Konkurencija

Inovativni okusi i novi sastojci začinjavaju tržište suhe tjestenine

Agrovijesti
Tjestenina Fotografija: Pixabay
Europski proizvođači hrane oživljavaju stari i staloženi sektor suhe tjestenine inovativnim okusima, jarkim bojama i sastojke na bazi povrća

Prema podacima Euromonitora vrijednost prodaje suhe tjestenine pala je za 13 posto u zapadnoj Europi između 2009. i 2014. godine, a prodaja u Sjevernoj Americi pala je za 6 posto u istom razdoblju. Iznenađujuće, Italija je vodeća zemlja u ovom padu kojoj je prodaja pala za četvrtinu.

U objavi na online blogu, tržišna analitičarka Euromonitora Simone Baroke objasnila je to sa dva faktora. „Prvo, napravljena je od pšenice s glutenom koju potrošači pokušavaju izbjegavati. Sljedeći problem je što se tjestenina samo smatra hranom za ukusne umake s malo hranjivih tvari i s visokim udjelom karbonata.“

„Unatoč tome, proizvođači tjestenine upravljaju vrlo zrelim i konkurentnim tržištem koje zahtjeva ozbiljne napore kako bi potrošači ostali zainteresirani“, kaže Mintelova analitičarka Katya Witham. „To je jedan od razloga zašto njemački proizvođači tjestenine lansiraju velike količine proizvoda u skladu s trenutnim tržištem i potrošačkim trendovima, kao što su zdraviji, bez- i obogaćenih proizvoda. Do nedavno, proizvođači tjestenine započeli su s istraživanjem mogućnosti u konceptima začinjene tjestenine.“

Birkel je najveći njemački proizvođač sušene tjestenine s jajima, a u studenom prošle godine lansirali su cijeli niz s okusima kao što su „rajčica i bosiljak“, „limun i vlasac“ te „lisičarke i peršin“. Witham kaže da proizvođači žele dalje inovirati te vide priliku u korištenju začina koji će ih razlikovati od konkurencije i koji će njihovim proizvodima dati premium sofisticirani opis.

Neke su tvrtke već započele s odgovaranjem na potražnju pa su mnogi brandovi već začinjeni s chillije, kao što je San Vicario's peperoncini spaghetti ili Happy Pasta's peperoncini penne, a neki imaju dodane začine poput šafrana ili kurkume. Proizvođači će učiniti sve da zadrže potrošače jer tjestenina još uvijek ima veliki udio u europskoj kuhinji. Prema Mintelovim podacima, više od dvije trećine Nijemaca jede suhu tjesteninu barem jednom tjedno.

Drugi inovativni načini su da idu korak dalje i u sve navedeno tjesteninu rade od durum pšenice.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje