Start-up

Godinu od investicije Agrivi osvaja Poljsku

Agrovijesti
Start up tvrtka Agrivi, Matija Žulj, osnivač i direktor Fotografija: Nikola Ćutuk/PIXSELL
Agrivi je od prošlog srpnja pojačao razvoj, prodaju i marketing te s osam narasto na 33 zaposlenika od čega dva rade u novootvorenom uredu u Poljskoj.

Godinu dana otkako je primio milijun eura investicije od fonda SC Ventures, kutinski startup Agrivi više je no udvostručio prihod te pronašao distributera za širenje na poljsko tržište.

SC Ventures je prvi regionalni VC fond. Suosnivač mu je Republika Hrvatska, a ulaganje u Agrivi bilo je prvo koje je SC Ventures napravio na hrvatskom tržištu.

Faza ekspanzije

Matija Žulj, suosnivač i direktor Agrivija kaže da je zadovoljan rezultatima. “Investicija nam je omogućila da se ekipiramo za ekspanziju te da otvorimo prvi ured izvan Hrvatske, u Poljskoj, i sada smo usmjereni na rast na tom tržištu”, kaže Žulj.

Agrivi je u godinu dana narastao s osam na 33 zaposlenika. Samo u Hrvatskoj, jer ne konsolidira globalnu prodaju na nivou Hrvatske, udvostručio je prihod.

Prema Fini s 647,6 tisuća kuna u 2015. godini prihod mu je lani skočio na 1,3 milijuna kuna. Sličan rezultat tvrtka je ostvarila i godinu prije kad joj se prihod u Hrvatskoj, prema podacima Poslovne Hrvatske, udvostručio na 647,6 tisuća kuna.

Neto dobit Agrivija u Hrvatskoj lani se smanjila s 139,7 tisuća na 56,3 tisuće kuna. “Prihod na globalnoj razini nam raste dvoznamenkastim postotkom, ali zasad ga ne objavljujemo”, kaže Žulj.

Naglašava da su u Poljskoj, uz otvaranje vlastitog ureda u kojem su zaposlili osobu za prodaju i još jednu za podršku kupcima, najveći odmak napravili tako što su stekli vrijednog partnera-distributera. Riječ je o tvrtci Osadkowski Group, koju Žulj opisuje kao jednog od najvećih igrača u Poljskoj s pristupom od 30 tisuća farmera. Agrivijev partner, Osadkowski grupa, ima 620 zaposlenih, 20 vlastitih veleprodajnih trgovina te godišnjim prometom na razini 150 milijuna eura.

“Imam velika očekivanja na poljskom tržištu, a posebno sam zadovoljan što smo uspjeli ostvariti suradnju s vrlo perspektivnim partnerom”, kaže Žulj.

Indija druga

Poljska je jedna od sedam najvećih proizvođača poljoprivrednih proizvoda u Europi. Prema podacima Eurostata, najveća je Francuska, koja proizvodi 18 posto ukupne vrijednost poljoprivrednih proizvoda u Uniji. Slijedi Njemačka koja godišnje proizvede 14 posto ukupne vrijednosti Unijine poljoprivredne proizvodnje. Nakon toga je Italija s 14 posto, Španjolska s deset posto, Velika Britanija s osam posto i Nizozemska s sedam posto.

Poljska je sedma na tom popisu. Godišnje proizvede pet posto Unijine poljoprivredne proizvodnje.

Prema podacima na Agrivijevom sajtu ovaj je startup, uz Poljsku, cilja na još niz velikih poljoprivrednih tržišta. Na popisu su Brazil, Južna Afrika, SAD i Indonezija. U Europi su mu najzanimljivija tržišta Francuske, Njemačke i Italije. Agrivi je također prisutan u gotovo svim državama u Jadranskoj regiji, uključujući BiH i Srbiju. No, uz Hrvatsku drugo najvažnije tržište mu je Indija. Ukupno je prisutan na 150 tržišta.     

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje