Poslovanje

Grupa Podravka lani s prihodima od prodaje od 4,1 milijardu kuna

Agrovijesti
Podravka Fotografija: Marijan Šušenj/PIXSELL
Grupa Podravka je u prošloj godini ostvarila prihode od prodaje u iznosu od 4,1 milijarde kuna, što je 1,8 posto manje nego godinu prije, dok je neto dobit iznosila 54,4 milijuna kuna, podaci su iz konsolidiranog financijskog izvješća koje je u srijedu objavila Podravka.

Iz Podravke u priopćenju navode kako je na "kretanje prihoda od prodaje najvećim dijelom utjecao izostanak godinu ranije dezinvestiranog programa pića, ostvarene jednokratne prodaje robnih rezervi Ministarstvu gospodarstva u veljači 2016. te identificirane nekonzistentnosti u tretmanu evidentiranja prihoda na tržištu Rusije".

Bez tih bi utjecaja prihodi Grupe Podravka ostvarili rast od 1,2 posto u odnosu na godinu prije, ističu iz Podravke. 

Uz to, "značajan utjecaj dolazi i s područja poremećaja na tržištima Adria regije uslijed izvanrednih i bitno promijenjenih tržišnih okolnosti povezanih s najznačajnijim kupcem", navodi se u priopćenju Podravke.

U samom financijskom izvješću, pak, navode da je Grupa Podravka u 2017. "uspješno kontrolirala svoju izloženost prema Agrokorovim društvima, pogotovo na tržištu Hrvatske gdje su ugovorene dodatne mjere osiguranja uz istovremeno skraćivanje rokova plaćanja".

Po podacima iz izvješća, u postupku izvanredne uprave ukupno je prijavljeno 97,4 milijuna kuna potraživanja, od čega se 60,9 milijuna kuna odnosi na mjenice. "Na 31. prosinca 2017. ukupna izloženost Podravke d.d. prema Agrokorovim društvima na tržištu Hrvatske iznosi 93,5 milijuna kuna, od čega se 60,8 milijuna kuna odnosi na mjenice, na 'stari dug' se odnosi 3,2 milijuna kuna, dok ostatak duga predstavlja potraživanje iz redovitog poslovanja. S obzirom da je proces nagodbe još u tijeku te da u ovome trenutku nema naznaka oko krajnjeg ishoda, Podravka će eventualne rezervacije za potraživanja prema društvima koncerna Agrokor uključiti u revidirane izvještaje", napominju iz koprivničke kompanije u financijskom izvješću. 

Po podacima iz izvješća, bruto dobit Grupe Podravka u prošloj je godini iznosila gotovo 1,5 milijardi kuna, ostvarena je neto dobit u iznosu od 54,4 milijuna kuna (godinu ranije iznosila je 182,4 milijun kuna), dok je normalizirana neto dobit (dobit kada se u obzir uzmu sva vrijednosna usklađenja) iznosila je 165,6 milijuna kuna. 

Profitabilnost Grupe uz ostalo je pod utjecajem niza odluka koje u 2017. godini imaju negativan utjecaj na profitabilnost, ali su nužan preduvjet za stvaranje održivog i profitabilnog rasta poslovanja, navode iz Podravke.

"Redefiniranje poslovnog modela prehrane, zbrinjavanje viška zaposlenih, izgradnja nove tvornice Belupa - sve navedene poslovne odluke inicijalno nose troškove, no istodobno omogućavaju stvaranje buduće vrijednosti za dioničare", objašnjava se u izvješću. 

Navodi se i kako su Uprava i Nadzorni odbor Podravke utvrdili da poslovanje tržišta Afrike, Kine i MENA-e (tržište Bliskog istoka i sjeverne Afrike) nije održivo jer od 2015. godine kontinuirano odstupa od poslovnih planova koji su tada bili podloga za donošenje poslovne odluke o ulaganju na ta tržišta.

"Novčani izdatci za navedena tržišta od početka 2015. godine iznose procijenjenih 150 milijuna kuna, dok je ukupno kroz tri protekle godine ostvareno tek nešto više od 20 milijuna kuna prihoda", navode iz Podravke, uz podatak kako u prošloj godini ta tri područja imaju negativan utjecaj na profitabilnost Grupe od ukupno 51,6 milijuna kuna na razini neto dobiti.

U financijskom izvješću ističu i da je na tom temelju Uprava donijela odluke o prekidu poslovnih operacija u Tanzaniji i Kini, dok je na tržištu MENA-e uvela model poslovanja s nižim troškovima, a konačnu će odluku o poslovanju u toj regiji donijeti nakon rezultata poslovanja za prvih šest mjeseci 2018. godine. 

Po podacima iz izvješća, prihodi Podravke u segmentu prehrana lani su iznosili 3,2 milijarde kuna, što je 3,8 posto manje nego u 2016. godini. Na nižu razinu prihoda od prodaje u ovom segmentu, uz negativan utjecaj dezinvestiranog programa pića, utjecali su i poremećaji na tržištima Adria regije uslijed izvanrednih i bitno promijenjenih tržišnih okolnosti povezanih s najznačajnijim kupcem, a negativna je utjecaj imalo i usklađivanje identificiranih nekonzistentnosti u tretmanu evidentiranja podataka o prihodima na tržištu Rusije.

Segment farmaceutika lani je povećao prihode za 6,4 posto, na 867,5 milijuna kuna. Na taj je rast najviše utjecao porast prihoda od prodaje vlastitih brendova u iznosu od 6,9 posto, navode iz Podravke.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje