Peas Please

Kampanja Food Foundationa za povećanje unosa povrća

Agrovijesti
Peas Please Fotografija: Food Foundation
Nova kampanja „Peas Please“ (Grašak molim) fondacije iz Londona cilja zajedno okupiti prehrambenu industriju, organizacije civilnog društva, zakonodavce i druge sudionike u cilju identificiranja najvažnijih akcija koje zahtjeva svaki sektor

U prvom izvješću, identificirano je nekoliko ključnih problema i mogućnosti za reforme koje kampanja nastavlja istraživati. Robert Hinks iz Food Foundationa rekao je za FoodNavigator da nije dovoljno poticati potrošače da promijene svoje prehrambene navike kako bi se istakli problemi javnog zdravlja, te da je Vladina poruka „5 na dan“ koja je započela ranih 2000-ih godina podbacila. Tako Britanci danas kupuju istu količinu povrća kao i 1970-ih godina.

Hinks kaže: „Edukacija pojedinaca o zdravim izborima hrane jednostavno ne uspijeva kada ima mnogo drugih faktora koji utječu da ponašanje ide u drugom smjeru. Teret se stoga mora staviti na Vladu i industrije da poduzmu akcije kako bi ljudima bilo lakše jesti zdravije.“

Cijena obradivog zemljišta u UK povećala se trostruko u posljednjih deset godina, povećali su se najmovi, a hortikulturisti su poljoprivrednici koji primaju najniže potpore. Dok cijene variraju diljem zemlje, cijene povrća osjetile su blagi pad od 2013. godine. Međutim, Food Foundation ističe dokaz povećanja inflatornih pritisaka kako je UK glasala za izlazak iz EU.

Hinks kaže da bi pad vrijednosti funte mogao povećati cijene hrane, no s posebnim osloncem na uvoz povrća, javnost bi se mogla okrenuti prema kaloričnoj prerađenoj hrani i gotovim jelima. Ipak, dodaj da „Brexit također nudi mogućnost za hortikulturu. Proizvođači trenutno primaju najmanje potpore od svih poljoprivrednika, a stvaranje nove „britanske poljoprivredne politike“ osjetljive na zdravlje i okoliš bi mogli vidjeti poboljšanja u sektorskim potporama koje se nude za ovu vitalnu industriju.

Povrće se rijetko reklamira, samo 1,2 posto novca troši se na reklamiranje povrća od ukupnog reklamiranja hrane, a ove brojke su iste posljednjih 15 godina, dok se reklamiranje slatkiša povećalo sa 18,8 na 22,2 posto. Hinks kaže:“ Prehrambena industrija, trgovci i svi ostali moraju raditi zajedno kako bi popravili loše reklamiranje povrća i ostale zdrave hrane.“

Dodavanje povrća u gotove obroke, grickalice i hranu za uzeti kući povećalo bi količine konzumacije povrća bez zahtijevanja promjena u ponašanju potrošača. Tržište gotovih proizvoda jako se proširilo posljednjih godina, pa bi njihova popularnost bila vrlo prikladna metoda za to. Hinks ističe kako su studije pokazale da samo 4 posto sendviča sadržava neku vrstu bilja/povrća. Određene studije pokazuju pad u prehrambenoj vrijednosti povrća tijekom vremena, dok detaljnija istraživanja o toj temi još uvijek nedostaju, a istraživači ističu smanjenje kalcija, magnezija i razina bakra.

Razlozi za ovo su nejasni, no stručnjaci smatraju da se poljoprivredne tehnike s fokusom na visoke prinose, otpornost na bolesti, kozmetičke faktore i promjene u vrijednosti tla, hidroponske tehnike i uvjeti skladištenja mogu biti činjenice koje uzrokuju pad.

 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje