Maslinarstvo

Europske cijene maslinovog ulja porasle 19,8 posto u 2015.

Agrovijesti
Maslinovo ulje Fotografija: Thinkstock
Istraživanje pokazuje da su visoke cijene maslinovog ulja u zapadnoj Europi koštale potrošače 231 milijun eura

Prema nedavnom istraživanju roba široke potrošnje analitičke kuće IRI, potrošači su diljem zapadne Europe prosječno platili 19,8 posto više za maslinovo ulje tijekom prvih 11 mjeseci 2015. godine, prenosi OliveOilTimes. Skok cijena koštao je potrošače procijenjenih 231 milijun eura.

Niski urodi

Takve rastuće cijene u supermarketima vjerojatno su rezultat nekoliko teških proizvodnih godina za europsku industriju maslinovog ulja. Prema Međunarodnom vijeću za masline, europska sezona 2014./2015. imala je nisku proizvodnju s padom sa 2.482,6 tona u 2013./2014. na 1.433,5 tona u 2014.2015.

Trenutna sezona 2015./2016. također nije pružila potreban oporavak. Između bakterijskih bolesti u Italiji koje su zahvatile više od milijun stabala preko nimalo optimalnog vremena u Španjolskoj, europska je proizvodnja bila prosječna.

Očekivalo se da će Španjolska kao najveći proizvođač maslinovog ulja u svijetu imati proizvodnju od 1,2 milijuna tona tijekom sezone 2015./2016. prema procjenama njihove Vlade. S obzirom da su završili s većinom berbe (zbog viših temperatura i manjka kiše), španjolska proizvodnja je dostigla samo 867.700 milijuna tona uroda. U međuvremenu, sumnja se u potencijal berbe koja dolazi.

Neizvjesne cijene

Španjolske početne cijene odražavale su neizvjesnost. Tijekom 2015. godine dosegle su visokih preko 4 eura za kilogram u kolovozu, te su postepeno padale tijekom razdoblja berbe na ispod 3 eura, a počele su se dizati tek u prosincu i na početku nove godine – i ne staju. Trenutno, cijena na gospodarstvu iznosi 3,40 eura po kilogramu.

IRI je potvrdio da su povećanja cijena u maloprodaji bila najznačajnija u Španjolskoj, Italiji i Grčkoj – zemljama gdje je maslinovo ulje jedno od najvažnijih namirnica koje prevladava u domaćoj gastronomiji.

Povećanje cijena uzelo je danak u prodaji. Prema IRI-u, najizraženiji pad prodaje u 2015. godini bio je u Grčkoj i Španjolskoj koji su doživjeli pad od 18 i 16,2 posto u usporedbi s 2014. godinom. Anne Lefranc, direktorica europskog marketinga IRI-a objašnjava: „Izgleda da je maslinovo ulje, koje je sortni proizvod zemalja Južne Europe, postalo je „premium“ proizvod barem za zemlje s čestim potrošačima.“ Njezina preporuka trgovcima i proizvođačima je da „trebaju preispitati svoje cijene, promociju i strategiju asortimana kako bi jasno vidjeli što će imati utjecaj na povećanje cijena u ukupnoj kategoriji i prodaji prema potrošačima.“

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje