Osiguranja

Gotovo polovina malih i srednjih poduzetnika u sljedećih će pet godina osiguranje kupovati putem interneta

Agrovijesti
Klimatske promjene Fotografija: Thinkstock
Čak 48 % malih poduzetnika koji planiraju promijeniti osiguravatelja u sljedećih pet godina kažu da to žele učiniti putem interneta, dok samo 16 % malih poduzetnika ima osiguranje od internetskih rizika, a 18 % nema pokriće odgovornosti.

Sve veći broj malih poduzetnika kaže da žele s osiguravateljima komunicirati putem interneta, 36 % kaže da će uskoro kupiti osiguranje putem interneta, a 48 % u sljedećih pet godina.

Ovo su nalazi istraživanja koje je proveo PwC na 2.100 malih poduzetnika iz 14 zemalja u Sjevernoj Americi, Južnoj Americi, Aziji i Europi. Oni pokazuju da će se tržište osiguranja za male i srednje poduzetnike vjerojatno u potpunosti promijeniti i uskladiti s digitalnom transformacijom koja se događa u osobnim osiguranjima tijekom posljednjeg desetljeća. Sektor osiguranja mora djelovati odmah kako bi zadovoljio ovu rastuću potražnju malih poduzetnika.

Istraživanje pokazuje da su mali poduzetnici u Ujedinjenom Kraljevstvu među svojim kolegama u svijetu digitalno najagilniji kad se radi o komunikaciji s osiguravateljima putem interneta. 43 % kaže da su kupili osiguranje putem interneta, dok je svjetski prosjek 24 %.

Gero Matouscheck, voditelj usluga sektoru osiguranja u regiji EMEA u PwC Strategy&, komentirao je:

„Saznanja iz ovog istraživanja istovremeno su i prilika i izazov za industriju osiguranja. Tvrtke koje nastoje biti usmjerene na klijente moraju odmah djelovati u skladu s povratnim informacijama od klijenata koji traže više digitalnih mogućnosti za svoje poslovanje.“

„Postoje dvije prilike. Prvo, zatvaranje digitalnog jaza u smislu komunikacije i isporuke, te drugo, zatvaranje jaza u segmentu kojemu se, čini se, do sada nije posvećivala dovoljna pažnja. Ne postoji univerzalno rješenje. Bit će potrebni odgovori na potrebe kupaca specifični za pojedina tržišta i osiguranja. Slično iskustvu u maloprodajnom sektoru, jedna od mogućnosti je podizanje unaprjeđivanje usluga na prave višekanalne ponude podupiranjem postojeće prodaje i komunikacije digitalnim kanalima. Nadalje, postoji i prilika za izgradnju potpuno novih integriranih digitalnih ponuda osiguranja.“

„Ovo istraživanje pokazuje nam da je pravo digitalno osiguranje prilika za potpuno novo osmišljavanje ponude proizvoda i usluga i prilagodbu operativnog modela u skladu s time, kako bi se iskoristile sve prednosti.“

Ostali ključni nalazi

Vjerojatnije je da će nedavno osnovane tvrtke s industrijom osiguranja komunicirati putem interneta. 48 % malih poduzetnika starih do godinu dana i 42 % onih starih 4-5 godina kažu da žele kupiti poslovno osiguranje putem interneta. Ova brojka pada na 37 % kod tvrtki osnovanih prije više od deset godina, koje obično imaju dublje veze s brokerima i zastupnicima. Postojeće veze s brokerima/zastupnicima (44 %) i potreba za stručnim savjetima (38 %) bili su glavni razlozi za nekupovanje putem interneta.

Iskustvo s kupnjom osobnog osiguranja najveći je pojedinačni predviđatelj načina na koji tvrtke žele kupovati poslovno osiguranje. 59% onih koji su kupili osobno osiguranje putem interneta također je kupilo svoje posljednje poslovno osiguranje putem interneta. 70 % vlasnika koji su kupili osobno osiguranje putem interneta kaže da bi u budućnosti voljeli kupovati i poslovno osiguranje putem interneta.

Nalazi pokazuju i da mnogi mali poduzetnici nesvjesno nisu dovoljno osigurani, zbog čega bi mogli biti obvezni plaćati velike iznose odšteta i sudskih troškova kad bi došlo do incidenta. Na primjer, u cijelom svijetu je pokriće internetskih rizika za male poduzetnike iznimno nisko, pa je tako samo 16 % svjetskih tvrtki izjavilo PwC-u da trenutačno imaju osiguranje od internetskih rizika, unatoč tome što dodatnih 46 % priznaje da bi ono bilo primjenjivo na njihovu tvrtku.

Nadalje, malo manje od petine (18 %) svjetskih malih poduzetnika nema osiguranje od odgovornosti, a samo polovina ih ima osiguranje od štete.

„Po svojoj prirodi, mali poduzetnici s vrlo zaposlenim vlasnicima vide priliku da se okrenu digitalnim kanalima kako bi brzo pronašli odgovarajuće i isplative usluge osiguranja. Činjenica da toliko malih i srednjih poduzetnika ima iskustvo u kupnji putem interneta daje osiguravateljima veliku priliku za razvoj novih načina pružanja usluga klijentima i razvoj novih proizvoda, ističe Steve O’Hearn, globalni voditelj usluga sektoru osiguranja u PwC-u. 

„Osiguravatelji moraju imati sposobnost razumjeti svoje klijente i tehnička rješenja koja im omogućuju da vrlo brzo evoluiraju i prilagode rješenja promjenama na tržištu. Također, trebaju nadolazeću generaciju startupa gledati ne samo kao klijente nego i kao potencijalne partnere u pružanju novih tehnoloških rješenja i usluga s dodanom vrijednošću, stvaranjem prilagođenih i ciljanih rješenja.“

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje