'ENJOY,  IT'S  FROM  EUROPE': Za promociju EU daje 133 milijuna eura

Nitko u Hrvatskoj ne zna ima li među 200 projekta netko od domaćih proizvođača

Agrovijesti
Enjoy, it's from Europe Fotografija: Europska unija
Europska komisija objavila je kako se na natječaj za promociju i marketing poljoprivrednih proizvoda koji je otvoren početkom godine prijavilo više od 200 projekta, a za ovaj program EU je izdvojio čak 133 milijuna eura. Hrvatska je poznata po tome da ne koristi dovoljno sredstva EU, a do sada se na nekoliko natječaja u sklopu spomenutog programa  'ENJOY,  IT'S  FROM  EUROPE', iz Hrvatske nije nitko prijavio.

Nakon što je EK ovaj tjedan objavila kako je pristiglo više od 200 projekta, pokušali smo dobiti informaciju iz Ministarstva poljoprivrede, Hrvatske poljoprivredne komore i Hrvatske gospodarske komore ne bi li provjerili da li se neka skupina poljoprivrednih proizvođača prijavila za ova sredstva. Svi su nam odgovorili kako nemaju informacije, te da su ih zatražili iz Europske komisije, obzirom da se na projekt prijavljuje direktno u institucije Europske Komisije, a ne preko nadležnih hrvatskih institucija odnosno Agencije za plaćanje u poljoprivredi. Sudeći po odgovorima, iz nadležnih institucija ne bi bilo iznenađenje da se niti ove godine nitko nije prijavio. Naime, iz ministarstva smo neslužbeno doznali da njih nitko od proizvođača direktno oko ovog programa nije kontaktira sa namjerom da se prijave.

EU je raspisala dvije vrste programa promocije za ovu godinu: jednostavni programi koje podnose jedna ili više organizacija iz iste zemlje EU ili više programa koje podnose najmanje dvije organizacije iz najmanje dvije zemlje EU ili jedne ili više europskih organizacija. Jednostavnim programima upravljaju nadležna tijelima u svakoj zemlji EU, a višestrukim programima upravlja Komisija kroz izvršnu agenciju CHAFEA. Za 2017. godine zaprimljeno je 189 prijedloga za jednostavne programe, dok je za više programa podneseno 35 prijedloga. Prijedlozi će se sada analizirati, a kandidati bi do listopada trebali doznati jesu li njihovi prijedlozi uspješni i hoće li dobiti novce za promociju.

Odabrane kampanje, koje obično traju više od tri godine, sufinancira Europska komisija i to i iznosu od 70 pa do čak 85%, a za ovaj promotivni program većina sredstava (63 milijuna eura) usmjerena je na jednostavne programe u zemljama i regijama izvan EU-a, uključujući Kinu, Bliski Istok, Sjever Americi, jugoistočnoj Aziji i Japanu. Programi će se ponajprije usredotočiti na voće i povrće, meso i mliječne proizvode, zaštićenih autohtonih proizvoda kao i na sheme kvalitete EU proizvoda i podizanje svijesti o održivoj poljoprivredi i ulozi poljoprivrede u klimatskim aktivnostima.

Iz Hrvatske nitko ne ide na agro „road show“ EU povjerenika Hogana

Phil Hogan u posjeti Indoneziji
Eu povjerenik za poljoprivredu i ruralni razvoj Phil Hogan posjetio je u zadnje dvije godine mnoge od  zemalja i regija kako bi promovirao kvalitetne poljoprivredne proizvode EU, te otvarao tržište za proizvode iz EU. Tijekom zadnje dvije godine Hogan je s velikim delegacijama EU zemalja, među kojima su velike prehrambeno poljoprivredne kompanije, udruženja poljoprivrednika, institucije posjetio Kinu, Vijetnam i neke druge države, te im je osim promocije organizirao i B2B razgovore s vodećim trgovcima. Na žalost, iz Hrvatske na ovim turnejama nitko ne sudjeluje.

Hogan će svoju diplomatsku ofenzivu nastaviti i idući tjedan jer organizira posjetu Kanadi odnosnu sudjelovanju na najvećem sajmu hrane SIAL food show u Torontu. U HGK su nam rekli kako su napravili anketu među domaćim tvrtkama, ali za ovaj road show nitko nije pokazao interes, pa niti ovaj put iz Hrvatske čini se da europski agro road shpow proći bez hrvtaskih predstavnika, koje očito ne zanima promocijia promociji hrane i proizvoda izvan EU. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje