Najveći europski sajam ekoloških proizvoda BIOFACH

Hrvatski ekološki proizvođači preko Njemačke kreću u osvajanje europskog eko tržišta

Agrovijesti
Hrvatski proizvođači na sajmu BIOFACH 2016. Fotografija: HGK
Najveći europski sajam ekoloških proizvoda BIOFACH, na kojem će se predstaviti i hrvatski eko proizvođači održava se, u Nürnbergu od 15. do 18. veljače 2017. Među više od 2.300 izlagača iz 87 zemalja, predstaviti će se i deset hrvatskih tvrtki među kojima su Annapurna, Art of Raw, Bobica, Ecogos, Exploria, Hermes International, Jan Spider, Luxor, Vegetariana i Viridis Farm.

Prema najavama organizatora očekuje se više od 48.000 posjetitelja, a hrvatski proizvođači očekuju da na sajmu pokušaju pronaći poslovne partnere za izvoz svojih proizvoda, ali i da dobiju nove informacije što se u sektoru ekološke poljoprivrede događa i koji su trendovi na tržištu eko proizvoda.

Smokvenjak i ekološki džem od šipka

Smokve na sušenju
˝Na sajmovima tog tipa je bitna prisutnost i da predstavite nešto novo. Mi ćemo ove godine predstaviti dva nova proizvoda, smokvenjak i ekološki džem od šipka koji će se uskoro naći na policama trgovina˝, kaže Petar Krvarić iz Hermes Internationala.

Kako kaže, rade na novom web shopu i očekuju da će time njihovi proizvodi doprijeti do novih tržišta na kojima još nisu prisutni. Naime, ova tvrtka iza sebe već ima izvozne uspjehe i rezultate, čak 85% njihove ukupne proizvodnje čini izvoz, a tri četvrtine izvoza im je za SAD.

˝Naš izvozni adut je i dalje džem od smokava. Tržište je saturirano i mi smo naš uspjeh temeljili na onome po čemu smo različiti od drugih. Danas tržište reagira samo na zanimljive proizvode˝, poručuje Krvarić.

Namaz od rogača

Kako tvrdi Damir Šket iz tvrtke Vegatariana, također izlagač na sajmu, njihovo ciljano tržište su zemlje članice EU. Izvoz im trenutno čini 10 % proizvodnje, a Šket očekuje  da će ubrzo činiti 50 %. Na domaćem tržištu se najviše traži njihov namaz sa šampinjonima, no vjeruju da će slatki namaz s rogačem uskoro biti na prvom mjestu.

˝Naša očekivanja od Biofacha su velika jer je u pitanju veliko tržište, a ocjenjujemo da naši proizvodi mogu naći svoje mjesto na njemu. Ove godine ćemo se predstaviti sa Čoko namazom s rogačem čija je glavna karakteristika da nema u sebi dodanog šećera i da su sastojci 100 % ekološki. Naš namaz ne sadrži palmino ulje kao većina sličnih namaza već kokosovo ulje i maslinovo ulje˝, poručuje Damir Šket iz tvrtke Vegetariana.

Pregovore o izvozu počeli još prošle godine

Obrt Annapurna

Sve svoje proizvode iz asortimana predstavit će i Annapurna – od seitana, tempeha do salama i hrenovki na bazi soje. Kako kaže Vlatka Kuzmić, cilj odlaska na sajam kao uvijek je isti, proširiti se i iskoristiti to kao odličnu priliku za predstavljanje novim tržištima.

˝Mi smo još na prošlom sajmu ostvarili suradnje iako pregovori i dogovori još traju. Vi morate biti prisutni kako bi se znalo da ste konkurentni i kako bi se znalo da su vaši proizvodi kvalitetni. Glavn hit i na domaćem tržištu i na vanjskim tržištima su naši tofu proizvodi˝, kaže Kuzmić.

Nikola Vinožganić iz tvrtke Bobica, jedne od domaćih proizvođača kaže kako očekuju da će tamo uspostaviti nove poslovne kontakte i ugovoriti uvoz u europske zemlje.

˝Predstavljamo se s ekološkim proizvodima od aronije i lavande, točnije naš matični sok, čaj, prah, kapsule i džem od aronije te kapsule od lavande. Imali smo pokušaje izvoza, ali do sada neuspješno. Naš izvozni adut je kvaliteta proizvoda, atraktivni dizajn te vrste proizvoda koji su slabo zastupljeni na tržištu stoga vjerujemo da će nam ovaj sajam donijeti uspjeh˝, objašnjava Vinožganić.

Od njihove ukupne proizvodnje, kaže Vinožganić, izvoz čini zanemariv postotak, a najtraženiji proizvodi iz njihovog asortimana na domaćem tržištu su kapsule aronije.

 

 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje