ZDRAVKO TUŠEK , V.D. RAVNATELJA SAVJETODAVNE SLUŽBE

Gradit ćemo partnerski odnos s poljoprivrednicima

Agrovijesti
Primopredaja u Savjetodavnoj služi Fotografija: Savjetodavna služba
Želim Savjetodavnu službu učiniti puno vidljivijom nego što je ona trenutno. Naši savjetnici prvi su u doticaju s izazovima i problematikom s kojima se susreću hrvatski poljoprivrednici i ta komunikacija mora biti obostrana. Mi smo ovdje zbog njih, a ne obratno

Želim Savjetodavnu službu učiniti puno vidljivijom nego što je ona trenutno. Naši savjetnici prvi su u doticaju s izazovima i problematikom s kojima se susreću hrvatski poljoprivrednici i ta komunikacija mora biti obostrana. Mi smo ovdje zbog njih, a ne obratno. S jedne strane, naša uloga je poljoprivredniku na jednostavan način prenijeti stručno znanje i educirati ga, te informirati ga o njegovim obvezama, konkretno mu pomoći nositi se s izazovima s kojima se susreće, kako bi bio konkurentan na tržištu.

S druge strane, naša uloga je isto tako osluškivati njegove probleme i potrebe te prikupljati informacije koje su bitne Ministarstvu i stručnim službama kako bi mogli prilagođavati poljoprivrednu politiku, mjere i korake koje je potrebno poduzeti - izjavio je Zdravko Tušek, diplomirani agronom, odnedavno imenovani v.d. ravnatelja Savjetodavne službe za Glas Slavonije.

Pozicionirati službu

Poznato je kako je Savjetodavna služba, kao institucija, u svojoj povijesti postojanja i rada imala “turbulentnih” razdoblja, kao primjerice pokušaj pripajanja Hrvatskoj poljoprivrednoj komori.

- Služba je na neki način izgubila na svojoj prepoznatljivosti, jer se jednim dijelom odmaknula od poljoprivrednika i od suradnje s jedinicama lokalne samouprave, te nije uključena u njihove projekte na razini na kojoj bi trebala. U razgovoru s užim timom ministra Tomislava Tolušića usuglasili smo se da bi moje iskustvo i proaktivan pristup trebali pridonijeti odnosu Savjetodavne službe i poljoprivrednika, te ju pozicionirati na mjesto koje ova institucija i zaslužuje - kaže Tušek ističući kao je ova služba jedna od rijetkih javnih institucija koja se može pohvaliti s više od 95 posto visokoobrazovanih djelatnika.

Sam Tušek može se pohvaliti odličnim poznavanjem sustava kroz 15 godina rada u raznim službama Ministarstva poljoprivrede. Njegovi prvi radni dani bili su upravo u Savjetodavnoj službi, gdje je radio kao vanjski suradnik, a potom u uredu ravnatelja gdje je bio zadužen za izradu promotivnog materijala, materijala za edukaciju i generalno za informatizaciju službe.

Pripravnički staž je potom odradio u Upravi za poljoprivrednu politiku Ministarstva poljoprivrede gdje je bio uključen u projekte uspostave Upisnika poljoprivrednih gospodarstava i kreiranje prvih mjera moderne poljoprivredne politike. Otvaranjem mogućnosti RH za pristup EU fondovima SAPARD i IPARD 2005., priključio se užem timu ljudi koji je kreirao SAPARD/IPARD agenciju (tadašnjeg Ravnateljstva u sklopu Ministarstva), te kasnije na uspostavi Agencije za plaćanja, u kojoj je radio i na projektima uspostave registara u poljoprivredi, sustava direktnih plaćanja, financija i kontrole na terenu.

Kao jednu od svojih najvažnijih referenci ističe uspostavu ARKOD sustava u svojstvu voditelja projekta te akreditaciju Agencije za plaćanja u poljoprivredi, a posljednja iskustva u Agenciji od 2009. do 2015. bila su mu na mjestu pomoćnika ravnatelja. Bavio se i raznim međunarodnim projektima u EU-u i zemljama kandidatima za članstvo u EU, u domeni svoje specijalnosti – zajedničke poljoprivredne politike EU-a, pregovorima za ulazak u EU, jačanju administrativnih kapaciteta, uspostavi administrativnih sustava i mehanizama u poljoprivredi i ruralnom razvoju itd.

Nadogradnja usluga

Na pitanje o planovima za rad savjetodavne službe ističe nastavak započetih projekata među kojima je i daljnja razrada savjetničkih paketa.

- Zadovoljan sam što je moj prethodnik uspio napraviti korak dalje, tj. u kreiranju savjetničkih paketa, kojima Savjetodavna služba kroz strukturiranu podršku poljoprivrednicima može pružiti uslugu prema njihovim potrebama. Takav oblik edukacije od 2015. godine jednim se dijelom financira iz Programa ruralnog razvoja za 2014. - 2020. U mojem ćemo mandatu svakako raditi na poboljšanju kvalitete postojećih savjetničkih paketa te uvođenju novih, za ona područja koja trenutno nisu pokrivena, a sve to u otvorenoj komunikaciji s poljoprivrednicima - najavljuje Tušek.

Razmišlja i o jačem i konkretnijem uključivanju u savjetovanju poljoprivrednika radi omogućavanja i lakšeg korištenja mjera ruralnog razvoja, pomaganja u pripremi projekata, poslovnih planova, kao i ostale potrebne dokumentacije za prijavu na natječaje za mjere ruralnog razvoja.

- Bez obzira na to što je tržište konzultantskih usluga u domeni poljoprivrede i ruralnog razvoja u Hrvatskoj razvijeno, određeni dio poljoprivrednih proizvođača, posebice onih srednjih i manjih, teško se nosi s pripremom projekata, tako da ćemo u tom segmentu uložiti dodatne napore kako bismo im omogućili da što lakše prođu kroz taj labirint - rekao je Tušek koji će tako dugogodišnje iskustvo i povjerenje koje savjetodavci grade s poljoprivrednicima pokušati nadograditi još konkretnijim uslugama.

- Ovdje prije svega govorimo o individualnom pristupu i analizi stanja i potreba poljoprivrednika, koliko su oni uopće spremni za avanturu s EU fondovima, koliko se kvalitetno mogu pripremiti da bi se prijavili na određene natječaje i krenuli u investicije. Baš tu Savjetodavna služba može konkretno pomoći, a kao dugoročni partner moći će i pratiti samu implementaciju projekata.

Naše ćemo iskustvo iskoristiti i za informiranje javnosti kako bismo podigli svijest o važnosti poljoprivrede i ruralnog razvoja, s puno dobrih i pozitivnih priča, koje će, nadam se, pozitivno utjecati na poljoprivrednike, ruralno stanovništvo, ali i na svekoliku javnost - poručuje na kraju Zdravko Tušek najavljujući i pripremu novog Zakon o Savjetodavnoj službi koji će sve rečeno detaljnije definirati, od bolje i kvalitetnije komunikacije Službe s poljoprivrednicima i veće prisutnosti u jedinicama lokalne samouprave do prilagođavanja same organizacijske strukturu službe u centrali i podružnicama kako bi bili još brži i efikasniji.

 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje