi.

Zdravo barać HPA
Što sve planirate u budućnosti raditi po pitanju promociji domaćih proizvoda?

Niz je aktivnosti koje planiramo i one su podijeljene u nekoliko segmenata. Uz daljni razvoj i jačanje postojećih sustava neobveznog označavanja, na čijoj ćemo prepoznatljivosti i dalje raditi putem različitih informativnih kampanja i događanja, gdje spada i spomenuti Doručak s hrvatskih farmi, planiramo definiranje neobveznih sustava označavanja i u nekim novim proizvodnim sektorima.

Tako npr. do kraja ovog mjeseca započinjemo sustav neobveznog označavanja bučinog ulja znakom Bučino ulje s hrvatskih polja, a iznimno interesantna područja po pitanju označavanja oznakama sljedivosti su nam u ovom trenutku sektori voća i povrća i sektor proizvodnje maslinovog ulja. Ovih dana krećemo s intenzivnijom promocijom domaćeg meda kojeg označavamo znakom Med hrvatskih pčelinjaka. Organizirat ćemo nekoliko događanja pod nazivom Medni doručak s hrvatskih pčelinjaka, promovirajući na taj način hrvatske pčelare i šaljući poruku o značenju uključivanja meda u svakodnevnu prehranu, krenuvši od doručka naravno.

 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje