Zaštita proizvoda

BiH: Kestenov med Cazinske Krajine postao svjetski brend

Agrovijesti
Med Fotografija: Pixabay
Najkvalitetniji kestenov med na području bivše Jugoslavije od davnina se proizvodi na prostoru Cazina, a veliki uspjeh tamošnjih pčelara je njegovo nedavno brendiranje i upis u registar Svjetskog instituta za intelektualno vlasništvo, sa sjedištem u Ženevi, pod nazivom “Kestenov med Cazinske Krajine”

Najkvalitetniji kestenov med na području bivše Jugoslavije od davnina se proizvodi na prostoru Cazina, a veliki uspjeh tamošnjih pčelara je njegovo nedavno brendiranje i upis u registar Svjetskog instituta za intelektualno vlasništvo, sa sjedištem u Ženevi, pod nazivom “Kestenov med Cazinske Krajine”

Prema rečima Hazima Hodžića, predsjednika Udruženja pčelara “Kesten”, svemu je prethodila 15-godišnja uporna borba, te trud i zalaganje, i sve je to rezultiralo krajem rujna ove godine kada je njihov med upisan u svjetski registar brendiranih proizvoda, čime je dobio i međunarodnu oznaku kojom se garantira njegova originalnost.

“Kvaliteta našeg kestenovog meda je poznat od davnina, a o tome svjedoče bezbrojne nagrade i priznanja na domaćim i međunarodnim takmičenjima. Međutim, sve je to trebalo dokazati u proteklim godinama kroz mnoštvo analiza i ispitivanja od strane ovlaštenih akreditirskih kuća. Mi imamo obvezu provoditi redovne kontrole, da su nam pčele zdrave i da poštujemo dobru pčelarsku praksu”, kaže Hodžić.

Prema njegovim riječima, da bi se med deklasirao kao kestenov, potrebno je da sadrži minimalno 85 posto peludnih zrnaca kestena, a analize cazinskog meda su pokazale kako on posjeduje 96 do 98, što ukazuje na njegovu izvanrednu čistoću i kvalitetu. Pčelarskoj proizvodnji na ovim prostorima pogoduje čista priroda i ogromne površine kestenovih šuma, kojima je ovaj kraj naročito bogat, što pčelama garantira kvalitetnu ispašu.

U Udruženju pčelara “Kesten” kažu kako su ponosni što je njihov med postao svjetski brendiran proizvod, te naglašavaju kako im se sada otvara velika šansa kada je u pitanju šire tržište.

“Otkako smo uspeli brendirati med imamo veliki broj poziva i upita, ne samo iz regije, već i šire. Prije nekoliko dana imali smo poziv iz Švedske da tamo predstavimo med na jednom sajmu. Sada je na nama da pokušamo proizvesti veće količine meda i iskoristiti šansu koja nam se ukazala”, kaže Hodžić.

Dodaje kako njihovi proizvodi sadrže deklaraciju s imenom i podrijetlom preko tegle i poklopca, što je čvrsta garancija da je med proizveden u cazinskim pčelinjacima koji su pod stalnom veterinarskom kontrolom, da je laboratorijski ispitan i da zadovoljava stroge uvjete pravilnika o kvalitetu meda.

Inače, pčelarstvo na ovom području ima dugu tradiciju, a o tome najbolje govori podatak da je lokalno udruženje pčelara formirano daleke 1950. godine. Trenutno okupljaju oko 150 članova te konstantno rade na njihovoj edukaciji i stručnom usavršavanju.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje