EKO PROIZVOĐAČI

Namazi i kapsule koji i hrane i ozdravljuju

Agrovijesti
Stella mediterranea Fotografija: Stella mediterranea Pogledajte galeriju
Najveća potrošnja po glavi stanovnika bila je u Švicarskoj (274 eura), a Danska je imala najveći organski tržišni udeo (9,7 odsto ukupnog tržišta hrane).

Zahvaljujući potpori i organizaciji HGK već desetu godinu za redom na eko sajmu Biofach predstavljaju se domaći ekološki proizvođači. U pitanju je vodeći svjetski sajam ekoloških proizvoda, a ove je godina bilo čak 11 proizvođača hrane i gnojiva: Annapurna, Aronia Live, Bobica, Ecogos, Ekopatent plus, Exploria, Hermes International, Jan Spider, OPG Veselić, Stella mediterranea, Vegetariana.

Jedan od njih, tvrtka Stella Mediterrane pod brendom Stella Croatica proizvodi tradicionalne dalmatinske delikatese, od džemova, maslinovih ulja, keksića do deserata. Na Biofachu su izlagali dvije vrste proizvoda – eko džemove i namaze (naranča, naranča s đumbirom, smokva s đumbirom, šljiva), te dodatak prehrani – Kivilaks. Kako tvrdi Andrija Polić, vlasnik tvrtke Stella Mediterraneae, prva vrsta proizvoda je bila poprilično zastupljena na sajmu, stoga je najzapaženiji od strane kupaca bio Kivilaks.

Stella mediterranea
˝U pitanju je inovativan proizvodu, koji je oduševio naše posjetitelje, što zbog mnoštva pozitivnih učinaka istog na probavni sustav i organizam općenito, što zbog odličnog okusa koji nije baš svojstven takvoj vrsti proizvoda. Većina posjetitelja je istaknula da na njihovom tržištu, uglavnom tržištu iz zemalja EU, ne postoji tako kvalitetna vrsta proizvoda, a da je pritom dostupna i trudnicama i djeci. Uživali su u teksturi i okusima naših džemova napravljenih od najboljeg organskog voća, po tradicionalnim recepturama našeg kraja.˝ pohvalio se Polić.

Manufakturna proizvodnja

Svoju poduzetničku priču započeli su na otoku Mljetu 2002. Godine nastavljajući dugogodišnju obiteljsku tradiciju poljoprivredne proizvodnje. Želeći otići korak naprijed, prikupili su stare recepte za pripremu lokalnih delicija, koristeći plodove iz svog uzgoja poput maslina, smokava, badema te krenuli u razvoj ˝najfinijih dalmatinskih delikatesa, razvoj Stelle Croatice. Sve proizvode manufakturno, na starinski način, a mogu se pohvaliti s proizvodnim pogonom koji je projektiran po principima HACCAP standarde. Uz to, Stella Croatica je prva hrvatska tvrtka koja je primila HALAL certifikat. Do ove su godine na sajmu sudjelovali kao posjetitelji i sajam im je uvijek pružao novi pogled na tržište organske hrane i proizvoda, te davao nove ideje i informacije.

Stella mediterranea
˝Sudjelovanje na Biofachu kao izlagač, dala nama je drugu dimenziju i bolji uvid u želje naših kupaca, ali i uvjerila u kvalitetu naših proizvoda, što nam daje poticaj za razvoj novih inovativnih proizvoda. Sajam jasno pokazuje kretanje većina europskih tržišta i kupaca, i to u smjeru organske i zdrave prehrane, korištenje prirode i samo najboljih sastavnica koja nam ista daje. Organizacija sajma je po običaju bila izuzetna, no svakako moramo zahvaliti i HGK-u, čija je logistika i iskustvo učinila štand hrvatskih izlagača još privlačnijim za posjetitelje˝, kaže Polić.

Izvozni uspjesi

Ističe kako su za vrijeme sajma ostvarili mnoge poslovne kontakte s potencijalnim dobavljačima i direktno s kupcima. ˝Ostvarili smo kontakte s društvima iz Njemačke, Slovenije, Švicarske, Austrije, ali i društvima iz Izraela. Za vrijeme sajma posjetio nas je i naš veliki kupac iz Japana koji od nas kupuje konvencionalne proizvoda a od sada želi paletu proširiti i na eko proizvode. Postoji veliki potencijal za nove suradnje i partnerstva, no pravi učinak kod novih kupaca možemo vidjeti tek u sljedećih nekoliko tjedana, nakon što obradimo sve kontakte i predstavimo suradnju˝, kaže Polić.

Delicije i proizvodi Stella Mediterrane mogu se kupiti u velikom broju specijaliziranih trgovina delicijama u Hrvatskoj, u trgovinama Kraš Bombonijere te u dm-u. Njihove dodatke prehrani, od kojih je najtraženiji proizvod Kivilaks, moguće je kupiti u svim ljekarnama u Hrvatskoj. Godinama izvoze na inozemna tržišta, od Velike Britanije, pa sve do dalekog Japana.

Posebno su ponosni na džem od smokve i lavande koji je dobio nagradu na poznatom natjecanju u Velikoj Britaniji – „Great Taste Award 2017.“ , a njihovo ekstra djevičansko ulje je triput u razdoblju od 2014. do 2017. osvojilo zlatnu medalju na renomiranom natjecanju „Olive Japan“.

˝Cijeli asortiman naših proizvoda će se ove godine moći i kupiti u našem Etno Parku, gdje gradimo specijaliziranu trgovinu za prezentaciju i prodaju naših proizvoda koja će biti dovršena do svibnja ove godine˝, otkrio nam je Polić.

Širenje asortimana

Među hrvatskim izlagačima bila je i tvrtka Bobica koja je izlagala prahove aronije, zelene pšenice, šipka i cikle te kapsule aronije, lavande te šipka i acerole. Kako tvrdi Hrvoje Opuhač, jedan od vlasnika Bobice, većina ovih proizvoda osmišljena je i proizvedena tek nedavno.

Bobica
˝Reakcije su bile i više nego pozitivne. Podjednako je hvaljena kvaliteta proizvoda kao i sami design. Velik broj potencijalnih partnera bio je zainteresiran za naše proizvode, te smo već izmijenili prve prepiske i krenuli u početke pregovora. Konkretnije učinke samog sajma više ćemo znati kroz par mjeseci˝, pohvalio se Opuhač.

Bobica je tvrtka iz Novske koja se bavi uzgojem zdravog bobičastog voća poput aronije, a vode je dvojica prijatelja Hrvoje Opuhač i Tomislav Štivojević. Njihovi se proizvodi mogu kupiti po ljekarnama i specijaliziranim trgovinama zdrave hrane. Trenutno je najtraženiji artikl kapsule aronije, a novi proizvodi, prahovi i kapsule koje su prezentirali na sajmu tek traže svoj put prema kupcima.

Nova tržišta

˝Prošlogodišnji Biofach nam je otvorio tržišta Njemačke, Francuske, a prisutni smo i na slovačkom i češkom tržištu. Također imamo i velik broj kupaca koji dolaze iz Sjeverne Amerike˝, poručuje Opuhač.

Procjenjuje se da je hrvatske proizvode na sajmu upoznalo preko 50 tisuća specijaliziranih kupaca iz čitavog svijeta. Kako je istaknuto na sajmu, Hrvatska troši 23 eura za ekološke proizvode po stanovniku, a prosjek Eu je 47 eura. Preko 6 posto površina u sustavu je ekološke proizvodnje, što nas svrstava u EU prosjek. Vrijednost EU tržišta ekoloških proizvoda procjenjuje se na 24 milijarde eura, a globalno tržište na 75 milijardi eura. Preko 3.500 domaćih subjekata u ekološkoj proizvodnji i preradi dio su EU ekološke zajednice koju čini preko 350 tisuća ekoloških proizvođača koji opskrbljuju EU tržište od 500 milijuna potrošača.

Prema najnovijim podacima koji su objavljeni u statističkom godišnjaku o organskoj poljoprivredi u svijetu The World of Organic Agriculture 2018  koji su predstavljeni  na najvećem sajmu organske poljoprivrede BIOFACHU SAD su vodeće tržište sa 38,9 milijardi eUra, a slijedi Njemačka (9,5 milijardi eura), Francuska (6,7 milijardi eura) i Kina (5,9 milijardi evua).  Najveća potrošnja po glavi stanovnika bila je u Švicarskoj (274 eura), a Danska je imala najveći organski tržišni udeo (9,7 odsto ukupnog tržišta hrane).

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje