RURAL DIRECT

Napokon imamo jednostavno digitalno rješenje koje spaja kupce i proizvođače

Agrovijesti
Fotografija:
U digitalnoj bazi Rural Directa svi registrirani proizvođači na području Republike Hrvatske međusobno su povezani, ali što je najvažnije na vrlo jednostavan način može im pristupiti bilo koji kupac

Početkom travnja 2020. godine jedna je dalmatinsko-slavonska inicijativa u javnost izašla s digitalnim rješenjem koje je godinama čekano kao ozeblo sunce. O čemu se zapravo radi?

U danima kada se Facebook postovi zatrpavaju s poluproizvodima i lokalnim „virtualnim tržnicama“ i grupama, napokon je netko uložio trud i vrijeme u konkretan proizvod. Osmišljena je digitalna baza proizvođača – kreatora vrijednosti, bez obzira kojem organizacijskom tipu pripadali (OPG, samostalni poljoprivrednik, obrt i sl.). Prilikom registracije potrebno je samo upisati podatke o proizvodnji, lokaciji, proizvodima te načinu dostave i plaćanja. Forma za registraciju maksimalno je pojednostavljena i na njoj je obavljen UX research koji je uključivao ljude koji se ne snalaze u potpunosti s korištenjem računala. To znači da joj zasigurno mogu pristupiti svi koji nisu odrastali uz računala i mobilne uređaje, ali se njima sada koriste za osnovne funkcije poput npr. čitanja online novina i dopisivanja putem društvenih mreža. U digitalnoj bazi Rural Directa svi registrirani proizvođači na području Republike Hrvatske međusobno su povezani, ali što je najvažnije na vrlo jednostavan način može im pristupiti bilo koji kupac.

Kako pristupati bazi?

Ulazak u bazu je otvorenog tipa za sve potencijalne kupce. Oni mogu pretraživati željene proizvode putem niza „filtera“ poput lokacije, vrste proizvoda, vremenskog perioda (odnosi se na sezonske proizvode) i sl. Na taj način pogoduje se i proizvođaču koji jednostavnije i brže dolazi do saznanja o potrebnoj količini koju treba proizvesti, ali i kupcu koji brže i lakše ostvaruje kontakt s proizvođačem. I ne samo to. Kupac putem ove digitalne platforme može dobiti uvid u način proizvodnje jer svi proizvođači samoinicijativno reklamiraju vlastite prerađevine i plodove uz priložene fotografije i videozapise.

Najveća prednost ove digitalne platforme je njena jednostavnost i transparentnost. A upravo to nedostajalo je sektoru poljoprivrede svih prethodnih godina.

Zašto je do ovog rješenja došlo upravo sada?

Ljudski je sumnjati. Svatko ima potrebu pri susretu s nepoznatim imati pregršt pitanja. Ali na njih je potrebno imati suvisle odgovore. Tim koji stoji iza ove inicijative već je deset godina na usluzi stanovnicima ruralnog prostora pokušavajući im omogućiti ekonomsko dostojanstvo. Do sada su za njih realizirali na desetke projekata koji su financirani sredstvima iz fondova EU-a i na taj su način donijeli novac na ruralni prostor. Znaju apsolutno sve probleme s kojima se susreću poljoprivrednici u RH, a u svrhu rješavanja ovog ozbiljnog problema 2019. godine sudjelovali su u organizaciji 1. Međunarodne konferencije o kršu – Projekt Krš koja je imala za cilj povećati svijest o očuvanju krških sustava kao jedinstvene i neprocjenjive prirodne baštine. Osim toga, organizirali su niz agronomskih događanja poput „Masline“ u hotelu Marjan u Splitu.

To su nizom sve mladi, visokokvalificirani stručnjaci iz sektora agronomije, digitalnog marketinga, ekonomije, informacijskih tehnologija i inovacija, udruženi pod nazivom Rural Direct. Napisali su nebrojeno poslovnih planova, strategija razvoja, osmislili niz digitalnih rješenja u sektoru poljoprivrede i medijski podupirali lokalne proizvođače.

Evo kako je smisao inicijative komentirao jedan član ovog entuzijastičnog tima: "Svjesni smo činjenice, da koliko god netko mislio da je GRAĐANIN, a ne SELJAK – pitanje je samo koliko daleko gleda u prošlost i koliko je ponosan na svoje ruralno podrijetlo. Sve obitelji su došle iz ruralnog prostora – prije godinu, desetljeće ili stoljeće. Stoga svi trebaju imati jednaku priliku za ekonomsko dostojanstvo i trebaju biti ponosni na svoje porijeklo".

Više od tehnološkog rješenja

Iako se inicijativa zasniva na tehnološkom rješenju, ona je puno više od toga. Povezivanjem proizvođača u jednu cjelovitu bazu pomoći će se njihovom udruživanju, čime će se stvoriti potencijal za vraćanja ekonomskog dostojanstva u ruralni prostor. Također, stvorit će se mogućnost njihovog medijskog eksponiranja ciljanoj publici koja će samoinicijativno pretraživati proizvode.

S obzirom na prethodne poteze svih članova tima Rural Direct može se logično zaključiti da će sve navedene usluge za proizvođače biti besplatne.

Stoga pozivaju sve proizvođače koji njeguju jednake vrijednosti i brinu o ekonomskoj stabilnosti malih proizvođača da podrže ovu inicijativu i uđu u najveću bazu kreatora vrijednosti s ruralnih područja.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje