Kažu da ‘nema zime’

Cijena piva kod nas neće rasti, domaćeg ječma ima

Agrovijesti
Pivo Fotografija:
Zahvaljujući lanjskim rekordima i mreži partnera pivarima dovoljno sirovine za proizvodnju

Premda sušno i po temperaturama ekstremno vruće ljeto na sjeveru Europe stvara probleme proizvođačima piva, za domaće pivare nema straha, barem tako tvrde u vodećim pivovarama - Heinekenu Hrvatska i Zagrebačkoj pivovari. Kao što je Poslovni dnevnik već pisao, ove se godine očekuje loš urod ječma, inače najvažnije pivarske sirovine, a prema pisanju Bloomberga prinosi na poljima ječma u Skandinaviji, sjevernoj Njemačkoj i baltičkim državama manji su za 30 do 40 posto u odnosu na uobičajene. 

Lokalni i globalni trendovi

Heineken Hrvatska za svoj brend Karlovačko pivo koristi ječmeni slad napravljen od 100 posto hrvatskog ječma. Ističu kako je ječmeni slad, uz vodu, hmelj i kvasac, jedan od glavnih sastojaka za proizvodnju piva, a u projektu već više od četiri godine uspješno surađuju s Poljoprivredno prehrambenim kompleksom Nova Gradiška, Slavonija sladom te Poljoprivrednim institutom Osijek. 
“Prema informacijama koje smo dobili od svojih partnera, proizvodnja pivarskog ječma u Hrvatskoj nije u problemima s kakvima se suočavaju proizvođači u nekim zemljama sjeverne i srednje Europe. U razdoblju ključnom za dozrijevanje pivarskog ječma, u Hrvatskoj nisu bile visoke temperature, no bilo je nešto više kiše. Manji pad do kojeg je uslijed vremenskih prilika došlo, nije značajan jer je lanjska godina bila rekordna u proizvodnji pivarskog ječma. Stoga, kvalitetnog domaćeg ječma za naše Karlovačko pivo bit će dovoljno”, poručuju iz Heinekena Hrvatska.
Iako procjene tvrtke RMI Analytics koja savjetuje pivovare u Europi pokazuju da će ove godine nedostajati oko 490.000 tona pivarskog ječma, Zagrebačka pivovara se snašla jer ima mrežu domaćih i inozemnih dobavljača i time ništa ne prepušta slučaju. Kako kažu u toj kompaniji, oni su jedni od onih predstavnika pivske industrije koji redovito prate lokalne i globalne trendove s poljoprivrednim urodom osnovnih sastojaka za proizvodnju piva i prema tome unaprijed planiraju svoje poslovne procese.
“Kada je riječ o nabavci ječma, Zagrebačka pivovara ima mrežu hrvatskih dobavljača i inozemnih partnera kako bi uvijek imala mogućnost odabira kvalitete i cijene u skladu sa standardima Zagrebačke pivovare. Tako smo za naredno razdoblje od domaćeg dobavljača već osigurali slad u potrebnim količinama”, poručili su iz Zagrebačke pivovare.

Klub proizvođača

Iako je ovogodišnji urod nešto manji, prošla je godina bila rekordna godina u projektu nabave domaćeg ječma za Karlovačko pivo pa nema straha. U pitanju je projekt koji snažno podupire domaću poljoprivredu, a rezultati su vidljivi kroz sve veći broj hektara na kojima je posijan pivarski ječam. Kako bi okupili i povezali proizvođače pivarskog ječma osnovali su Klub proizvođača ječma Karlovačko kojim žele poticati partnerski odnos među svim dionicama u lancu proizvodnje te doprinijeti povećanju prinosa i kvalitete ječma čime se povećava konkurentnost proizvođača ove sirovine.
Za sada se ječam s hrvatskih polja koristi samo za Karlovačko pivo jer Heineken kao globalni brend ima prepoznatljivu recepturu, a upravo zbog domaćeg ječma se Karlovačko kao glavni brend kompanije, izdvaja na domaćem tržištu.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje