Rural Direct

Kako promovirati poljoprivredne proizvode na digitalnim kanalima

Agrovijesti
Fotografija: rural-direct.com
Intervju s Lidijom Nikolac Katić i Jelenom Morpurgo iz odjela za marketing Rural Direct tima

Što je Rural Direct, kako i kada je nastao?

Rural Direct je inicijativa čiji cilj je motivirati pojedince i tvrtke s ruralnih područja da poboljšaju prepoznatljivost svojih proizvoda u virtualnom prostoru kako bi povećali vlastitu konkurentnost.

Sama inicijativa nastala je u rujnu 2019. godine kada smo započeli s kreiranjem projekata za povećanje prepoznatljivosti proizvođača s ruralnih područja.

Pred sebe smo postavili veliki izazov, a to je da svojim radom i projektima utječemo na povratak ponosa i ekonomskog dostojanstva na ruralni prostor. – tvrdi Lidija.

Jelena, možete li nam reći je li Rural Direct zaista besplatna inicijativa za promociju malih proizvođača u sektoru hrane i poljoprivrede. Koji su motivi za njeno prihvaćanje i što je do sada učinjeno u njenoj provedbi?

Većina aktivnosti inicijative Rural Direct je besplatna i članovi, odnosno korisnici ne trebaju platiti naknadu za korištenje projekata unutar Rural Directa. Kada se kaže besplatna, onda to zaista jest – bez tzv. sitnih slova i zagrada. Nitko u Republici Hrvatskoj ni u Europi ne nudi svojim članovima 12 digitalnih promotivnih kanala – besplatno, osim Rural Directa.

Naravno, dio aktivnosti koje iziskuju veći napor i troškove u promociji, provedbi, organizaciji konferencija, trgovačkim uslugama imaju svoju cijenu.

Zašto je promocija malih proizvođača bitna? Možete li pojasniti važnost promocije?

Lidija: Mali proizvođači do nedavno nisu puno ulagali vlastitu promociju. Najčešće su se oslanjali na prostor za prodaju osiguran od strane velikih trgovačkih lanaca ili su imali vlastito prodajno mjesto u sklopu lokalne tržnice.

Svi proizvođači koji žele osvojiti novo, online tržište moraju shvatiti važnost ulaganja u vlastitu promociju.

Pojava koronavirusa je uzrokovala promjene u ponašanju i kupaca i proizvođača. Dio prodaje naglo se preselio u virtualni prostor, a čini se da će tamo i ostati.

Bez pametne digitalne promocije i prilagođavanja novim tržišnim uvjetima uspjeh prodaje proizvoda s ruralnih prostora bit će upitan.

 


Kako Vi planirate promovirati svoje Rural Direct proizvođače u narednom periodu? Planirate li kakve promotivne kampanje za promociju proizvođača?

Upravo se unutar našeg tima priprema posebna promocija pčelarskog sektora u Tjednu pčelara na Rural Directu koji će se održati od 1. do 6. lipnja 2020. godine. – dodala je Jelena.

Pčelari su izuzetno radišni ljudi. Pčele su neophodne za održavanje života na Zemlji u poljoprivrednom i prehrambenom smislu. Ne postoji bolji sektor s kojim treba započeti inicijativu Rural Directa od sektora koji je nužan za održivost života na Zemlji.

Istovremeno, koliko god pčelari bili vrijedni ljudi, a pčele neophodne za život, neobično je da su tako malo zastupljeni u digitalnim medijima i da im se posvećuje tako malo pažnje. Doduše, dio razloga je i na samim pčelarima koji nisu posvetili pažnju promociji i tržištu pčelinjih proizvoda. Bogatstvo i kvaliteta pčelinjih proizvoda je izuzetna i uvjereni smo da možemo dati snažnu potporu daljnjem razvoju pčelarskog sektora.

Hoćete li jednaku medijsku pozornost pružiti i ostalim sektorima? Da. Naravno – odlučno je potvrdila Lidija. Već sada razgovaramo sa predstavnicima četiriju sektora. Odaziv na našu inicijativu je izvrstan što ukazuje na veliki potencijal Rural Directa.

Jelena, možete li čitateljima pojasniti po čemu se Rural Direct razlikuje od ostalih „web-shopova“?

Vrlo jednostavno. Rural Direct nije web-trgovina. Odabir poljoprivrednika je s kim će i kako trgovat svojim proizvodima. Mi ćemo im pomoći da budu prepoznati, kvalitetno prezentirani u javnosti te im na taj način omogućiti da postignu što bolje uvjete kod svih trgovaca – jer trgovci vole prepoznate proizvođače i njihove proizvode. Trenutno nudimo proizvođačima koji su članovi Rural Directa 12 besplatnih digitalnih promotivnih kanala! Oni koji su se do sada priključili Rural Directu postali su vidljiviji i bolje rade na tržištu.

Lidija, kako Vi komentirate pojavu brojnih online tržnica na kojima se prodaju proizvodi lokalnih proizvođača?

U posljednje vrijeme svjedočimo poplavi brojnih Facebook grupa i online tržnica.
Facebook grupe su se svakako pokazale kao najbrža rješenja, no isto tako s vremenom je postalo jasno da kao takva imaju i brojne mane.
Mogućnost provjeravanja izvora i kvalitete namirnica koje se ovdje prodaju je mala pa sve češće nailazimo na negativne komentare kupaca.

Osim Facebook grupa pozornost svakako plijene i online tržnice.
Svaka online tržnica bi trebala kupcima osigurati mogućnost:

  1. odabira proizvoda na temelju stvarne kvalitete (ne isključivo uz pomoću fotografije)
  2. plaćanja proizvoda
  3. isporuke/dostave proizvoda
  4. izdavanja „određenog“ oblika računa za prodanu/kupljenu robu.


Nažalost sve tržnice koje su se pojavile u posljednje vrijeme ne udovoljavaju ovim uvjetima.
Sasvim druga skupina su mobilne i web-aplikacije s čijim kreatorima bismo u budućnosti svakako željeli surađivati.

Po čemu je Rural Direct drugačiji od spomenutih kanala za promociju poljoprivrednih proizvođača?

Rural Direct inicijativa nudi besplatno oglašavanje proizvođača s ruralnih prostora. Osim oglašavanja ponude, Rural Direct nudi mogućnost prezentacije proizvođača i njegovih proizvoda na 12 različitih digitalnih kanala te mogućnost predstavljanja gospodarstva u formi videozapisa.

I za kraj, Jelena, možete li nam reći što treba jedan OPG napraviti kako biste ga u potpunosti podržali besplatnom promocijom?

Za početak, trebao bi se registrirati putem naše web-stranice, kako bismo na temelju najosnovnijih podataka uspjeli kreirati „priču“ o svakom pojedinom OPG-u. Cilj Rural Directa je da istakne ono najbolje i najzanimljivije o svakom pojedinom proizvođaču bez da se u javnost plasiraju lažne informacije.

Na temelju kvalitete podataka koji su nam dostavljeni prilikom prijave određujemo na koliko i putem kojih točno promotivnih kanala pojedinca možemo promovirati. Npr. ako prilikom registracije nemamo dostavljenu sliku proizvoda ili poljoprivrednog gospodarstva, teško da ćemo moći kreirati ikakvu objavu. Kako ispuniti puni potencijal promotivnih kanala možete jednostavno saznati putem linka.