Dario Periškić, upravitelj PO PZ Slavonski svinjogojac

Na tržište stiže "Mmmeso - Slavonsko meso iz inata" - brend 40 uzgajivača svinja iz Slavonije

Agrovijesti
Proizvođačka organizacija Dario Periškić Fotografija: Dubravka Petric/PIXSELL
Oko 40 proizvođača svinja iz Slavonije udruženih u proizvođačku organizaciju PZ Slavonski Svinjogojac kreću u osvajanje tržišta s novim brendom "Mmmeso - Slavonsko meso iz inata", koje bi se uskoro trebalo pojaviti na policama pojedinih trgovačkih lanac u Hrvatskoj. Očekuju da će im se u PO pridružiti i drugi proizvođači svinjskog mesa, kako bi kroz zajednički brend promovirali domaću kvalitetu te potaknuli revitalizaciju ove proizvodnje u Hrvatskoj. O tome smo razgovarali s upraviteljem PO PZ Slavonski svinjogajac, Dariom Periškićem.

Je li PO PZ Slavonski svinjogojac dobila sredstva za organizaciju proizvođačke organizacije i što ćete s njim napraviti? 

Da, dobili smo isplatu novca krajem devetog mjeseca 2018.godine. Potrošit ćemo ga za ostvarivanje ciljeva koje smo naveli u poslovnom planu na osnovu kojeg smo i dobili bespovratna sredstva. Prije svega za organiziranje proizvodnje svojih članica za unaprijed poznatog kupca, uvođenje sustava upravljanja kvalitetom, uvođenje sustava slijedivosti te stvaranje dodane vrijednosti primarnom proizvodu kroz brendiranje svježeg mesa članova PO-a.  

Koliko je članova PO danas, kolika Vam je proizvodnja, odnosno koliko planirate da svinjskog mesa možete godišnje plasirati na tržište te s kojeg području su sve članovi? 

PO PZ Slavonski svinjogojac sad već ima 40 članova, 25.000 komada svinja svih kategorija te svi zajedno obrađujemo ukupno 3.500 ha zemlje. Nosioci su članovi iz tri slavonske županije ( Vukovarsko-srijemska, Brodsko-posavska, Osječko-baranjska)  iako nam se polako priključuju i članovi iz Požeško-slavonske i Bjelovarsko-bilogorske županije. 

Kada bi iskoristili sve potencijale i imali maksimalnu popunjenost svih kapaciteta , ovih 40-tak članova moglo bi isporučiti oko 30.000 tovljenika od 120 kg godišnje. 

Na koji način planirati hrvatskim potrošačima ponuditi kvalitetnu hrvatsku svinjetinu? Jeste li u pregovorima s trgovačkim lanicima i kakav je njihov odnos prema Vama i hrvatskom mesu? 

Napravili smo brand svježeg mesa članova proizvođačke organizacije „Mmmeso“ –  sa sloganom - Slavonsko meso iz inata. Cilj nam je plasirati pozicije svježeg mesa na police naših budućih poslovnih partnera. Da, u pregovorima smo s nekoliko potencijalnih poslovnih partnera i nadamo se da ćemo uskoro i objaviti gdje će krajnji kupci moći kupiti meso članova PO-a, Mmmeso – Slavonsko meso iz inata.  Poslovni partneri su otvoreni za razgovor, no puno je prepreka na putu do realizacije. Rješavamo prepreku po prepreku i nadamo se da ćemo uskoro uspjeti realizirati naš cilj i pojaviti se na policama. 

Mmmeso - Slavonsko meso iz inata

U Hrvatskoj se stalno govori o potrebi kupnje domaćih proizvoda. Je li ovo način da se bolje promovira hrvatska proizvodnja svinjskog mesa i da se tako potakne veća potrošnja, prodaja, te rast proizvodnje kao i opstanak naših slavonskih OPG-a? 

Da, svakako to je i glavni cilj promocija svinjetine iz Hrvatske. Zadatak nam je pozicionirati brand na tržištu, učiniti ga prepoznatljivim što će u konačnici i rezultirati rastom potražnje za brendom, a posljedično tome i rastom proizvodnje. Vjerujem da na ovaj način možemo utjecati na revitalizaciju ovog sektora koji je godinama bio zapostavljen i na marginama. 

Koji su Vam kratkoročni, a koji dugoročni planovi i ciljevi s Vašim brendom Mmmeso –  Slavonsko meso iz inata? 

Kratkoročni cilj nam je pozicionirati brend na tržištu, učiniti ga prepoznatljivim kao brend svježeg svinjskog mesa iz Hrvatske. Dugoročni cilj nam je stvoriti funkcionalne benefite koji će diverzificirati naš brand Mmmeso od ostalog svježeg mesa na policama. 
Želimo da naša ukupna proizvodnja nosi oznaku Hrvatske poljoprivredne agencije - Meso hrvatskih farmi. 

To znači da će svi tovljenici koju budu prodani pod brendom "Mmmeso" biti rođeni uzgojeni i obrađeni u Hrvatskoj. Isto tako cilj je i biti brend koji će nositi oznaku GMO free dakle da je bez GMO soje, ali i da se pozicioniramo kao proizvođači koji brinu o dobrobiti životinja. Želimo da naš krajnji potrošač zna za svaki komad mesa s koje farme i od kojeg proizvođača dolazi, te da hrvatski potrošači prepoznaju kvalitetu svinjskog mesa uzgojenog u Hrvatskoj. 

Gdje već sada ima u prodaji svinjskog mesa s Vašim brendom i očekujete li da bi Vas trgovci mogli tražiti kao što primjerice traže govedinu od udruge Baby Beefa koja je već sada prisutna u gotovo svim trgovačkim lancima? 

Proizvođačka organizacija Dario Periškić

Našeg mesa trenutno nema još pod imenom branda. Ima ga na policama trgovačkih lanaca ali kao „no name“ sirovina tj. svinjsko meso bez oznake našeg brenda. Brend je tek izašao na tržište i ovo je prvi puta da se javno priča o njemu. Kako sam rekao, nadam se da ćemo uskoro objaviti gdje će krajnji potrošač moći kupiti svježe svinjsko meso članova PO-a pod brendom Mmmeso. 

Kolika je cijena svinjskog mesa trenutno u Hrvatskoj i hoće li ona rasti i padati? 

Cijenu određuju svjetske burze, a mi se ravnamo prema njemačkoj burzi. Na osnovu njemačke burze određuje se mesna jedinica i na kraju krajnja cijena žive vage tovljenika. Ne bi sada ulazio u predviđanja hoće li cijena rasti ili padati to će ovisiti od ponude i potražnje, kao i na svakoj burzi. U koliko se budemo držali predviđanja koja ste Vi objavljivali u zadnje vrijeme, kao i procjena kretanja na tržištu koje daju agrobiznis analitičari cijena bi trebala biti bolja u idućem periodu. 

Na koji je način moguće potaknuti proizvođače da više ulažu u proizvodnu svinja, nabavu matičnog stada i slično? 

Proizvođačka organizacija Dario Periškić
Sljedeći korak na kojem radimo je upravo obnova osnovnog stada malih i srednjih proizvođača. Cilj nam je dobiti prase rođeno u Hrvatskoj vrhunske kvalitete koje će u tovu postizati vrhunske proizvodne rezultate. Takva osnovna stada već postoje kod članova PO-a koji se ozbiljnije bave svinjogojskom proizvodnjom.  No, namjera nam je potaknuti i manje proizvođače koji su zbog loše situacije na tržištu zanemarili kvalitetu osnovnog stada. Jedan od idućih koraka je i da kroz tzv. „deminimis mjere pomoći“ osiguramo obnovu osnovnog stada malih i srednjih proizvođača, proširimo proizvodnju  i ostvarimo naše ciljeve te da brenda Mmmeso postane prepoznatljiv hrvatskim potrošačima, koji će, uvjeren sam, prepoznati kvalitetu domaćeg mesa i kroz kupnju istoga dati podršku hrvatskim proizvođačima.  

Koji su idući koraci PO PZ Slavonski svinjogojac? 

Sada nam je prvi cilj krenuti s prodajom svinjskih polovica između 40-45 kg  s dostavom na vrata kupca. Također planiramo organizirati i proširiti prodaja butova za pršutare kao i ostalih pozicija mesa za preradu ili sušenje. S ovim koracima krenut ćemo i u jaču marketinšku kampanju. Osimo spomenutog radimo i na razvoju digitalnog marketinga te ćemo uskoro biti prisutni na webu i svim ostalim društvenim mrežama s brandom Mmmeso što će nam biti još jedan kanal prodaje u budućnosti. 

  • Avatar
    markizschnitzel 20. Prosinac 2018. u 05:52 Tovljenik je tovljenik.. Ili? Zašto bih ja kao kupac kupio ovo meso u odnosu na neko drugo, koje je isto tovljenik, a ne domaća svinja, ako već želim kvalitetu? I zašto se umjesto nekih korisnijih stvari stalno fura ta glupost "gmo free"?
Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje