Inovacije

Do lokalno proizvedenog mesa na automatu

Agrovijesti
Applestone Meat mesomati Fotografija: Applestonemeat Instagram
Joshua Applestone voli naglašavati kako je automat, za koji obično pomislimo na bankomat, zauvijek promijenio poslovanje. Slično vjeruje i za strojeve koje je dodao u svoju mesnicu u Hudson Valleyu koji mogu pomoći u održivoj mesnoj industriji na način da nude lokalno uzgojeno meso kupcima po prihvatljivijih cijenama i bez gužve

„Imao sa ideju neko vrijeme“, kaže Applestone za Modern Farmer u telefonskom razgovoru. „Ona proizlazi iz mojeg iskustva odlaska na automate još kao dijete u Manhattanu. To mi je ostavilo trajan dojam.“ Applestone i njegova supruga Jessica započeli su sa mesnicom Fleisher's Organic and Grassfed Meats u Kingstonu, New York 20014. godine, a kasnije su se proširili u Brooklyn. Izašli su iz tvrtke 2014. i osnovali Applestone Meat Company u Accordu, New York, gdje se fokusiraju na obradu (imaju dva odobrena objekta) i na bliži rad s lokalnim poljoprivrednicima a manje sa trgovcima. Umjesto toga, trgovina nema maloprodajni mesni pult, već distribucijska linija mesnih proizvoda – govedine, janjetine, svinjetine i kobasica – ide preko dostavne službe. No, sve se to promijenilo kada je Applestone nedavno instalirao dva mesomata (automata s mesom).

Automati za svježu hranu nisu nužno novi koncept; mesnica u Parizu ga je instalirala na početku godine, trgovina u Alabami je otvorila jedan još 2011. godine a 130-godina stara mesnica u Cle Elumu, Washington uvela je svoju u studenom. Također, mljekomati sa sirovim mlijekom odavno su poznati. No Applestone je prvi koji omogućuje lokalno, održivo uzgojene mesne proizvode uključujući pljeskavice za hamburgere, razne kobasice, odreske i ostale dijelove govedine, pa čak i hranu za kućne ljubimce. Svaki automat može imati 240 proizvoda, pa Applestone mijenja izbor ovisno o sezoni.

„Ako je kišno vrijeme, mogu staviti više mesa za gulaše i dodati nekoliko dijelova za pečenje i oni će se uvijek prodati jer takvo vrijeme „zove“ ovu vrstu hrane“, kaže on. „Odjednom ponovno radim ono što znam najbolje – režem meso posebno, a otvoren sam 24 sata dnevno 7 dana u tjednu i uzimam kreditne kartice. Ponekad ljudi ne žele imati posla s mesarima. To može biti zastrašujuće.“

Applestone Meat mesomati

Applestoneu je trebala godina i pol da odabere koje će rashladne sustave koristiti, a odabrao je uslugu „licem-u-lice“. Sustav je sukladan s HACCP-om i prati temperature 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu. Ako se sigurna temperatura stroja povisi na više od 30 minuta, sistem se gasi i ostaje rashlađen, ali neće dozvoliti kupnju.

Applestone želi dodati još dva automata uskoro u lokalu u Accordu, četiri u Stone Ridgeu i još četiri uokolo – na idealnim mjestima gdje im potrošači mogu prići na putu s posla kući. Izvan toga, Applestone želi na ovaj način dovesti što više lokalne hrane potrošačima po prihvatljivim cijenama, no boji se da to neće svi prihvatiti. „Čini mi se da je današnja industrija više zabrinuta oko toga da napravi savršenu dimljenu šunku umjesto da olakša i poboljša dostavu i drži niže cijene“, kaže Applestone. „Industrija je iznevjerila kupce jer im ne može dati zdravi proizvod dostupan u njihovom vremenu. Kada razmislite o ovim automatima, oni to mogu.“

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje