EU parlament

Gašenjem industrije biogoriva u EU izgubili bi 100.000 radnih mjesta

Agrovijesti
Panel rasprava o biogorivu Fotografija: Agrobiz
Općenito govoreći, Komisijinim prijedlogom izmjene Direktive o obnovljivim izvorima energije Petir nije zadovoljna. Ona smatra kako ni prethodna direktiva nije dala jasnu budućnost biogoriva nakon 2021., a da je Komisija novim prijedlogom dala još jedan loš signal investitorima. Petir također napominje kako i obveza umješavanja biogoriva za operatere treba biti jasno izražena u direktivi.

Hrvatska zastupnica u Europskom parlamentu Marijana Petir sudjelovala je u panel raspravi o obnovljivim izvorima energije u europskom sektoru prometa: uloga biogoriva, koje je Agencija za obnovljivu energiju organizirala u Predstavništvu Slobodne Države Bavarske pri Europskoj uniji.

Uz zastupnicu Petir koja je izvjestiteljica za Direktive o promicanju uporabe energije iz obnovljivih izvora u Odboru za poljoprivredu i ruralni razvoj te izvjestiteljica u sjeni u Odboru za okoliš, javno zdravlje i sigurnost hrane, u raspravi su sudjelovali i njemačka zastupnica u Europskom parlamentu Ulrike Müller, Nikolaus Von Peter iz Kabineta povjerenice za promet Violete Bulc te Max Schulman ispred Finske unije poljoprivrednik proizvođača i vlasnika šuma.

U svom uvodnom gorivu, zastupnica Petir je istaknula kako su biogoriva važan element u postizanju ciljeva klimatske politike EU. Kada je riječ o sektoru prometa, Petir ističe kako 23% emisija stakleničkih plinova dolazi iz sektora prometa, dok istovremeno obnovljivi izvori energije u sektoru prometa uglavnom dolaze od biogoriva (88%).

Govoreći o električnim vozilima, Petir je kazala kako na njima zasigurno počiva budućnost, ali da je sadašnjost još uvijek daleko od toga.

„Svaki diesel BMW koji upravo silazi s proizvodne trake u Münchenu trajat će oko devet godina na tržištu zapadnog dijela EU te potom još desetak godina na tržištu istočnog dijela EU. To će vozilo prevesti više od 150.000 km te će biti poželjna roba i nakon trećeg vlasnika. Ja ne nalazim niti jedno električno, pa ni hibridno vozilo za kojeg bih ukupne troškove mogla usporediti s tim BMW-om“, rekla je Petir napominjući kako prihodi stanovnika u zemljama istočne Europe ne omogućuju skoru zamjenu starih vozila novima.

„Do značajnije zamjene vozila proteći će još dosta vremena, a do tog trenutka jedino biogoriva mogu značajno utjecati na smanjenje korištenja fosilnih goriva u prometu i povećati energetsku neovisnost Unije o uvozu fosilnih goriva“, kazala je Petir koja smatra kako nema govora o suprotstavljanju biogoriva i električnih vozila.

Općenito govoreći, Komisijinim prijedlogom izmjene Direktive o obnovljivim izvorima energije Petir nije zadovoljna. Ona smatra kako ni prethodna direktiva nije dala jasnu budućnost biogoriva nakon 2021., a da je Komisija novim prijedlogom dala još jedan loš signal investitorima. Petir također napominje kako i obveza umješavanja biogoriva za operatere treba biti jasno izražena u direktivi.

Ukoliko bi došlo do gašenja europske industrije biogoriva, prema trenutnom prijedlogu Komisije, po procjenama Europske udruge za obnovljivi etanol, došlo bi do gubitka sto tisuća radnih mjesta. Prijedlog Komisije utjecat će i na poljoprivrednike: postupno ukidanje konvencionalnih biogoriva onemogućit će im pristup dugoročnim prihodima koje “Farm Europe” procjenjuje na gubitak od 5 do 7 milijardi eura godišnje.

  • Avatar
    Rubble 16. Listopad 2017. u 10:41 Šta oni znaju, mi smo svoju industriju ugasili odvano. Skoro pa je smiješno promatrati kako se bore za industriju biogoriva u Srednjoj Europi, a mi samo promatramo i ne želimo primjeniti ono na što smo se obavezali.
Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje