Preko polja do Europe

Cvetković: Očekujemo velik broj gostiju iz Hrvatske koji će pogledati preko 1.500 novih poljoprivrednih strojeva, traktora, kombajna...

Agrovijesti
Slobodan Cvetković, direktor Novosadskog sajma Fotografija: Novosadski sajam
"Naša najznačajnija manifestacija, koja se ove godine priređuje 83. put, bit će održana od 14. do 20. svibnja. Proizvode i usluge iz sektora poljoprivredne proizvodnje, mehanizacije, kemijskih i zaštitnih sredstava, organske hrane i ostalih djelatnosti u agrobiznisu promovirat će oko 1.500 izlagača iz oko 60 zemalja. Bit će predstavljeno 1.500 novih traktora, kombajna, poljoprivrednih strojeva." Povodom naše Konferencije, razgovarali smo s direktorom Novosadskog sajma Slobodanom Cvetkovićem

Međunarodni sajam poljoprivrede jedna je od najvećih manifestacija tog profila u ovom dijelu Europe. Koja su vaša očekivanja od ovogodišnjeg izdanja?

Naša najznačajnija manifestacija, koja se ove godine priređuje 83. put, bit će održana od 14. do 20. svibnja. Okupit će domaće i strane izlagače iz sektora poljoprivrede i gospodarskih grana koje imaju veze s njom. Zemlja partner Međunarodnog poljoprivrednog sajma jest Italija i očekuje se značajna prisutnost kompanija iz te zemlje, koja je jedna od najvećih vanjskotrgovinskih partnera Srbije. Sudionici i gosti Novosadskog sajma imat će priliku ne samo da se upoznaju s poljoprivrednim i drugim dostignućima te članice Europske unije nego i da probaju i degustiraju čuvene talijanske prehrambene proizvode i vina. Inače, proizvode i usluge iz sektora poljoprivredne proizvodnje, mehanizacije, kemijskih i zaštitnih sredstava, organske hrane i ostalih djelatnosti u agrobiznisu promovirat će oko 1500 izlagača iz oko 60 zemalja. Uz značajniji nastup izlagača iz Kine, najavljene su i kolektivne izložbe iz Nizozemske, Mađarske, Austrije, Republike Srpske, Turske, Češke, a nakon više od deset godina predstavit će se i izlagači iz Španjolske. Atraktivan nastup najavile su i dvije tvrtke iz sektora poljoprivrede iz Ujedinjenih Arapskih Emirata "Al Dahra" i "Al Rawafed Holding LLC", što će upotpuniti značajnu prisutnost inozemnih tvrtki na sajmu. 

Najavljeno je sudjelovanje velike poslovne delegacije Kine. Što će Kinezi na sajmu prezentirati i koliki je interes za njihovu izložbu? 

Interes kompanija iz Kine za nastup na Međunarodnom poljoprivrednom sajmu svake je godine sve veći. Prošle godine je na toj manifestaciji nastupilo 9 izlagača, a ove godine očekuje se nastup više od 30 tvrtki na Izložbi "Premium brands from China". Grupni nastup tvrtki iz te azijske zemlje predstavljat će posebnu cjelinu u okviru sajma i predstavlja svojevrstan "sajam u sajmu". Realno je očekivati da će broj tvrtki iz te zemlje u narednim godinama biti još veći, jer prepoznaju Novosadski sajam i tržište Srbije kao mjesto s kojeg mogu plasirati svoju robu na prostor Europe.

Koliko se godišnje na Novosadskom sajmu održava manifestacija te koliki je posjet na njima? 

Prošle godine Novosadski sajam bio je domaćin za 190.000 posjetitelja, samo na događajima koje smo organizirali. Održano je 12 priredbi u osam termina, na kojima se predstavilo više od 2000 izlagača. U Kongresnom centru "Master" održano je više od 160 događaja, koji su također imali brojan posjet. U ovoj godini održava se 15 sajamskih priredbi u 11 termina, uz velik broj događanja u Kongresnom centru, a prateći trendove uvodimo i nove usluge - neograničen bežični internet i mobilnu aplikaciju za pretraživanje usluga izlagača, koja će posjetiteljima omogućiti lakše snalaženje na sajmištu.

Kakva je prisutnost hrvatskih tvrtki na sajmu poljoprivrede, ali i na drugim manifestacijama? Imate li informaciju koliko će ove godine nastupiti tvrtki iz Hrvatske? 

I ove godine u organizaciji Županijske komore Osijek - Hrvatske gospodarske komore očekujemo nastup devet kompanija i institucija. Poznato vam je da je Hrvatska 2013. godine bila zemlja partner Poljoprivrednog sajma i tada su napravljeni kvalitetni pomaci u smislu privrednog povezivanja naše dvije zemlje, posebno u segmentu agrobiznisa, ali svakako da uvijek ima prostora za unapređenje suradnje. Osim nastupa na Poljoprivrednom sajmu, tvrtke iz Hrvatske zainteresirane su i za naše priredbe iz sektora turizma, obrazovanja, lova i ribolova.

Pratite li među posjetiteljima koliko je onih koji dolaze iz Hrvatske, te koja su vaša očekivanja za budućnost?  

Tržište Hrvatske je svakako za nas posebno zanimljivo, jer je riječ o zemlji koja je članica Europske unije. U našoj je najbližoj okolici i imamo u planu pojačati marketinške aktivnosti, jer želimo povećati broj izlagača koji nastupaju na našim manifestacijama, a u isto vrijeme smatramo da ima prostora za više posjetitelja iz Hrvatske. Naša najznačajnija manifestacija nadilazi regionalni značaj, a programi i tehnološke inovacije koji se predstavljaju na Međunarodnom poljoprivrednom sajmu, vjerujem, pobuđuju pažnju i publike u Hrvatskoj.

Ove se godine održava i druga regionalna konferencija "Preko polja do Europe", koju zajednički organiziraju ministarstva poljoprivrede Hrvatske i Srbije, zajedno s komorama i portalom Agrobiz. Koliko takve manifestacije dižu ugled sajmu?

Stručni skupovi koji se organiziraju tijekom sajmova od izuzetnog su značaja za nas kao organizatore događaja, ali i za izlagače i posjetitelje. Sajamske manifestacije su mjesto na kojem se susreću poslovni partneri, upoznajete s novim tehnologijama i stječete ono najdragocjenije - znanje. U tom smislu konferencija koja se organizira predstavlja priliku za pojedince i kompanije da se upoznaju s iskustvima Hrvatske u korištenju pretpristupnih fondova Europske unije, a s obzirom na to da su u organizaciju uključene renomirane institucije, vjerujem da će tu mogućnost prepoznati velik broj sudionika. 

Koliko na sajmu bude izloženo traktora, mehanizacije ili stoke? Imate li neke zanimljive brojke? Koliko se primjerice proda traktora na sajmu?

Izložba poljoprivredne mehanizacije na 83. međunarodnom poljoprivrednom sajmu proteći će u znaku najpoznatijih svjetskih brendova i noviteta. Poljoprivredni strojevi, traktori, kombajni, priključne mašine, oprema i dijelovi čine 53% ukupnog otvorenog izložbenog prostora na sajmu. Bit će izloženi i noviteti koji su predstavljeni na najpoznatijim svjetskim sajmovima. Nоsitelj izložbe poljoprivredne mehanizacije jest Poslovno udruženje uvoznika i izvoznika poljoprivredne mehanizacije u Novom Sadu, koje najavljuje da će se na štandovima njihovih članica naći više od 1500 probranih strojeva, među kojima su i oni koji su osvojili prestižna priznanja na sajmovima u Hannoveru i Parizu. Članovi tog udruženja pripremili su povoljnije uvjete pri kupovini, prvenstveno znatno niže kamate, i novitete u ponudi. Ponuda na Izložbi poljoprivredne mehanizacije obuhvatit će sve najznačajnije proizvođače, a naši posjetitelji imat će priliku vidjeti najnovije traktore i kombajne, kao i posjetitelji prestižnih svjetskih sajmova.

Ove godine imate i B2B konferenciju agrobiznisa. Tko je pozvan i koga sve očekujete te koji je cilj takvih konferencija? 

Tradicija naše najznačajnije manifestacije, kao i prisutnost proizvoda i usluga iz oko 60 zemalja, doprinosi živoj privrednoj aktivnosti tijekom sajamskih dana. Poslovni aranžmani koji se sklapaju na sajmu vrijedni su više stotina milijuna eura, a iz tog razloga ta priredba spada u jednu od najznačajnijih u agrobiznisu u ovom dijelu Europe. Uz to, sajam posjeti velik broj ljudi iz zemlje i regije, Europske unije, ali i s drugih kontinenata. Poljoprivredni sajam će i ove godine obilježiti i Međunarodni poslovni susreti, AgroB2B, koje priređujemo u suradnji s Privrednom komorom Srbije i Univerzitetom u Novom Sadu, s ciljem da domaće tvrtke lakše i brže uspostavljaju kontakte i suradnju s inozemnim partnerima koji izlažu na Poljoprivrednom sajmu ili ga poslovno posjećuju. Očekujemo da će na tom događaju sudjelovati predstavnici više od 100 tvrtki iz 20 zemalja svijeta.

Kakva je suradnja Novosadskog sajma sa sajmovima u Hrvatskoj, primjerice Bjelovarskim sajmom? Postoje li mogućnosti zajedničke suradnje, povezivanja?

Sajam je član Međunarodnog udruženja sajamske industrije (UFI), Srednjoeuropskog sajamskog saveza (CEFA), Udruženja europskih poljoprivrednih sajmova (EURASCO) i Međunarodne kongresne asocijacije (ICCA). Članstva u tim udruženjima doprinose razmjeni iskustava, umrežavanju i praćenju suvremenih trendova. Upravo ta suradnja sa značajnim međunarodnim sajamskim kućama dragocjena je za nas, ne samo u kontekstu privlačenja izlagača iz inozemstva već i u usvajanju novina u komunikaciji i animiranju što većeg broja posjetitelja na manifestacijama koje Novosadski sajam organizira. S obzirom na geografsku blizinu i činjenicu da je Bjelovarski sajam također član udruženja EURASCO, svakako da postoji mogućnost za unapređenje suradnje i razmjenu iskustava i to je nešto čemu će naša kuća u idućem razdoblju posvetiti posebnu pažnju.

Kakvi su financijski rezultati sajma, uspijevate li poslovati u plusu? Kakvi su trendovi u sajmovanju u Europi?

Sajmovi su ogledalo gospodarstva, a ekonomska kriza u određenoj je mjeri utjecala na obujam i kvalitetu manifestacija koje priređujemo. Ipak, može se uočiti da su pojedini sektori pogođeni ekonomskom krizom u manjoj mjeri, kakav je recimo slučaj s poljoprivredom, tako da je naša najvažnija priredba sačuvala tržišnu poziciju na mapi poljoprivrednih sajmova u Europi. S obzirom na aktualnu ekonomsku situaciju, izlazimo ususret našim izlagačima i budućim partnerima, kako bismo doprinijeli ispunjenju zajedničkih poslovnih ciljeva. Zahvaljujući mjerama koje smo poduzeli radi stabilizacije poslovanja Novosadskog sajma, uspješno održanim sajamskim manifestacijama, velikom broju događanja u Kongresnom centru, možemo reći da je poslovanje Novosadskog sajma u stabilnim okvirima. Kada je riječ o planovima, svakako da uz unapređenje komunikacije s izlagačima i posjetiteljima na internetu, kroz uvođenje projekta Virtualni sajam, namjeravamo se posvetiti i racionalnijoj potrošnji energije. S tim u vezi, planiramo postavljanje fotonaponske (solarne) elektrane, čime bismo osigurali godišnji prihod u iznosu od 200.000 eura, bez dodatnog zapošljavanja, a projekt bi bio realiziran na krovnim površinama naše dvije najveće sajamske hale. To su samo neki od projekata koje planiramo implementirati, a uz uvođenje novih usluga i edukacijom zaposlenih želimo u funkciju staviti cjelokupan prostor Novosadskog sajma.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje