Bio Südtirol

Ekološke jabuke izvan EU standarada

Agrovijesti
Bio Südtirol Fotografija: biosudtirol.com
Prinosi su možda 30 posto niži za ekološke jabuke u usporedbi s konvencionalnim uzgojem u sjevernoj Italiji, ali uzgajivači se povećano okreću toj kategoriji u cilju boljih prihoda i čišćeg okoliša

U sklopu sajma Interpoma održanog u Bolzanu, Bio Tour izlet uključio je posjet pakirnici zadruge Bio Südtirol i jednom od njihovih opskrbljivača Huber-Hofu.  Zadruga je jedna od 16 koje formiraju dio Vog Grupe, s važnom razlikom da je jedina ekološka. „Za bas he vrlo važno što smo značajno izdvojeni kako bi naši kupci znali da izmiješani“, kaže komercijalni manager Werner Castiglioni. „Ukupno Veg proizvodi 550.000 tona, a mi imamo 25.000 tona, pa možete zamisliti da smo 4 posto ukupnog udjela količine i 6-7 posto u pogledu područja.“

„Mi smo mali, ali na ekološkom tržištu smo veliki“, dodaje, objašnjavajući kako još uvijek ne postoje podaci o ukupnom ekološkom uzgoju jabuka u Europi, a grupa procjenjuje da se radi o 10 do 15 posto ukupnih europskih količina. „U našoj zadruzi je 200 članova, 200 obiteljskih poljoprivrednika sa 700 ha, što znači da jedan poljoprivredni prosječno ima preko tri hektara. Imam 200 direktora, pa možete misliti da ovo nije lagano – mi radimo za poljoprivrednika. Sve što zaradimo minus usluga koju pružamo, ide direktno poljoprivredniku.

Kaže da je oko 90 posto proizvedenih jabuka namijenjeno za izvoz, polovina ide na sjeverna tržišta Engleske, Irske i Skandinavije. Bio Südtirol može preporučiti uzgajivačima sorte na osnovi proizvodnje i tržišnih trendova, no na kraju je odluka na njezinim članovima o tome što će uzgajati – rezultat je da je nekih 35 sorti dostupno u njihovom portfelju. Gala je dominantna s trećinom proizvodnje, a slijede je braeburn, klupske varijante evelina i cripps pink (pink lady), a zatim fuji, topaz i red delicious.

Bio Südtirol
„Svaka sorta ima svoje karakteristika i skladištenje, ali je s druge strane lijepo imati sve različite okus i različite sorte za sve zemlje i sve potrošače“, kaže Castiglioni. Dodaje da je došlo do povećanja proizvodnje novih otpornih sorti što je značajan razvoj jer uzgajivači ne smiju koristiti konvencionalna zaštitna sredstva.

U zadnjih nekoliko godina supermarketi investiraju u promociju i marketing ekoloških proizvoda kako imali dobar imidž o sebi. Castiglioni kaže kako nije dopušteno prodavati slojevite ili mekane jabuke kao ekološke u nekim zemljama zbog brige da će se one izmiješati s konvencionalnim proizvodima pa kupci neće stvarno znati što kupuju. S obzirom da je voće ekološko, SmartFresh se ne može koristiti tijekom skladištenja pa su potrebne alternativne metode za zadržavanje svježine. Kao rezultat, gala je primjer da se ne može prodavati od ožujka/travnja do srpnja.

Za neke poljoprivrednike dovoljno je da dostignu ekološke standarde Europske unije za certifikaciju, ali za Bio Südtirol postoji nekoliko aspekata propisa koji se ne slažu. „Za nas nije dovoljno proizvoditi po regulativama Europske unije. Svi naši članovi moraju biti povezani s ostalim udruženjima kao što su Naturland, Demeter, Bioland. Većina naših članova, njih 90 posto je s Biolandom.“

Bioland je ekološko udruženje iz Njemačke koje je mnogo jače od europskih zakona. Npr. zakoni EU kažu da je u redu imati miješane farme – dio konvencionalne, dio ekološke. Ali za ovu strogu organizaciju, i samu zadrugu, odgovor je – ne, ne može biti tako. „Sve mora biti ekološko – nije bitno ukoliko imaju proizvodnju vina ili nešto drugo – sve mora biti 100 posto ekološko.“

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje