Održivi razvoj

Korporacije sve više reagiraju na ekološke strahove potrošača

Agrovijesti
Klima Fotografija: Pixabay
Kompanije koje proizvode neke od najpoznatijih proizvoda, od sapuna do napitaka, započeli su uračunavati faktor klimatskih promjena u svoje poslovne računice, pokazalo je novo istraživanje.

Izvještaj neprofitne grupe CDP, koji je obuhvatio 16 vodećih korporacija u sektoru robe široke potrošnje, ukazao je kako mnoge od njih rade na smanjenju svoje emisije ugljika i spremaju se za posljedice globalnog zagrijavanja za njihove lance isporuka i odgovor na sve veće ekološke strahove potrošača.

Među tim kompanijama su i pivovare AB InBev, koji ulaže napore da razvije sortu ječma kojoj treba manje vode, kao i Unillever, koji unaprijeđuje svoje formule deterdženata tako djeluju na nižim “eko” temperaturama koje u programima imaju moderne perilice rublja.

“Iznenadilo nas je koliko se te kompanije usklađuju sa promjenama preferencija potrošača”, istakla je vodeća autorica izvještaja Carol Ferguson.

Proizvođači robe široke potrošnje prate najnovije trendove, poput veganizma, malog ali rastućeg faktora na tržištu. Vegani ne jedu hranu životinjskog podrijetla iz etičkih ili zdravstvenih razloga. .

Nedavno Pepsijevo preuzimanje Health Warrior, proizvođača hranjivih pločica od biljaka, tipičan je primjer kako velike kompanije posežu za malim brendovima kako bi popunili prostor koji još nisu pokrili.

Takve kupovine pomažu kompanijama da unaprijede “zelene akreditive” u vrijeme kada sve više osjećaju rezultate klimatskog aktivizma.

Roba široke potrošnje zaslužna je za trećinu emisije plinova sa efektima staklnika, što znači da kompanije koje ih proizvode imaju važnu ulogu u naporima da se rast globalne temperature zadrži ispod dva stupnja Celzijeva do kraja stoljeća

Istodobono su kompanije kao što su Nestle, Coca-Cola i P&G sve više pod povečalom investitora koji žele biti upoznati sa poslovnim rizicima s kojima se suočavaju zbog klimatskih promjena prije nego što kupe njihove dionice, rekla je Ferguson.

CDP je rangirao kompanije obuhvaćene istraživanjem prema razini opasnosti koji njihov biznis predstavlja za promjene klime, prema onome šta rade da se što bolje pripreme za klimatske promjene i prema tome koliko informacija otkrivaju tržištu.

“Klimatske promjene će nepovoljno djelovati na prihode i troškove”, rekla je Ferguson za agenciju AP i dodala: “Kao investitor želim da znam koju strategiju (kompanije) provode”.

CDP, sa sjedištem u Londonu, utvrdio je kako su europski proizvođači robe široke potrošnje ispred američkih po pripremama za klimatske promjene. Razlike se vide i između sektora, poput autoindustrije ili sektora nafte i plina.

Danone prvi u pripremama za klimatske promjene 

U sektoru hrane i pića prvi je francuski Danone dok je Craft Heinz posljednji od devet. Pariška kozmetička kompanija L’Oreal je druga u sektoru proizvoda za higijenu domaćinstva i osobnu njegu dok je njen konkurent iz New Yorka - Estee Lauder na sedmom, odnosno posljednjem mjestu.

Ferguson kaže kako iza tih razlika može stajati i stroža regulativa EU. U izvještaju se podsjeća i da su strahovi potrošača oko plastičnog otpada potaknule EU da donese nove, strože propise o pakiranju.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje