Izvozna ofenziva

Hogan u posjet Kini i Japanu odveo 60 vodećih prehrambenih EU tvrtki. Zašto nema nikoga iz Hrvatske?

Agrovijesti
Kineski zid Fotografija: Morana Begač
Hoganova posjeta ovim zemljama uslijedila je nakon stupanja na snagu novih pravila EU-a za promociju poljoprivrednih proizvoda na trećim tržištima, koja su osigurala daleko veći proračun za promociju i jednostavniji sustav prijavljivanja. U izaslanstvu od 60 tvrtki i udruženja nema niti jednog predstavnika Hrvatske

Europski povjerenik za poljoprivredu i ruralni razvoj Phil Hogan boravit će narednih dana u Kini i Japanu, a sa njim je u pratnji ogromno poslovno izaslanstvo sastavljeno od preko 60 europskih poljoprivredno-prehrambenih menadžera i vlasnika velikih tvrtki koji predstavljaju ključne sektore u trgovini EU s ove dvije zemlje.

Osim što podupire niz promotivnih događanja u Šangaju, Pekingu i Tokiju kako bi se olakšao promet poljoprivredno-prehrambenih proizvoda, povjerenik Hogan će se sastati i s nekolicinom ministara i državnih tijela u cilju rješavanja zajedničkih interesa koji se odnose na poljoprivredu i tekuća bilateralna pitanja.

Tema razgovora sa službenim predstavnicima Kine bit će izvoz proizvoda sa oznakom zemljopisnog podrijetla, istraživanje i inovacije, ruralni razvoj i ekološki uzgoj, dok će se u Japanu razgovarati o slobodnoj trgovini, ali će se otvoriti i brojna sanitarna i fitosanitarna pitanja te teme oko drugih prepreka za lakšu trgovinu. Posjeta Japanu će završiti sastankom G7 ministara poljoprivrede u Niigati.

Na popisu službenog izaslanstva koje sa Hoganom ide u Kinu i Japan nema hrvatskih predstavnika. Izvori u Europskoj komisiji kažu da su predstavnici poljoprivrednika i proizvođača koji putuju s povjerenikom Hoganom u Japan odabrani putem javnog poziva, koji je bio raspisan ranije tijekom ove godine. Pristigle prijave ocjenjivale su se, kažu, prema objektivnim kriterijima koji su vodili računa o količini trgovinske razmjene, potencijalnim prilikama za trgovinu, a uzimali su u obzir i potrebu da u delegaciji budu predstavnici različitih zemalja članica EU. Povjerenik Hogan posebno je, kažu, vodio računa o tome da u delegaciji koju predvodi ne budu samo predstavnici velikih kompanija, nego i srednjih i malih.

Promocija EU poljoprivrede

Posjeta Hogana ovim zemljama uslijedila je nakon stupanja na snagu novih pravila EU-a za promociju poljoprivrednih proizvoda na trećim tržištima, koja su osigurala daleko veći proračun za promociju i jednostavniji sustav prijavljivanja. Tijekom godine povjerenik Hogan je boravio i u Kolumbiji i Meksiku, dok se u drugoj polovici godine planira put u Vijetnam i Indoneziju.

Tokyo

"Kina i Japan su posebno važna izvozna tržišta za poljoprivredno-prehrambeni sektor EU koja su pokazala znatan rast u posljednjih nekoliko godina. Nadam se da će ovi promotivni događaji istaknuti kvalitetu, tradiciju i dodanu vrijednost naših proizvoda, kao i sigurnosti naše hrane i sljedivost, te  potaknuti daljnji interes kineskih i japanskih potrošača za europskom hranom i pićem ", rekao je Hogan. Vjeruje kako se ovakvim posjetama može napraviti neki napredak u uklanjanju prepreka u trgovini. "Nakon posjeta Meksiku, meksičke vlasti su ponovno otvorile svoje tržište za uvoz svinjskih proizvoda iz brojnih država članica“, kazao je Hogan. .

Obilazaka velikih trgovačkih lanaca

Program predviđa sastanke s kineskim i japanskim ministrima zaduženima za poljoprivredu, sanitarne i fitosanitarne propise, kao i trgovinu. Predviđeno je i otvorenje "Europskog tjedna restorana" u Šangaju, Pekingu i Tokiju,  a održat će se i B2B sastanci i posjete brojnim maloprodajnim tvrtkama.  

Kina je drugi najveći uvoznik EU poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda u 2015. godini, a tamo se izvozi 8 % svih proizvoda. Glavni poljoprivredni izvoz EU u Kinu čine dječja hrana, svinjetina, vina i rakija te mliječni proizvoda. Uvoz iz Kine predstavlja 4,5% ukupnog uvoza poljoprivredno-prehrambenih proizvoda u EU (Kina je zauzela 5 mjesto). Glavni proizvodi koji se uvoze su povrće, te pripravci od povrća i voća i dr.

Japan je peti najveći uvoznik EU poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda u 2015. godini, sa udjelom od  4,1% poljoprivrednog izvoza. Glavni poljoprivredni izvoz EU u Japan uključujuje svinjetinu, vina i rakije, sir, čokolade i bombone i druge poljoprivredne proizvode. Iz Japana se uvoze uglavnom juhe i umaci, biljni proizvodi (sjemena povrća), kao i hrana i pripravci od žitarica. 

Tko je sve u izaslanstvu sa povjerenikom Hoganom pogledajte na web stranici DG AGRI-a.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje