Konferencija "Trgovina budućnosti - Digitalno doba trgovine"

Kupcima i dalje najvažnija cijena

Agrovijesti
Konferencija Trgovina budućnosti - Digitalno doba trgovine Fotografija: HGK
E-trgovina kontinuirano raste, novi potrošači su sve informiraniji, kritičniji i digitaliziraniji, ali cijena je i dalje jedan od najvažnijih faktora prilikom donošenja odluke o kupnji, istaknuo je potpredsjednik HGK za trgovinu i financije Josip Zaher, prilikom otvorenja konferencije. Da je trgovina vrlo važna djelatnost za hrvatsko gospodarstvo potvrđuju i brojke - svaki peti poduzetnik je trgovac, a cijeli sektor generira oko 10 posto bruto domaćeg proizvoda.

U organizaciji Hrvatske gospodarske komore održana je konferencija "Trgovina budućnosti - Digitalno doba trgovine". „E-trgovina kontinuirano raste, kako u svijetu, tako i u Hrvatskoj. Novi potrošač je informiran, sve kritičniji i sve digitaliziraniji. Online i offline prodaja se sinkronizira i povezuje, kupci često naruče proizvod online pa ga preuzmu u fizičkoj prodavaonici ili odlaze u fizičku prodavaonicu probati određeni predmet pa ga kupe preko interneta. No, neke stvari se ipak ne mijenjaju. Cijena je i dalje jedan od najvažnijih faktora prilikom donošenja odluke o kupnji“, istaknuo je potpredsjednik HGK za trgovinu i financije Josip Zaher.

Konferencija Trgovina budućnosti - Digitalno doba trgovine

Naglasio je i da je trgovina vrlo važna djelatnost za naše gospodarstvo, što pokazuju i brojke. „Svaki peti poduzetnik u Hrvatskoj je trgovac, 15,4 posto svih zaposlenih u Hrvatskoj radi u trgovini, a cijeli sektor generira oko 10 posto našeg BDP-a“, kazao je Zaher i dodao da je zbog nedostatka radne snage trgovina ove godine po prvi puta dio kvotnog sustava uvoza radnika.

Nataša Mikuš Žigman, državna tajnica, u Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta rekla je da je internet trgovina sve važnija pa će stoga Ministarstvo kroz naredno razdoblje urediti propise koji propisuju minimalne tehničke uvjete za obavljanje te djelatnosti jer dosadašnji propisi nisu najprikladniji. Osvrnula se i na nedavno uvedeno elektroničko fakturiranje. „Prema novom zakonu u svim transakcijama javne nabave je nužno isporučivati e-račune preko nacionalne platforme. U zadnja tri mjeseca korištenja ukupan broj naručitelja preko te platforme je 5.300, a ukupan broj gospodarstvenika koji su slali račune je 21.000. Dakle, preko milijun računa je već izdano elektroničkim putem, što znači da je projekt dobro zaživio“, izjavila je Mikuš Žigman.

Konferencija Trgovina budućnosti - Digitalno doba trgovine

Glavni državni inspektor Andrija Mikulić je istaknuo da se broj prekršaja u sektoru trgovine značajno smanjio. „U 2017. preko 80 posto svih pregledanih internet stranica nije imalo istaknute sve propisane predugovorne informacije, dok je u 2018. taj postotak pao na 64 posto. Trgovci nisu bili upoznati s obvezama, zato smo vršili edukacije pa vjerujemo da će te brojke ubuduće biti još niže“, poručio je Mikulić, uz napomenu da će početkom 2020. Državni inspektorat dobiti nove ovlasti koje će im omogućiti još bolju suradnju s trgovcima.

Na konferenciji se analiziralo stanje i trendovi ukupnog FMCG sektora u Europi i Hrvatskoj, s posebnim naglaskom na nove trendove digitalnog marketinga i društvenih mreža. Razgovaralo se i o omnichannel strategijama budućnosti, prodajnim mjestima i njihovom utjecaju na doživljaj kupnje.

Na panel raspravi o aktualnim temama u trgovini su predstavnici gospodarstva i institucija diskutirali o najvećim izazovima za hrvatske trgovce poput nedostatka radne snage, rada nedjeljom, Zakona o nepoštenim trgovačkim praksama, inspekcijskim nadzorima i e-računima.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje