PRIČA O USPJEHU

Bivši piloti u mjesec dana 'uzletjeli' izvorno hrvatskim craft ginom

Agrovijesti
Duh u boci Fotografija: Duh u boci Pogledajte galeriju
U mjesec dana poslovanja dobili su upite iz cijele Hrvatske i inozemstva, a u planu su nova premium alkoholna pića i proizvodi.

Iako su na tržištu tek oko mjesec dana, tvrtka Duh u boci i njihov Old Pilot's Gin osvojila je potrošače, ugostitelje i hotele Zagreba, Splita i Dubrovnika.

Duh u boci
Tvrtku su osnovala dva prijatelja, Hrvoje Bušić i Tomislav Anadolac, koji su se upoznala na zrakoplovnoj akademiji u Zadru. Budući da se Bušić u Nizozemskoj školovao za certificiranog destilera, povezali su proizvodnju i hrvatske sirovine sa strašću za vrhunskim pićima i uspješno zaplovili poduzetničkim vodama. Kako kažu, zanimljivo je da je tamo gdje su očekivali najviše problema, oko formalizacije i administracije poslovanja, bilo najmanje problema te da je sve proteklo relativno brzo, a tamo gdje smo ih očekivali najmanje, sa samom tehnologijom proizvodnje i nabavkom sirovina, naišli su na hrpu problema. Srećom, napravili su odličnu podjelu posla i prebrodili sve početne krize. Hrvoje je zadužen za tehnologiju proizvodnje, recepture i sirovine, a Tomislav za poslovne modele, financije i tržište.

Hrvatsko bilje

"Naš prvi proizvod, hrvatski craft gin, baziran je na šest biljaka. Borovicom koju nabavljamo u Otočcu, narančom iz doline Neretve i s dalmatinskih otoka, listu masline od maslinara s Biokova, listu kadulje koja se bere podno Velebita, cvijetu lavande s dalmatinskih otoka i Samoborskog gorja te anđeliki koja se bere u kontinentalnom dijelu Hrvatske. Hrvatska borovica nadaleko je poznata u svijetu i mnogi su svjetski brendovi gina bazirani upravo na našoj borovici. Sve biljke nabavljamo od travara te certificiranih uzgajivača i berača", ističu Hrvoje Bušić i Tomislav Anadolac.

Duh u boci
Kako kažu, fokus poslovanja im je kreirati premium hrvatski proizvod baziran na domaćim biljkama, originalnoj recepturi i najmodernijoj tehnologiji proizvodnje. Proizvod koji će se svojom kvalitetom pozicionirati u sami vrh tržišta premium alkoholnih pića.

˝Najzahtjevniji dio proizvodnje je pronalazak prave recepture i kvalitetne sirovine. Potrebno je dosta strpljenja, predanosti, znanja i kreativnosti da bi se došlo do recepture koja će kreirati kvalitetan proizvod. Jednom kada ste zadovoljni kvalitetom, mirisom i okusom proizvoda, proces ponavljanja i proizvodnje većih količina, zahvaljujući najmodernijoj tehnologiji, nije težak. Iako, nakon odležavanja našeg gina, ne koristimo automatizaciju proces se odvija relativno brzo i još uvijek nam predstavlja veliko zadovoljstvo. Tržište je prepoznalo kvalitetu proizvoda, našu priču i trud uložen u proizvodnju˝, pojašnjavaju Bušić i Anadolac.

Novi proizvodi

Kako tvrde, tijekom prve godine poslovanja očekuju porast prodaje, a samim time i proizvodnje od 5% mjesečno, ali se sve bazira na osluškivanju potreba samog tržišta kako bi izbjegli nepotrebno gomilanje zaliha. Paralelno rade i na razvoju novih proizvoda koji će donijeti neke inovacije na tržištu proizvodnje jakih alkoholnih pića u Hrvatskoj, jer im proizvodna tehnologija kojom raspolažu to i omogućava.

Duh u boci
"Danas, kada se naš proizvod nalazi u mnogim ugostiteljskim objektima u Zagrebu, Splitu i Dubrovniku, a javlja se interes i izvan Hrvatske, ostajemo fokusirani na proizvodnju premium proizvoda. Dapače, početnu ideju proširujemo na nove proizvode. Interes za našom proizvodnjom donosi nam nove suradnje s potencijalnim proizvođačima tonika, pivarima, Prehrambeno-biološkim fakultetom, ugostiteljima i drugima koji cijene dobar hrvatski proizvod˝, ističu Bušić i Anadolac.

Čitava se proizvodnja odvija u destileriji u Zagrebu, od pripreme biljaka prema njihovoj recepturi, destilacije, odležavanja destilata, punjenja boca, lijepljenja i ručno označavanje etiketa te zatvaranje boca voskom. Tijekom proizvodnje koriste modernu računalno kontroliranu tehnologiju iz Nizozemske koja im omogućava bolje iskorištavanje vremena tijekom destilacije, smanjenje troškova proizvodnje i viši standard kvalitete krajnjeg proizvoda. Brending proizvoda potpisuje agencija Kofein. S obzirom na to da su destileriju pokrenula dva “stara” prijatelja koje je povezala strast za letenjem, a Hrvoje je još uvijek aktivni pilot i instruktor letenja, njihov prvi proizvod, hrvatski craft gin, nazvan je “Old Pilot’s Gin”.

"Kad smo kretali u proizvodnju dogovorili smo se da nećemo raditi kompromise i kopirati druge na tržištu. Većina boca za gin je okruglog oblika. Mi smo odabrali kockastu. Većina se zatvara folijom ili celofanom, mi svoju zatvaramo voskom. Etiketu na bocu lijepimo rukom jer stroj za takav oblik boce i etikete ne postoji. Podatke na etiketu upisujemo rukom. Jesmo li si zakomplicirali život? Možda, ali smo željeli biti jedinstveni", poručuju Bušić i Anadolac.

Duh u boci
Gin će uskoro osim 0,7 i 0,2 litre puniti u bočice od 0,05 litara kako bi hotelijerima ponudili pakiranje za mini barove i gift shopove. U planu je proizvodnja sezonalnog gina s okusom jagode za proljeće/ljeto i okusom mandarine za sezonu jesen/zima. Počeli su i s testnom proizvodnjom prvog hrvatskog bourbona baziranog na organskom kukuruzu, a u planu je i Single Malt Whiskey kojeg, kažu, nema na našem tržištu.

˝Tržište traži nove i jedinstvene proizvode i okuse. Hrvatska obiluje kvalitetnim biljkama, voćem i žitaricama od kojih se mogu proizvesti najkvalitetnijia pića. Ne osmišljamo neke nove, nepoznate kategorije proizvoda već strogo poštujemo zakonska pravila proizvodnje. Postojećim vrstama pića udahnjujemo novi duh jedinstvenim recepturama, kvalitetnim i autentičnim hrvatskim biljkama i sirovinama te beskompromisnim pristupom destilaciji. Recepture usavršavamo jer svakim danom odležavanja piće dobiva neku novu mirisnu notu, okus ili boju. Ideje se javljaju svaki dan, ali će tempo uvijek diktirati samo jedno - proizvodnja i kvaliteta bez kompromisa. Nismo masovna proizvodnja i nikad to nećemo biti., zaključuju Bušić i Anadolac.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje