Međunarodni salon poljoprivrede u Parizu

Francuzi ponosni na svoju poljoprivredu – čak 2800 raznih životinja na par kilometara od Eiffelovog tornja

Agrovijesti
Pariški salon poljoprivrede Fotografija: en.salon-agriculture.com Pogledajte galeriju
Dovoljno je reći kako Parižani imaju mogućnost na ovom sajmu vidjeti čak 384 različitih pasmine, te više od 2800 životinja koje izlaže čak 1400 stočara koji sudjeluju u ovom nacionalnom natjecanju omiljenom kod široke publike. Najbolji primjerci stoke paradiraju u arenama prije svakog izbora uz oduševljeno navijanje posjetitelja sajma.

Na samo par kilometara od Eiffelovog tornja, u samom centru Pariza u sklopu Paris Expo sajma francuski poljoprivrednici u idućih deset dana izlažu sve ono na što su ponosni – Parižanima pokazuju, promoviraju i prodaju svoje mliječne proizvode, sireve, vina, pekarske proizvode, kolače, mesne delicije, ali i educiraju građane i djecu školskog uzrasta o životu na selu. No, ono što je svakako najatraktivnije je izložba svih vrsta stoke, koja okupi i privuče kroz deset dana sajma gotovo 700.000 posjetitelja. 

Pariški salon poljoprivrede

Sajam se održava od 23. veljače do 3. ožujka, a ovogodišnja tema sajma je "Žene, muškarci, talenti". Francuska sela, kao i u drugim zemljama EU sve su starija, mlade je teško privuči da ostanu živjeti i baviti se poljoprivredom, a sve je više i farmi koje preuzimaju i vode žene, zbog čega su kroz cijelo vrijeme sajma organiziraju okrugli stolovi, konferencije različitih udruženja, te promoviraju svi programi ruralnog razvoja koji mogu pomoći mladima da ostanu na selima.

U posljednjih pola stoljeća, Međunarodna poljoprivredna izložba u Parizu postala je poznato godišnje okupljalište svih ključnih igrača poljoprivrednog svijeta Francuske, ali i drugih zemalja i EU, te onih prekomorskih koje imaju veze za ovom zemljom. To je vodeća poljoprivredna manifestacija, ne samo u Francuskoj, već i širom svijeta. Uzgajivači, lokalni poljoprivrednici, regije, profesionalne organizacije i strukovni sindikati u poljoprivredi, različita ministarstva, istraživački instituti: svatko tko na bilo koji način pridonosi razvoju poljoprivrede predstavlja se na ovoj izložbi.

Pariški salon poljoprivrede

Francuzi su posebno ponosni na svoj stočarski sektor, proizvodnju genetskog materijala koji prodaju diljem svijeta i obrću ogromne novce na tom biznisu, ali i proizvodnjom mliječnih proizvoda posebno sireva po kojima su najpoznatiji u svijetu. Životinje koje odaberu uzgojne organizacije prolaze kroz najstrože postupke odabira, a oni prikazuju iznimnu biološku raznolikost uzgoja u Francuskoj.

Svi uzgajivači koji sudjeluju na Općem poljoprivrednom natjecanju su iz kolektivnih programa odobrenih od Ministarstva poljoprivrede i podložni su njegovoj kontroli, čime se osiguravaju optimalne genetske vrijednosti. Svojom visokom genetskom kvalitetom i jamstvom poslovnog učinka, stoka prihvaćena za natjecanje ocjenjuje se po svojoj morfologiji i koliko dobro odgovara tradicionalnim karakteristikama pasmine. Takmičenje se odvija za osam skupina životinja i to za magarce, goveda, pse, koze, konje, ovce, svinje i mačke.

Pariški salon poljoprivrede

Dovoljno je reći kako Parižani imaju mogućnost na ovom sajmu vidjeti čak 384 različitih pasmine, te više od 2800 životinja koje izlaže čak 1400 stočara koji sudjeluju u ovom nacionalnom natjecanju omiljenom kod široke publike. Najbolji primjerci stoke paradiraju u arenama prije svakog izbora uz oduševljeno navijanje posjetitelja sajma.

Da se može i treba biti ponosan na poljoprivredu i selo, Francuzi na ovom sajmu pokazuju i kroz mini farme, na kojima djeca imaju mogućnost upoznati se sa životom na selu, pa čak i naučiti kao se muzu krave i ovce, kako se hrani stoka i slično. 
U sklopu sajma je i tzv. Profesionalno selo koje se prostire na 500 kvadratnih metara, a  koje okuplja predstavnike poljoprivrednih dobavljača, udruženja koji se tu sastaju s čelnicima poljoprivredne industrije kako bi razgovarali o zajedničkim pitanjima i problemima u agraru.

Tako se primjerice Udruženje proizvođača mlijeka i mliječni proizvoda Faire France, koji ima svoju marku u vlasništvu više od 500 udruženih stočara širom Francuske na sajmu predstavlja s jednim jednostavnim ciljem kako bi pokazali spremnost poljoprivrednika da preuzmu kontrolu nad vlastitom budućnošću te da marketing mlijeka i mliječnih proizvoda samo odrađuju bez posrednika jer su nezadovoljni otkupno cijenom mlijeka od 0,45 eura po litri.

Sva čuda hrane, gastronomije , sireva, vina

Pariški salon poljoprivrede

Hodajući kroz labirint dvorana teško je ne oduševiti se svim delicijama koje se nude. Ono što posebno iznenađuje je to da su cijene proizvoda koje se nude povoljne i nisu tako visoke na samom sajmu, za razliku od grada gdje su cijene hrane po restoranima izuzetno velike za hrvatski standard. Na sajmu je moguće kupiti dobre francuske sireve po cijeni od 1,5 euro za malo pakiranje, pa do 100 eura za izuzetno kvalitetne sireve. Slično je i s vinima i drugim proizvodima. 

Francuski poljoprivrednici sve su nezadovoljniji Zajedničkom poljoprivrednom politikom EU, iako su najveći korisnici potpora iz EU proračuna. Francuska je najveći poljoprivredni proizvođač u EU, a snaga njezine poljoprivrede leži u činjenici da čini oko 18 posto ukupne vrijednosti poljoprivredne proizvodnje EU. Ipak, posljednjih godina svijest o tome da se mali proizvođači moraju boriti protiv velikih trgovaca i nepoštenih trgovačkih praksi, potaknula ih je da se okrenu kratkim lancima opskrbe tako da svoje kvalitetne proizvode ponude svojim sugrađanima. I na tome grade svoje budućnost što se vrlo jasno vidi na sajmu. 

A koliko je svijest o potrebi promocije izražen kod Francuza pokazuju se i u trgovinama. Naime, ovih dana su stigle prve jagode, a na svima stoji i to velikim slovima iz koje je zemlje. Iako su cijene francuskih jagoda ili rajčice slične onima iz Belgije, Španjolske ili drugih zemalja njihovi su proizvodi stavljeni na glavno mjesto u trgovinama i vidljivo je da ih Francuzi više kupuju. 

Pariški salon poljoprivrede

A dokaz je i ova izložba koja pokazuje da je gotovo 700.000 posjetitelja spremni doći na sajam i kupiti nešto od svojih farmera. 
Inače, ankete s ovog sajma pokazuju kako na njega dolaze i stručnjaci koji uče o vijestima iz svih sektora (62%), upoznaju se sa svojim kolegama (43%), pronalaze nove poslovne kontakte (38%), razmjenjuju trenutne kontakte (46%) ili prisustvuju natjecanju u izboru životinja. Prošlogodišnji Salon poljoprivrede je tako ugostio čak oko 33.000 profesionalnih posjetitelja, a čak ih je više od 32 posto izjavilo da su na salonu sklopili i neku posao.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje