Poslovanje

Francuski Danone s nižom neto dobiti zbog bojkota u Maroku

Agrovijesti
Danone Fotografija: Danone
Prošlogodišnja neto dobit smanjena je za 4,1 posto u usporedbi s godinom ranije, na 2,35 milijarde eura, objavio je u utorak najveći svjetski proizvođač jogurta.

Francuski div prehrambene industrije Danone prošlu je godinu zaključio s nižom dobiti i slabijim prihodima, što se pripisuje bojkotu potrošača u Maroku zbog visokih cijena mlijeka.

Prošlogodišnja neto dobit smanjena je za 4,1 posto u usporedbi s godinom ranije, na 2,35 milijarde eura, objavio je u utorak najveći svjetski proizvođač jogurta.

U zadnja tri prošlogodišnja mjeseca prihodi su mu smanjeni 2,1 posto, pogođeni 35-postotnim padom u Maroku, gdje potrošači masovno bojkotiraju mlijeko francuskog prehrambenog diva zbog visoke cijene.

Nezapamćena je kampanja u toj afričkoj zemlji pokrenuta u travnju prošle godine a obuhvatila je još dva velika brenda. Masovni bojkot potaknut visokim troškovima života u Maroku lani se proširio Internetom poput požara, uz poziva na smanjenje cijena Danoneova mlijeka, goriva na benzinskim crpkama Afriquia i flaširane vode proizvođača Sidi Ali.

Bojkot je u 2018. smanjio ukupne neto prihode Danonea za 178 milijuna eura u odnosu na neto prihode u 2017., od čega dvije trećine otpada na gubitke u prihodima od prodaje mlijeka a trećina od mliječnih proizvoda, stoji u priopćenju kompanije.

Glavna financijska direktorica Cecile Cabanis u konferencijskom je pozivu istaknula da Danoneovi proizvodi u Maroku još imaju određen tržišni udio, dodajući ipak da ne očekuje ponovni rast na tom tržištu prije kraja godine.

Unatoč bojkotu, kako su istaknuli u Danoneu, ukupni prihodi u 2018. bili su niži za svega 0,7 posto u usporedbi s godinom ranije.

Na ruku im je išla prodaja mliječnih proizvoda u Europi koja se stabilizira, te snažan rast prodaje u Zajednici Nezavisnih Država (ZND) i poboljšana prodaja u Latinskoj Americi.

U Sjevernoj Americi je prodaja u segmentu osnovnih mliječnih i prehrambenih proizvoda na biljnoj osnovi skočila za 12,2 posto, na pet milijardi eura.

U Kini je prodaja dojenačke hrane pala, premda je taj pad po riječima financijske direktorice usporio. Pad prodaje u četvrtom je tromjesečju u odnosu na prethodna tri mjeseca prepolovljen i iznosio je 10 posto, napominje Cabanis.

Za ovu godinu u Danoneu se nadaju rastu prodaje od tri posto u trgovinama otvorenim dulje od godinu dana.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje