BJELOVARSKI SAJAM

Davorin Posavac: Osluškujemo tržište i gospodarsku situaciju zato i imamo rast svih sajmova

Agrovijesti
Davorin Posavac, direktor Bjelovarskog sajma Fotografija: Bjelovarski sajam
Kada govorimo o rastu naše sajamske manifestacije ona je rezultat osluškivanja stanja gospodarske situacije kako kod nas tako i u našem okruženju. Bitno je prepoznati trendove i prepoznati potrebu i potražnju za određenom opremom, tehnologijom i potrebnom komunikacijom među poslovnim partnerima, kaže Davorin Posavac, direktor Bjelovarskog sajma u najavi novih sadržaje na ovogodišnjem Proljetnom sajmu u Gudovcu.

Početkom travnja na Bjelovarskom sajmu se održava 21. Proljetni sajam. Što ste u tih 21. godinu naučili, kako je bilo na početku i do kud ste došli danas?

U periodu od 06. do 08. travnja na našem Sajamskom prostoru u Gudovcu ove godine održava se 21.Proljetni međunarodni bjelovarski sajam. Sajamska manifestacija koja je dobro poznata ne samo na prostoru RH nego i u širem europskom okruženju.To je manifestacija koja se na našem sajmu održava nešto kraće nego naša najstarija sajamska manifestacija a to je Jesenski sajam. No bez obzira na taj podatak ovaj sajam je po mnogu čemu jedinstven.

Početak je bio sigurno puno skromniji po ukupnim brojkama izlagača, izložbenoj površini, broju posjetitelja, broju zemalja koje izlažu i svega onoga što krasi sajamske manifestacije, nego što je to danas. U zadnjih nekoliko godina ova sajamska manifestacija postala je vodeće sajamska manifestacija Bjelovarskog sajma d.o.o.

Kada govorimo o rastu naše sajamske manifestacije rezultat je, rekao bih, osluškivanja stanja gospodarske situacije kako kod nas tako i u našem okruženju. Bitno je prepoznati trendove i prepoznati potrebu i potražnju za određenom opremom, tehnologijom i potrebnom komunikacijom među poslovnim partnerima. Trebamo i dalje raditi na podizanju kvalitete poslovne komunikacije koja se odvija u relativno kratkom vremenskom periodu od tri dana koliko traje naš Proljetni sajam.

Ono što smo naučili mogao bih reći samo da nema opuštanja i života na staroj slavi svaka manifestacija izazov je za sebe.

Bjelovarski sajam proširuje svoje sadržaje u sklopu Proljetnog sajma, pa tako imate i Sajam mehanizacije i Drvni svijet. Koji je cilj ovih popratnih manifestacija i kako su se one pokazale?

Davorin Posavac, direktor Bjelovarskog sajma

Kada govorimo o dodatnim sadržajima već sam prethodno rekao da pratimo trendove u gospodarstvu i poljoprivredi. To se odnosi i na podmanifestaciju Proljetnog sajma a to je 3. Drvni svijet koja sadrži prezentaciju opreme i tehnologije za šumarstvo i drvnu tehnologiju. Naša Županija jedna je od najvećih površina kojima upravljaju određene Poslovnice hrvatskih šuma. Također je ovdje tradicionalno bila razvijena drvna industrija i potreba za preradom drveta. Osim toga u moderno vrijeme javlja se velika potražnja i potreba za obnovljivim izvorima energije (kao npr. pelet za ogrjev) i također za modernim sustavima za grijanje koji koriste navedenu sirovinu. Sve ono što se koristi u navedenoj industriji okupljamo upravo mi na Bjelovarskom sajmu u sklopu Proljetnog sajma. Moram napomenuti da je najveća i najprepoznatljiva ponuda Proljetnog sajma poljoprivredna mehanizacije svih tipova traktora i potrebnih priključaka koji se koriste od obrade oranica, vinograda do maslinika.

Glavni cilj sajamskih manifestacija je podići atraktivnost sajma i naravno osigurati pravo mjesto komunikacije među poslovnim subjektima sukladno trenutnim zahtjevima ponude i potražnje. Navedene podsajamske manifestacije pokazale su se kao pravo osvježenje ali mislim da su tematski dobro pogođene i drže se naše glavne teme, a to je poljoprivreda.

Možete li nam dati brojke za prošlogodišnji sajam, koliko je bilo izlagača, koliko prostor, koliko posjetitelja i slično, te što očekujete od ove godine?

Prošlogodišnji Proljetni sajam nastavio je trend pozitivnog rasta prihoda od prodaje usluga koji je od 2013. godine zabilježio prosječni godišnji rast od 3.7 % (CARG). Na prošlogodišnjem Proljetnom sajmu izlagalo je 465 izlagača na izložbenoj površini od 16.803 m2. Ove godine također želimo ostvariti pozitivan rast prihoda kao i broj posjetitelja.

Bjelovarski sajam se profilira kao najveći u Hrvatskoj kada je riječ o poljoprivredi, stočarstvu. Da li na sajmu izlažu najvažnije kompanije, udruge, proizvođači i odakle Vam sve dolaze izlagač izvan Hrvatske?

Nismo pod pritiskom što nas mnogi nazivaju najvećim poljoprivrednim sajmom u RH, to nam je drago čuti ali smo ujedno svjesni odgovornosti i očekivanja koja se stavljaju ispred nas. Ponekad je i dobro raditi pod pritiskom ali vjerujemo da uvijek iznova imamo dovoljno nove energije i inovativnosti za korak naprijed.

Bez obzira na to što kod nas izlažu najveće kompanije, prostora uvijek ima i za male poduzetnike bez kojih sajam ne bi bio to što treba biti. Prostora mora biti za sve na našem sajmu s time da sigurno u RH ima još prostora za ugovaranje i za neke koji još do sada nisu bili kod nas kao izlagači.

Znamo da je veliki broj poslovnih ljudi i predstavnika velikih kompanija uključen u poslovnu komunikaciju u dane sajmovanja bez obzira na to što možda nisu direktno uključeni u izlaganje ali možda za sada samo ispituju potencijal sajmovanja. Mi smo međunarodni sajam i kao takav trebali bi biti dodatno interesantni našim domaćim izlagačima jer i kod nas bez obzira na nižu cijenu sajmovanja mogu ostvariti dobre međunarodne kontakte a pri tome dodatno se predstaviti i zahvaliti svojim domaćim kupcima.

Naši kontakti svake godine, uslijed pozitivnog rasta i bolje međunarodne prisutnosti, sve su brojniji i predstavlju dobar potencijal za daljnji razvoj novih suradnja.

Koji su planovi kada je riječ o Proljetnom sajmu?

Naši planovi zasigurno su i nadalje ulagati u međunarodnu suradnju kako kroz udruženje vodećih poljoprivrednih sajmova EURASCO ali i u direktne kontakte s proizvođačima i gospodarstvenicima iz cijele Europe. Želimo naravno i nadalje biti vodeći poljoprivredni sajam u RH ali istodobno zadržati dobru poziciju i na europskom tržištu što sigurno nije lako jer se veliki broj sajmova održava u razvijenijim i bogatijim tržištima. Vezano uz Proljetni sajam želimo i ubuduće osigurati da upravo na njemu odradimo prezentaciju nekog najnovijeg modela poljoprivredne mehanizacije zbog čega treba doći na sajam.

Možete li nam dati nekoliko financijskih pokazatelja Sajma za prošlu godinu? 

Naši poslovni rezultati i financijski izvještaji javni su dostupni svima. Poslujemo kao trgovačko društvo a cilj svakog društva i treba biti određena dobit premda u sajamskoj industriji najčešće nije baš tako. Značajni su troškovi organizacije ovakvih manifestacija i ne polazi to baš svima za rukom.

Veliki broj organizatora ovakvih manifestacija ovisi o dotacijama Gradova, Županija i državnog proračuna. Mi smo našu ovisnost o navedenima minimizirali.  

Koliko je značaj Sajma za Bjelovar i županiju te kakva je suradnja sa županom, gradom?

Bjelovarski sajam

O značaju Bjelovarskog sajma d.o.o. za Grad Bjelovar i Bjelovarsko bilogorsku županiju najbolje će reći naši osnivači. Podsjetit ću samo da su naši osnivači Bjelovarsko bilogorska županija i Grad Bjelovar s udjelima 60% : 40%. Bjelovarsko bilogorska županija većinski je vlasnik. Naš značaj za Grad Bjelovar i Bjelovarsko bilogorsku županiju je zasigurno velik s obzirom na to da u dane sajmovanja postajemo centar zanimanja u regiji i zauzimamo značajan medijski prostor.

Dodatno postajemo destinacija na kojoj je evidentiran pojačan dolazak velikog broja ljudi s time da veliki broj izlagača i posjetitelja tom prilikom ima mogućnost bolje upoznati kako Bjelovarsko bilogorsku županiju tako i Grad Bjelovar. Svi naši turistički kapaciteti popunjeni su do posljednjeg mjesta i to mjesecima rezervirani unaprijed. Osim za našu regiju, mišljenja sam da smo u dane sajmova od važnosti i za cijelu RH jer je veliki broj posjetitelja upravo tada prvi put došao u našu zemlju.

Po čemu će ovogodišnji Proljetni sajam biti drugačiji od prethodnih i što je novo što nuditete izlagačima, a što posjetiteljima?

Naš ovogodišnji proljetni sajam zasigurno će biti novo proljetno osvježenje sajamskih događanja na našim prostorima. Bit će to mjesto prezentacije novih modernih tehnoloških dostignuća, nove poljoprivredne mehanizacije ali i prezentacija dobre domaće hrane i poljoprivrednih proizvoda. Sve potrebno za proljetnu sjetvu i zaštitu bilja bit će dostupno na jednom mjestu.

Ove godine pripremamo i gastro show, bit će to mjesto degustacije dobre tradicionalne kuhinje koja daje dodatnu vrijednost našem sajmu. Ovdje su uvijek vladale pozitivne vibracije i postali smo mjesto okupljanja cijelih obitelji, ne samo poslovnih ljudi.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje