Istraživanje u Srbiji

Ispravne deklaracije u trgovinama ima samo 68 posto namirnica

Agrovijesti
Deklaracija, tablice, prehrana Fotografija: Thinkstock
Istraživanjem je utvrđeno kako je najbolje deklarirana kategorija slatkih i slanih konditora, u kojoj je više od 75 posto ispravnih deklaracija, dok se najviše neadekvatnih deklaracija nalazi u kategoriji kruha i peciva, kao i na proizvodima sa takozvane "zdrave police".  Kod zdrave hrane ispravno je deklarirano tek 52, odnosno 55 posto proizvoda.

Ispravnu deklaraciju u supermarketima Srbije ima 68 posto prehrambenih proizvoda, dok ostatak od 32 posto i dalje ima neki nedostatak, pokazalo je istraživanje koje je proveo IHIS Nutricionizam, u razdoblju svibanj - kolovoz, a na uzorku od preko 2500 proizvoda.

Istraživanjem je utvrđeno kako je najbolje deklarirana kategorija slatkih i slanih konditora, u kojoj je više od 75 posto ispravnih deklaracija, dok se najviše neadekvatnih deklaracija nalazi u kategoriji kruha i peciva, kao i na proizvodima sa takozvane "zdrave police".  Kod zdrave hrane ispravno je deklarirano tek 52, odnosno 55 posto proizvoda. 

Najčešće greške u kategoriji kruha su neadekvatno deklariranje aditiva, alergeni, nerazumljive nutritivne izjave poput "izvor i visok sadržaj proteina i/ili vlakana". 

Izgled deklaracija u obje ove kategorije navodi na zaključak kako nedostaju stručnjaci, prije svega tehnolozi, kod proizvođača ovih proizvoda. 

U kategoriji bezalkoholnih pića ima mnogo primjera neispravnog deklariranja i tu je najveći broj grešaka koje uzrokuju namjerno krivo informiranje potrošača. 

Primjetno je kako su proizvođači angažirali agencije koje pokušavaju istaknuti nepostojeću kvalitetu proizvoda.

U toj kategoriji greške su i dalje: neisticanje zaslađivača u nazivu proizvoda, takođe neisticanje dodavanja vitamina u nazivu proizvoda sa namjerom da potrošač pomisli kako se oni nalaze prirodno u voćnom soku. 

Nedostaje i kemijski oblik vitamina u spisku sastojaka.

Slika na pakiranju i naziv proizvoda nisu usklađeni. I dalje je namjerno nejasno označavanje voćnih sokova, nektara i osvježavajućih bezalkoholnih pića na frontu pakiranja, iako je količina voćnog sadržaja drastično različita u ove tri kategorije proizvoda.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje