VELIKI USPJEH

Hrvatski izlagači oduševili na Zelenom tjednu u Berlinu

Agrovijesti
Fotografija:
Pedeset hrvatskih izlagača, hrvatskih tvrtki i obiteljskih poljoprivrednih gospodarstva predstavilo je svoje proizvode pred više od 400.000 posjetitelja, koji su na sajmu potrošili više od 52 milijuna eura, a neki su dogovorili i nove poslove te širenja na druga tržišta

Završio je jubilarni 85. Zeleni tjedan u Berlinu, najveća međunarodna poljoprivredna manifestacija, kojoj je ove godine Hrvatska bila zemlja partner u organizaciji Ministarstva poljoprivrede i Hrvatske gospodarske komore. 

Maslina kao simbol mira i prijateljstva

Na sajmu su ove godine ukupno sudjelovala 72 ministra iz brojnih svjetskih zemalja, a otvoren je tako da je predsjednik Vlade RH Andrej Plenković uručio u ime Hrvatske gradu Berlinu osamdesetogodišnju maslinu kao simbol mira i prijateljstva između dviju država, naglasivši i važnost dugogodišnje tradicije kvalitete maslinovih ulja s hrvatskih prostora.

Ministrica poljoprivrede Marija Vučković i hrvatska delegacija održali su brojne bilateralne sastanke s ministrima poljoprivrede europskih zemalja s ciljem povećanja trgovinske razmjene, jačanje gospodarske suradnje te prepoznatljivosti Hrvatske i naših poljoprivredno – prehrambenih proizvoda, kao i predstavljanja prioriteta hrvatskog predsjedanja Vijećem. 

"Ministarstvo poljoprivrede partner je proizvođačima i potencijalnim ulagačima u razvoju modernog, tehnološki inovativnog i konkurentnog poljoprivredno-prehrambenog i ribarskog sektora. Upravo zato mi je izuzetno drago da su svi sudionici – i institucije i sami izlagači -  dali sve od sebe da Hrvatsku, ovogodišnju zemlju partner, predstave u najboljem svjetlu Berlinu, Njemačkoj i svijetu", rekla je ministrica poljoprivrede Marija Vučković. 

"Ponosni smo na prezentaciju Hrvatske na berlinskom zelenom tjednu. Pokazali smo autentičnosti naše zemlje kroz autohtone okuse i mirise svih njenih regija. No osim brendiranja zemlje, ovo je bila jedinstvena prilika i našim proizvođačima da se predstave i zakorače na nova izvozna tržišta, drago nam je da su tu priliku iskoristili. Mislim da smo pokazali cijelom svijetu da imamo kvalitetu kojom možemo konkurirati'', rekao je predsjednik HGK Luka Burilović. 

Više od 1800 izlagača iz 72 zemlje svijeta

Na Zelenom tjednu u Berlinu predstavljeno je više od 1800 izlagača iz čak 72 zemlje svijeta na impozantnih 129 000 m2 izložbenog prostora. Ruta za obilazak cijelog sajma bila je duga 8 kilometara prilikom čega su posjetitelji imati priliku isprobati i kupiti više od 100.000 proizvoda iz cijelog svijeta.

Pedeset hrvatskih izlagača, hrvatskih tvrtki i OPG-ova predstavilo je svoje proizvode pred više od 400.000 posjetitelja, koji su potrošili više od 52 milijuna eura. Na Zelenom tjednu Hrvatsku su predstavljali Podravka, Atlantic grupa, Badel, Sardina, Dukat, Cromaris, Kraš, Dalmacijavino, Fortenova grupa, Pivac, Gavrilović, Žito, Vindija, Koestlin, Kutjevo, Ravlić, OPG Ferbežar, Snašina kujna, Đanić obrt, Kuća meda Županja, OPG Kalić, PP Orahovica, Udruga Graševina Croatica, OPG Vučković, Udruga proizvođača Paškog sira, Klaster hrvatskog pršuta, Blato 1862, OPG Krstičević, Udruženje Vino Dalmacije, Stella Croatica, TerraMarascae, Mišlov, Zigante tartufi, Vinistra, S.I.C. prerada i trgovina ribom, Kampanjola, PZ Vrbnik, Udruga proizvođača bučinog ulja Hrvatske, Promes Cvanciger, Kapronca, Naše klasje, OPG Šarčević, PZ Jabuka, Stancija San Antonio, Hrvatska akademija izvrsnosti maslina i maslinovog ulja, uz sudjelovanje Hrvatske turističke zajednice, Hrvatskih šuma, Nastavnog zavoda za javno zdravstvo dr. Andrija Štampar i Centra d. Rudolfa Steinera.  

I hrvatske delicije izazvale su veliki interes na sajmu pa je nacionalna kuhinja u organizaciji Podravke u hrvatskoj hali dnevno pripremala oko 400 jela, a najveća potražnja bila za pašticadom, čobancem i jadranskom ribom.