USPJEŠAN NASTUP

Nakon berlinskog Zelenog tjedna raste izvoz u Njemačku

Agrovijesti
Fotografija:
Prema privremenim pokazateljima robne razmjene za prvih šest mjeseci ove godine, izvoz poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda na njemačko tržište porastao je za 18 posto u odnosu na isto razdoblje lani

Republika Hrvatska bila je zemlja partner ovogodišnjeg jubilarnog 75. Zelenog tjedna koji se održavao od 17. do 26. siječnja 2020. godine u Berlinu. Čak pedesetak hrvatskih proizvođača poljoprivrednih  prehrambenih proizvoda predstavilo se na Sajmu koji svake godine posjeti više od 400.000 posjetitelja. 

Hrvatska se predstavila u najboljem svijetlu te je Sajam iskoristila za predstavljanje prioriteta predsjedanja Vijećem Europske unije, nacionalnih vrijednosti, turističkih potencijala i proizvodnji kojima može konkurirati na zahtjevnom europskom, ali i svjetskim tržištima. Privremeni pokazatelji robne razmjene za prvih šest mjeseci ove godine, u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, pokazuju rast izvoza poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda na njemačko tržište za čak 18% unatoč otežanim uvjetima poslovanja uzrokovanim pandemijom bolesti izazvane virusom COVID-19, dok je istovremeno u istom razdoblju uvoz oslabio za 1%.
 
Konkretno, u razdoblju od siječnja do lipnja 2020. godine u Njemačku je izvezeno poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda u vrijednosti od 77,6 milijuna EUR, dok je iz Njemačke uvezeno poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda u vrijednosti od 238,1 milijun EUR, što je rezultiralo deficitom od 160,5 milijuna EUR. Promatrano u odnosu na isto razdoblje prethodne godine vrijednost izvoza poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda iz Hrvatske u Njemačku bilježi rast od 18 % (11,6 milijuna EUR), a vrijednost uvoza poljoprivredno prehrambenih proizvoda iz Njemačke u Hrvatsku zabilježila je pad od 1 % (2,6 milijuna EUR). Istovremeno deficit je zabilježio pad od 8 % (14,1 milijuna EUR).

„Iako privremeni, ovakvi rezultati ohrabruju da nastavimo poticati izvozne potencijale naših poljoprivrednih proizvođača i prehrambene industrije. Kad hrvatski proizvod pronađe svoje mjesto na popisu za kupnju u bilo kojem kućanstvu na svijetu to se smatra nacionalnim uspjehom. Zato intenzivno radimo na transparentnom, jednostavnom i prepoznatljivom označavanju hrvatskih poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda. Važno je da potrošači znaju podrijetlo hrane koju jedu, želimo da već na prvi pogled znaju da jedu hrvatsko,“ istaknula je ministrica Marija Vučković.