Kvaliteta hrane

EK potvrdila da su kompanije građanima istočne Europe prodavale lošije proizvode

Agrovijesti
EU zastava Fotografija: Pixabay
Dužnosnici Europske komisije potvrdili su da su velike kompanije, korištenjem različitih standarda u proizvodnji hrane za istočno i zapadno tržište, pakiranjem lošijih proizvoda u iste ambalaže, varale potrošače u istočnoj Europi.

Dužnosnici Europske komisije potvrdili su da su velike kompanije, korištenjem različitih standarda u proizvodnji hrane za istočno i zapadno tržište, pakiranjem lošijih proizvoda u iste ambalaže, varale potrošače u istočnoj Europi.

Prema riječima europske povjerenice za pravosuđe i zaštitu potrošača Vere Jurove multinacionalne kompanije za hranu i piće godinama varaju kupce u istočnoj Europi jer im prodaju lošije verzije poznatih marki.

"Prvi put jasno kažemo da je riječ o nepoštenoj poslovnoj praksi", rekla je Jurova.

Ona je istakla da su sve verzije proizvoda za istočno tržište imale znatno lošiju kvalitetu u odnosu na proizvode koji su namjenjeni zapadnom tržištu, čak i oni koji su upakirani u isto pakiranje. 

Obećala je kako će prisiliti multinacionalne kompanije da zaustave "pokušaj dovođenja u zabludu potrošača u istočnoj Europi", jer su predugo koristili različite izgovore za ovu praksu.

Kako su u Coca-Coli kupljenoj u slovenskoj trgovini pronašli mnogo više šećera i fruktoglukoznog sirupa nego u Coca-Coli iz Austrije, rečeno je da je recept prilagođen lokalnim ukusima. U novijim istraživanjima istaknuti su i drugi poznati brendovi poput Lidla, Pepsi i Birds Eyea.

Multinacionalne kompanije insistiraju na tvrdnji da su reagirali na lokalnu potražnju i da nisu namjerno zavaravale potrošače.

Jurova je rekla da Europska komisija za sada neće imenovati kompanije koje su uključene, ali je poručila kako je spremna da to uradi ako ne promjene svoje ponašanje.

"Neću navoditi sve brendove, pa čak i da potaknem ljude da ne kupuju njihove proizvode", rekla je Jurova.

Predsjednik Europske komisije Jean Cloud Junker rekao je kako je spreman djelovati, legalno i financijski ohrabrujući nacionalna tijela za potrošače da istraže i progone one koji i dalje budu kršili zakon.

"Nezadovoljstvo ljudi koji osjećaju potrebu da u inozemstvu kupuju stvari kako bi dobili riblje štapiće koji sadrže ribu ili sok od narandže koji sadrži narandžu je u porastu. Frustracija raste i trebalo bi nešto uraditi tim povodom", rekla je Jurova.

Naglasila je da je ovaj problem dugo bio tretiran kao nevažan, iako je jednak tretman potrošača jako bitan.

"Razgovarala sam s predstavnicima trgovaca i proizvođača i svi imaju isti izgovor - kako proizvod prilagođavaju nacionalnom ukusu i da za lokalna tržišta proizvode koristeći lokalne proizvode. Kažu da deterdžente prilagođavaju jer postoji meka i tvrda voda. Kako bismo osigurali da industrija ne izbjegava odgovornost, radimo na uspostavljanju jedinstvene metode testiranja", rekla je.

Ovo pitanje uvršteno je na dnevni red Europske komisije zahvaljujući konstantnom lobiranju istočnih država uključujući Bugarsku, Sloveniju, Češku i Mađarsku, koje su nedavno objavile komparativne studije.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje