Rekordni rezultati srpske konditorske industrije

Izvoz povećan 20 posto, najviše se srpski slatkiši prodaju u regiji

Agrovijesti
Čokolada Fotografija: Thinkstock
Srpska konditorska industrija ostvarila je rekordne rezultate i u 2016. godini. Statistika pokazuje da je izvoz slatkiša tijekom prošle godine skočio za 20%, dok je uvoz pao.

Prevedeno u novac, srpska konditorska industrija plasirala je u druge zemlje robu vrijednu 150,6 milijuna dolara, dok je godinu dana prije toga brojka bila 128 milijuna.

Zabilježen je rast rast izvoza svih vrsta konditorskih proizvoda, a najviše, za 24%, izvoz keksa, biskvita i vafla, dok je plasman čokolada i bombona skočio za 18%.

Kako kaže Saška Biorčević, samostalni savjetnik u Udruženju za prehrambenu industriju Privredne komore Srbije (PKS), prozivodnja konditora predstavlja jedan od najzdravijih dijelova srpske  prehrambene industrije.

Kapaciteti ove grane su veći od potreba domaćeg tržišta, pa oko trećina godišnje proizvodnje ide u izvoz. Primjenjuju se europski standardi i postignuta je europska kvaliteta proizvoda sa stalnim ulaganjima u nove tehnologije i širenje asortimana. Za sada najveće tržiste su i dalje republike bivše SFRJ, gdje stalno dominira Bosna i Hercegovina – objašnjava Biorčević.

Bojan Radun, generalni direktor Bambija, jednog od najvećih srpskih izvoznika slatkiša, kaže za Blic kako izvozni rezultati govore u prilog snazi konditorske industrije Srbije, koja iz godine u godinu raste.

– Od svih tržišta regije, na tržištu Srbije je najveći intenzitet konkurentske borbe lokalnih, regionalnih i multinacionalnih kompanija. To je kod jakih igrača u konditorskoj industriji Srbije razvilo konkurentske prednosti, koje posljednjih godina dolaze do izražaja, prije svega u izvozu u zemlje regije – navodi Radun, čija je kompanija prošle godine zabilježila rast izvoza od 20%.

Rast prodaje na svim tržištima u regiji

Još jedan veliki izvoznik je i kompanija Soko Štark, koja posluje u sastavu Atlantic grupe. Matjaž Vodopivec, direktor strateškog poslovnog područja Slatko i slano u okviru ove grupacije, kaže kako je jedini način da proizvođači u zemlji ili regiji pariraju multinacionalnim kompanijama neka komparativna prednost i zato je jedini pravi odgovor iskoristiti snagu i prepoznatljivost vlastitith brendova i razvijati nove.

– Dugoročne ambicije su ponajprije usmjerene na daljni rast u regiji. Naši proizvodi su prisutni na svim kontinentima, ali količine koje izvozimo izvan regije su manje i uglavnom su namjenjene potrošačima koji su podrijetlom odavdje. S druge strane, regionalno tržište poznajemo do detalja u svim segmentima, troškovi transporta nisu veliki, a imamo podršku u velikom distributivnom lancu naše grupe – ističe Vodopivec i dodaje kako je srednjoročni plan da izvoz Soko Štarka prebaci prodaju na domicilnom, srpskom tržištu, odnosno da premaši 50% ukupne godišnje proizvodnje – objašnjava Vodopivec.

Na pitanje koliko ima istine u tome da proizvodi iz Srbije teže prolaze u nekim državama u susjedstvu, on odgovara da je statistika najpouzdaniji pokazatelj, a ona pokazuje rast prodaje na svim tržištima u regiji. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje