Istraživanje

Čaj: Za sva godišnja doba

Agrovijesti
Čaj Fotografija: Thinkstock
U okviru BRANDpuls istraživanja prate se marketinški pokazatelji uspjeha za kategoriju čaja te brendove unutar nje. Ovi marketinški pokazatelji važni su nam za uspješno vođenje brenda i rano uočavanje mogućih problema i prilika. Podaci korišteni u analizi koja slijedi prikupljeni su u prvoj polovici 2018. godine na području Hrvatske.

Više od pola velikih korisnika kategorije često mijenja okuse čaja. Pola njih ponekad pije i hladni čaj. Nešto manje od polovice velikih korisnika više voli voćne čajeve, pije čaj samo iz filtar vrećice i često kupuje čajeve s posebnim koristima za organizam. Zanimljivo je da tek petina njih pije čajeve isključivo zimi i svega 10% samo kada su bolesni, piše Glas Slavonije.

U okviru BRANDpuls istraživanja prate se marketinški pokazatelji uspjeha za kategoriju čaja te brendove unutar nje. Ovi marketinški pokazatelji važni su nam za uspješno vođenje brenda i rano uočavanje mogućih problema i prilika. Podaci korišteni u analizi koja slijedi prikupljeni su u prvoj polovici 2018. godine na području Hrvatske.

U Hrvatskoj imamo 82% konzumenata čaja u dobi od 15 do 64 godine. Najviše je velikih korisnika čaja (31%), koji piju čaj 2-3 puta tjedno i češće. Slijede umjereni korisnici (26%) koji piju čaj od jednom tjedno do 2-3 puta mjesečno, a tek nešto manje (25%) ima malih korisnika koji su samo povremeni konzumenti čaja te ovaj topli napitak piju jednom mjesečno i rjeđe. Za 38% korisnika čaja bitna je marka čaja koji će kupiti, za 47% je to manje bitno, a za 13% potpuno nebitno. Lojalnost u kategoriji je relativno niska jer je tek 24% korisnika kategorije lojalno nekom brendu čaja unutar kategorije.

URBANI STIL ŽIVOTA

Veliki korisnici čaja su nešto češće žene (56%). Najviše velikih korisnika nalazimo u dobi od 40 do 59 godina, srednje i visoko su obrazovani, zaposleni, prosječnih ili viših prihoda. Polovina ih je u braku, a 57% njih su roditelji. Ukupno 73% velikih korisnika čaja doručkuje svaki dan, a 31% njih najčešće doručkuje čaj ili kavu. Žive urbanim stilom života, vole se zabavljati s prijateljima i poznanicima. Visoko vrednuju obrazovanje i otvoreni su prema novim spoznajama.

Veliku važnost polažu na osobno zdravlje, skloni su hraniti se zdravo i na kuhanje gledati kao na užitak. Ekološki su osviješteni i veliki značaj pridaju temama koje se odnose na to područje. Zainteresirani su za uređenje doma, ne zaziru od kućanskih poslova. Aktivno se služe računalom, zainteresirani za suvremenu tehnologiju. Ne kupuju kako bi bili u trendu ili izrazili svoju osobnost, već su usmjereni kvaliteti i nastoje se vezati uz marku koju prepoznaju kao upotrebljivu i svrhovitu. Politički su osviješteni, ponekad skloni obrascu nacionalne kupnje kao izraz potpore domaćem gospodarstvu.

STAVOVI I BRENDOVI

Više od pola naših velikih korisnika čaja često mijenja okuse čaja. Pola njih ponekad pije i hladni čaj. Nešto manje od polovice velikih korisnika čaja više voli voćne čajeve, pije čaj samo iz filtar vrećice i često kupuje čajeve s posebnim koristima za organizam. Tek petina pije čajeve isključivo zimi i 10% njih samo kada su bolesni.

Osim općenitog praćenja kategorije čaja unutar BRANDpuls istraživanja prate se i brendovi, tj. odnos potrošača prema brendu. Najvažniji indikator koji pratimo svakako je razina korištenja (“usage”), marketinški indikator koji najbolje govori o vitalnosti brenda. Praćenje korištenja važno je za procjenu potrošačke mase na koju u određenom trenutku možemo računati. Korisnici brenda isti su konzumirali u posljednjih mjesec dana.

Među našim velikim korisnicima kategorije čaja najviše korisnika ima Franck čaj, čak 68% njih je pilo upravo taj čaj. Na drugom se mjestu nalazi Podravka s 39% korisnika, a na trećem Milford s 24% korisnika.

Pored korištenja svakog brenda pratimo i lojalnost brendovima. Model dijeli tržište brenda na četiri segmenta. Mjeri lojalnost našeg i dostupnost konkurentskog potrošača. Koncipira se na korištenosti brenda, važnosti brenda pri kupovini, ocjeni imidža i odnosu prema konkurentskim brendovima. Najviše lojalnih potrošača ima Franck čaj, čak 19%.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje