Josip Pavić novi predsjednik Udruženja vinarstva HGK

"Mi smo svjetska vinska velesila, ali se tek moramo marketinški brendirati kao takvi"

Agrovijesti
Josip Pavić Fotografija: HGK
Josip Pavić novi je predsjednik Udruženja vinarstva HGK, ujedno predsjednik nadzornog odbora Erdutskih vinograda. U svom uvodnom izlaganju na izbornoj sjednici Udruženja, povukao je zanimljivu paralelu između nogometa i vinarstva.

„Smatram da Hrvatska spada u red velikih nogometnih nacija, uz bok Portugalu, Španjolskoj, Francuskoj, Italiji ili Njemačkoj. Isto tako držim da smo svjetska vinska velesila, ali tek se moramo marketinški brendirati kao takvi. Za to ćemo se boriti u sklopu našeg brenda Vina Croatia – vina mosaica“, istaknuo je Pavić, dodavši da treba općenito i dalje jačati promotivne aktivnosti kroz zajedničke nastupe u zemlji i svijetu jer tako najracionalnije koristimo sredstva s kojima raspolažemo. Naglasio je i važnost bolje suradnje vinskog sektora s turističkim te stalnog kontakta s Ministarstvom poljoprivrede.

„Imamo veliki nesrazmjer uvoza i izvoza i veliki problem sivog tržišta koje prema nekim procjenama čini više od 40 posto našeg ukupnog tržišta. To moramo rješavati kroz Zakon o vinu. U EU je odnos uvoza i izvoza iz trećih zemalja 1:0,6, to je i naš cilj“, poručio je, uz napomenu da nas čeka veliki marketinški posao i u brendiranju graševine jer značajan dio uvoza bijelog vina dolazi pod tim imenom, a u suštini se ne radi o toj sorti. „To je još jedan operativni problem koji ćemo morati rješavati jer imamo kvalitetu“, zaključio je Pavić. Pavić je, inače, cijeli svoj radni vijek proveo u IPK Osijek, u čijem je sastavu bila i vinarija Erdut, a gotovo 30 godina je obnašao i visoke funkcije u nogometnom klubu Osijek.

Potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević je na otvaranju sjednice rekao da je novi Zakon o vinu prepoznao mozaik hrvatskih vinskih regija. „Svaka od njih ima svoje sortne i položajne specifičnosti te posebno strukturu i kapacitete vinograda. Mi smo žigom zaštiti zajednički brend Vina Croatia – vina mosaica pod kojim naši vinari nastupaju u inozemstvu. Smatramo da sve što se ubuduće bude događalo oko zakonodavstva mora prepoznati te specifičnosti i regije. A i mi u HGK smo ciljali da te regije, kao i ključni proizvođači - nositelji izvoza, budu zastupljeni u našem Vijeću. To je posebno važno u komunikacijski s institucijama jer predstavljamo interese cijelog hrvatskog vinarskog sektora“, izjavio je Kovačević.

Napomenuo je kako godišnje proizvodimo od 70 do 90 milijuna litara godišnje, a da su potrebe domaćeg tržišta oko 100 milijuna litara. „To znači da dosta uvozimo i s tim ne možemo biti zadovoljni jer nam izvoz pokriva tek 53 posto uvoza. Izvozimo pjenušce i kvalitetna vina više cjenovne kategorije pa to donekle ohrabruje“, rekao je Kovačević, potvrdivši da će problem prekomjernog uvoza biti jedan od glavnih ciljeva rada Udruženja.

Dosadašnji predsjednik Udruženja Gianfranco Kozlović je rekao da su prebrodili mnoge izazove u prošlosti, ali da su ključne stavke za koje su se borili, poput prepoznatljivosti regija, na kraju i uključene u Zakon. „Promocija hrvatskih vina na taj način dobiva novu dimenziju. Sad je na regijama da se kvalitetnu organiziraju i odrade aktivnosti koje moraju. Uvjeren sam da će i HGK i Ministarstvo biti na usluzi, a na svima nama je da se i dalje borimo za svoje interese“, rekao je Kozlović.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje