Proizvodnja u Agrofrucutusu

Matijević: Treba nam novi investicijski val u poljoprivredi jer nam proizvodnja stalno pada

Agrovijesti
Agrofructus Donji Miholjac Fotografija: Agrofructus Pogledajte galeriju
Hrvatska može biti konkurentna u nekoliko ključnih proizvodnja voća i povrća, a ne mora biti samodostatna u svima kulturama. Potreban nam je novi val investicija u poljoprivredi, obzirom da nam proizvodnja stalno pada, izjavio je jučer u Donjem Miholjcu Denis Matijević, predsjednik Uprave AgroFructus grupe u čijem sastavu je osam tvrtki iz Hrvatske i inozemstva.

Grupa kontinuirano povećava otkup voća i povrća, godišnje je to više od 120.000 tona, dok promet iznosi više od 600 milijuna kuna.

_ Najveći dio voća i povrća otkupljujemo u Hrvatskoj, oko 70 posto, pri čemu je tek oko 1 posto vlastita proizvodnja, a ostatak otkupljujemo od više od 2000 kooperanta. Ostatak voća i povrća se uvozi iz BiH, Makedonije i Srbije.

Matijević smatra kako Hrvatska može biti konkurentna u proizvodnji jabuka, krušaka, kupusnjača, krumpira,luka i salate, pri čemu neke sorte već sada imaju veliku proizvodnju i konkurentne cijene u regiji. Nije pametno da se potiče proizvodnja jabuka u cijeloj Hrvatskoj, ako je primjerice Baranja idealna mikrolokacija na kojoj se mogu postići rekordni prinosi, kazao je Matijević.

Posljednjih nekoliko godina AgroFructus je imao veliki investicijski ciklus u svojim tvrtkama – među kojima su Višnja Panonia iz Donjeg Miholjca, u kojoj će se do kraja godine u modernizaciju staklenika uložiti 7,5 milijuna kuna.

Za 10-tak dana iz tog staklenika koji se prostire na 3,7 hektara na tržište ćemo plasirati prvu papriku iz domaćeg uzgoja, i to sorte Vedrana i Menta, a očekujemo proizvodnju od 900 tona ove godine, kazao je Matijević.

Tijekom posjeta novinara AgroFructus grupi Matijević se pohvalio i s modernim uzgojem gljiva šampinjona s partnerskom tvrtkom Fungus Panonia, koja već sada proizvodi oko 400 tona šampinjona, a već iduće godine planiraju udvostručiti proizvodnju. Hrvatska troši 2,5 do tri tisuće tona šampinjona pri čemu su potrošači skloniji kupnji sitnijih gljiva, dok prvu klasu u zemljama u okruženju posebice u Italiji, podrazumjevaju veći šampinjoni kakvi kod nas uglavnom završavaju u ugostiteljistvu (pizzerijama). Zadnjih godina trend su šampinjoni sa korijenom jer to produžava vijek trajanja za tjedan dana, objasnili su nam u toj tvrtki.

 Matijević ističe kako njegovim tvrtkama rukovode mladi menadžeri i agronii, mladi po godinama, ali s velikim iskustvom u biznisu.

U slatinskoj Marinadi, sprema se uskoro veliki investicijski ciklus  ukoliko bude raspisan novi natječaj za fondove ruralnog razvoja. Plan nam je izgradnja regionalnog skladišta, kapaciteta 22.000 paletnih mjesta u vrijednosti, oko 50 milijuna kuna, zaključio je Matijević.

 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje