Antti Laakkonen, voditelj marketinga Ardagh Grupe za FoodBev

Europski potrošači vole piti kod kuće – iz limenki

Agrovijesti
Limenke pića Fotografija: Pixabay
Današnji potrošači imaju dobar razlog da vjeruju da je njihov dom njih dvorac: TV na zahtjev, streaming platforme i rastući broj online dostavnih službi koje pružaju jedinstvenu domaću udobnost. Kao takvi, domovi su postali potpuno opremljene zone ležernosti koje dokazuju da nisu primamljive i troškovno učinkovite alternative za izlazak.

Oni su također jedan od glavnih vodilja „hominga“ – načina života centriranog oko privatnih domova kao glavnih društvenih čvorišta. Međutim ovaj jako kompleksan trend nisu izazvala samo tehnološka postignuća. Ekonomski razvoj i kulturne prednosti igraju jednako važnu ulogu.

U posljednjih nekoliko godina UK je vidjela značajnu promjenu sa on-trade na off-trade konzumacije alkohola. Umjesto ispijanja alkohola u pubovima, noćnim klubovima i restoranima, potrošači pojačano traže alkoholna pića u trgovinama. Prema Britanskom udruženju piva i pubova (BBPA) potrošači su kupili 13.73 milijuna bačvi piva 2014. godine, dok je 13.66 milijuna bačvi prodanu  pubovima, klubovima i restoranima. Isto se odnosi na glavninu europskih zemalja: Brewers of Europe su uvidjeli veliko povećanje u off-trade konzumaciji piva između 2008. i 2013. godine sa stopama rasta oko 12 posto u Belgiji, 14 posto u Njemačkoj i 23 posto u Španjolskoj. A taj trend nastavlja snažno rasti i dalje: u prvoj polovni 2016. godine, njemački potrošači su kupili 3 milijarde litara alkoholnih i nealkoholnih piva od trgovaca da bi ih popili kod kuće – ali ne na bilo kakav način.

Kada se radi o pijenju kod kuće, potrošači preferiraju laka pakiranja jer ih moraju nositi kući iz trgovina. Nadalje, moraju biti dostatna za konzumaciju i u tom smislu, mala pakiranja su postala sve važnija. Zbog toga, limenke igraju ključnu ulogu vezanu uz izbor potrošača. Posljednji nalazi Proizvođača limenki za pića Europe (BCME) i Njemačkog društva za istraživanje potrošača otkrivaju da se potrošnja pića za kod kuće u limenkama udvostručila u posljednjih devet godina u Njemačkoj, dok je u Španjolskoj rast od 26 posto. Ovakve brojke govore da postoji privilegija limenki s dobrim razlogom.

Limenke su pakirno rješenje koje efektivno zadovoljava ključne uvjete za konzumaciju kod kuće u terminima kvalitete pića. Zahvaljujući njihovom aluminijskom tijelu, brzo se hlade i ostaju hladna duže vremena. Nadalje, njihova težina se stalno smanjuje: danas one teže manje od 10 g, što ih čini izborom za lako nošenje kući. Dodatno, zbog hermetičkog zatvarača limenke su potpuno bez zraka i svjetlosti što čuva karbonizaciju i sprječava oksidaciju sadržaja.

To je presudno za potrošače koji traže stvaranje atmosfere slične onoj u pubovima ili restoranima u svojim vlastitim domovima. Okupljanje s prijateljima je privlačan društveni događaj – koji uključuje sve kulturne navike koje idu uz njega, kao što su serviranje omiljenih pića. To se posebno odnosi na kavu, piće koje vole Francuzi i Nijemci. 60 posto Francuza preferira uživati u ovom piću kod kuće, tvrdi istraživanje StrategyOne o francuskim navikama ispijanja kave. Project Kaffee 2015 Deutschland, studija izvedena od strane Allegra Stratefies pokazuje da Nijemci također vole piti kavu kod kuće – oko 12 šalica tjedno. Iako su Nijemci nacija koja pije filtriranu kavu, 62 posto potrošača voli probati nove proizvode.

Nitro Can

Uz mnoge dostupne vrste kave, nitro hladno pripremljena kava je ekstremno popularna, pogotovo u SAD-u, a značajno raste u Europi i Aziji. Kako bi se istakao homing efekt, Ardagh Group je razival posebnu nitro kavu u konzervi za potporu brandova koji su zainteresirani u kapitalizaciju ovog trenda. U hladno pripremljenu kavu obično se ulijeva dušik i servira se u kafićima. Kako bi replicirali nitro iskustvo, Ardagh Group je razila tanku aluminijsku nitro limenku od 250 ml. Pakiranje koristi tzv. widget, ugrađenu kapsulu s dušikom. Nakon otvaranja limenke, widget se aktivira i otpušta dušik u piće, stvarajući prelijevajući tijek i pjenu kada se toči u čašu. Nova limenka pruža da uživaju u kvaliteti, okusu i teksturi hladno pripremljene kave kod kuće, koja je prije ekskluzivno bila rezervirana za kafiće. Prednosti nitro limenke idu čak i dalje: zbog procesa obrade, limenka je stabilna pa trgovcima pruža mogućnost da ju prodaju izvan rashladnih polica pružajući siguran i svjež proizvod.

Sigurnost proizvoda i kvaliteta je prioritet kod proizvođača. Pivo u limenkama je u porastu, mikropivovare diljem svijeta istražuju nove načine zaštite delikatne arome svojih piva u malim tržišnim količinama. BCME podaci pokazuju rast tržišta piva u limenkama, za kojima je potražnja u porasla za 2 posto, na oko 31 milijardu komada u 2014. godini, a ove godine ponovno raste, nakon blagog pada u 2015.

Nedavna anketa od strane Udruženja njemačkih proizvođača piva (Deutscher Brauer Bud) otkriva da 66 posto konzumenata piva u zemlji preferira piti kod kuće ili s prijateljima, a 93 posto to obično radi na kraju radnog dana. U tom smislu, limenka je rješenje koje optimalno štiti delikatne sastojke od svijetla i zraka, a omogućava potrošačima da uživaju u omiljenom pivu kao da su u baru – bez žrtvovanja ukupne svježine ili okusa. Omogućava im da uživaju u svom omiljenom piću s prijateljima u njihovim domovima po značajno nižoj cijeni.

Još uvijek postoji potencijal za pića u limenkama. Postoji cjelokupna umjetnost serviranja „na pravilan način“ koji također pruža daljnje mogućnosti za proizvođače limenki kako bi otišli korak dalje u optimizaciji svog metalnog pakiranja. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje