Mljekara Marina

Na tržištu možete uspjeti jedino ako ste uporni i imate dobru banku koja će podržati vaš projekt

Agrovijesti
Mljekara Marina Fotografija: PR
Kad je Stjepan Bistrović naslijedio posao uzgoja krava i proizvodnje mlijeka, nije mislio da će jednoga dana morati otvoriti vlastitu mljekaru kako bi od svoga rada mogao i živjeti. Prije dvadesetak godina na obiteljskoj farmi imao je desetak krava od kojih se živjelo solidno.

No stalne promjene na tržištu i otkupne cijene mlijeka nisu mu ulijevale sigurnost pa je odlučio investirati u izgradnju vlastite mljekare. Tim je ulaganjem uspio zaokružiti proizvodni ciklus i postići veću cijenu mlijeka plasirajući ga kroz vlastite trgovine. Njegova upornost i ambicija omogućila mu je da se probije na vrlo zahtjevno tržište, a prošle godine pokrenuo je i novi investicijski ciklus kako bi proširio proizvodnju i uveo nove proizvode.

„Iako smo u početku proizvodili sirovinu izvrsne kvalitete, sve češće su se javljale stresne situacije i oscilacije cijene mlijeka. Imali smo visokokvalitetno mlijeko, no za njega nismo dobivali adekvatnu cijenu, niti smo bili sigurni hoćemo li ga prodati. Tako se rodila ideja o izgradnji vlastite mljekare. Nakon dugih priprema, krajem 2010. godine s radom je započela mljekara Marina. To je ujedno bio početak ozbiljne prerade mlijeka s vlastite farme“, prisjeća se Stjepan Bistrović, vlasnik poljoprivrednog gospodarstva Bistrović čiji se proizvodni pogon mljekare Marina nalazi u općini Cestica u Vratnu Gornjem, a odmah pored nalazi se i njihova trgovina mljekarskih proizvoda.

Mljekara Marina

Nekoliko godina nakon otvaranja mljekare, kada je potražnja počela rasti, Bistrovići su primijetili da tadašnja proizvodnja ima i svoje nedostatke – bilo je potrebno puno ručnog rada i radnih sati zaposlenika, što nije bilo niti brzo, niti efikasno. Bilo je potrebno nabaviti nove strojeve koji će omogućiti brže pakiranje i preradu mlijeka. „U 2015. smo se prijavili na natječaj za modernizaciju opremanja proizvodnih pogona i dobili 400.000 kuna nepovratnih sredstava.

Kako je sama investicija u nabavu strojeva bila 900.000 kuna, za ostatak investicije bio je potreban dodatni kapital koji smo tražili od banke. Kredit smo djelomično utrošili na razliku plaćanja nabave strojeva, a ostatak za kupnju prodajnog prostora u zagrebačkoj Malešnici koji smo preuredili za prodaju vlastitih proizvoda te ostalih proizvoda OPG -ova i tvrtki s prostora Varaždinske županije i ostalih dijelova Hrvatske“, priča Bistrović dodajući kako investicija zasigurno ne bi bila moguća da nisu imali jaku potporu Zagrebačke banke i njezinih bankara koji su im pomogli u brzoj realizaciji kredita.

„Zbog brzine provedbe projekta bilo nam je jako važno da kredit možemo realizirati u što kraćem roku. Bilo nam je bitno da banka prepozna hitnost u rješavanju našeg predmeta, jer o tome ovisi financijski rezultat firme. I tu smo imali veliku potporu“, dodaje Bistrović.
 

Mljekara Marina

Zahvaljujući toj dobroj suradnji ubrzo je realizirana investicija u nove automatske punilice za vrhnje kojom je unaprijeđen sam tijek punjenja, ali i kvaliteta proizvoda. Ostali nabavljeni strojevi ubrzali su proces te povećali kapacitet proizvodnje na maksimalno četiri tisuće litara mlijeka za preradu dnevno.

Danas se mljekara Marina na tržištu izdvaja visoko kvalitetnim proizvodima koje dobiva iz vlastite sirovine, odnosno mlijeka od krava iz vlastitog uzgoja.

U poljoprivrednom gospodarstvu i obrtu Stjepana Bistrovića trenutno radi 14 ljudi, a o novom zapošljavanju ovisi uspjeh maloprodaje u Zagrebu. „Ako prodaja bude zadovoljavajuća planiramo otvoriti još dvije trgovine specijalizirane za prodaju naših mliječnih proizvoda i ostalih proizvoda hrvatskog sela, odnosno hrvatskih proizvođača.

Ovisno o prodaji ovisi i ulaganje u razvoj novih proizvoda, poput namaza s raznim okusima te takozvanih zorenih, tvrdih sireva po čemu bi htjeli postati prepoznatljivi na tržištu“, kaže Bistrović. Trenutno u pripremi imaju projekt za opremanje zrione tvrdih sireva.

Mljekara Marina

Planovi za buduće razdoblje uključuju i izgradnju nove farme sa 77 muznih grla što znači i novih 2500 litara mlijeka. „Cilj nam je kompletnu količinu preraditi te preko poslovnih partnera i maloprodajnih dućana plasirati kupcima“, dodaje Bistrović kojemu je u poslu od samog početka najvažnija podrška obitelji te kvalitetni i marljivi radnici koji su doprinijeli ostvarenju planiranog. Ipak, Bistrović nije zadovoljan stanjem na tržištu mliječnih proizvoda, uglavnom zbog niskih cijena uvozne robe koja, kaže on, kvalitetom nije ni blizu naših proizvoda.

„To utječe na prodaju, jer su naši proizvodi cjenovno nešto skuplji od ostalih proizvoda u velikim trgovačkom centrima. U svaku investiciju idemo s oprezom“, kaže dodajući da turbulentno razdoblje na hrvatskom tržištu nije pogodno za neke nove planove i investicije. „Na tržištu možete uspjeti jedino ako ste uporni i imate dobru banku koja će podržati vaš projekt da svoj proizvod proizvedete, upakirate i prodate direktno kupcu. Iako to sve iziskuje puno energije i dodatnog napora, vjerujem da se na kraju isplati jer OPG dobiva identifikaciju na tržištu i s godinama postaje prepoznatljiv brend“, zaključuje Bistrović.

  • Avatar
    susanmichael 26. Siječanj 2017. u 07:54 Jeste li u potrazi za kredit? Imate pravo mjesto za svoj kredit rješenja upravo ovdje! Global Finance ograničena davati kredite tvrtkama i pojedincima na niske i pristupačne kamatnu stopu od 3,2%. Molimo da nas kontaktirate putem e-maila danas putem susanmichael@eglobalfinance.com
  • Avatar
    limun 09. Prosinac 2016. u 11:42 evo primjera da samo gotov proizvod i prodaja u vlastitom aranžmanu ima koristi, a prodavati sirovinu prerađivačima je čista propast za proizvođača, bez obzira koliko ima te sirovine
Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje