A nagrada odlazi…

Koje su proizvode Nizozemci odabrali kao najvarljivije?

Agrovijesti
Prevara Fotografija: Pixabay
Preko 24.000 ljudi – dvostruko više nego lani – glasalo je u istraživanju

Prvo mjesto zauzeo je voćni sok od borovnica i malina Healthy People's Blueberry and Raspberry super fruit juice, na drugom je energetsko piće Red Bull, a na trećem Optimelov grčki jogurt za piće s okusom meda i oraha.

Pobjednici su to između sedam proizvoda koje je odabralo nadzorno tijelo iz ankete 70 originalnih natjecatelja, odabranih od strane istraživača i stručnjaka.  Healthy People's Blueberry and Raspberry super fruit juice dobio je impresivnih 8640 glasa jer sadržava samo 12 posto borovnica, slabih 1 posto malina i 87 posto standardnog soka od jabuka. Povrh svega, supervoćni sok sadržava 11 grama više šećera neko limenka Coca-Cole.

Healthy People's Blueberry and Raspberry super fruit juice

Sjoerd van de Wouw, voditelj kampanje za FoodWatch rekao je za FoodNavigator da healthy People nije odgovorio na pitanja tijekom kampanje, a kada su im željeli prezentirati nagradu nisu otvarali vrata. Van de Wouw kaže da je nizozemska javnost bila zgrožena objavama sastojaka popularnog proizvoda i reakcijom tvrtke. Nizozemski TV dokumentarac koji je pratio neuspjelu dodjelu nagrada možete pogledati ovdje (na nizozemskom).

Red Bull

Na drugom je mjestu Red Bull, koji se obraća sportašima i mladima sponzorirajući ekstremne sportove i akrobatske događaje diljem svijeta. No Nizozemci smatraju ovaj proizvod varljivim zbog visokih nezdravih razina šećera, kofeina i taurina. Sastojci često rezultiraju manjkom sna i pretilošću nego što poboljšavaju atletske performanse, kaže FoodWatch. Red Bull je dobio 26 posto glasova.

Optimel jogurt med-orah

Na trećem mjestu je Optimelov jogurt za piće koji ne sadržava niti med niti orahe. Na popisu sastojaka nema niti začinskih dodataka s okusom oraha. Optimelov glasnogovornik rekao je za FoodNavigator da je kontaktirao FoodWatch za savjet kako da preimenuju proizvod, ali nije dobio odgovor. „Uvijek tražimo nove načine za poboljšanje naših proizvoda i svaku pritužbu shvaćamo ozbiljno.“ Također tvrde da u stvari ima neprirodnog dodatka s okusom oraha u proizvodu, koji nije označen na proizvodu.

Njemačko nadzorno tijelo Food Clarity je nedavno privuklo pažnju na problem „alibi označavanja“, ističući trend proizvoda u kojima se koriste male količine jednog ključnog sastojka ali se zatim fokusira na označavanje i reklamiranje ostalih.

Healthy People-ov sok, koji koristi male količine borovnica i malina u cilju imenovanja proizvoda po tom voću je primjer „alibi označavanja“.

Food Clarity kaže da ovakva vrsta varljivog označavanja proizvoda je u stvari nelegalna u EU, ali pravila nisu dovoljno jasna; nema određene količine sastojaka koje su potrebne za reklamiranje.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje