Japan

Nižu se poljoprivredni tematski parkovi

Agrovijesti
Namegata Farmers Village Fotografija: Namegata Farmers Village FB
Posjetitelji mogu iskusiti različite stvari, kupiti poljoprivredne proizvode i uživati u dobroj hrani. Tematski parkovi će pomoći u poboljšanju poljoprivredne konkurentnosti odvlačenjem pažnje na tzv. šestu industriju poljoprivrede u kojoj su proizvodnja, prerada i distribucija – primarna, sekundarna i tercijarna – vertikalno integrirane

Poljoprivredni tematski parkovi često su složeni objekti opremljeni sa unajmljenim zemljištem, trgovinama s poljoprivrednim proizvodima, restoranima  i preradbenim tvornicama. Njihov broj se povećava s godinama kao odgovor na trendove ulaženja privatnih tvrtki u poljoprivrednu industriju.

Seiji Yoshioka, viša službenica Organizacije za urbano-ruralnu međusobnu revitalizaciju, kaže: „Poljoprivredni parkovi i objekti za doživljavanje iskustava dizajnirani su kako bi vitalizirali lokalnu zajednicu i promovirali lokalnu proizvodnju za lokalnu potrošnju. Ljudi koji žive u urbanim područjima podupiru ovakve objekte, i kažu da u njima stvarno mogu osjetiti promjene.“

Namegata Farmers Village je tematski park slatkog krumpira koji se otvorio prošlu jesen u Namegati, području koje je poznato po proizvodnji ovog povrća. Tematski park vodi Namegata Shirohato Farm, poljoprivredna kooperacija osnovana dijelom od strane Shirohato Food Corp., koja proizvodi i prodaje slastice od krumpira. Kooperacija i lokalni poljoprivrednici ukupno su investirali 300 milijuna yena (2,7 milijuna dolara) u opremanje parka. Toshikazu Nagao, predsjednik Shirohato Food Corp.je rekao: „Broj proizvođača slatkog krumpira je pao zbog starenja populacije. Smislili smo ideju da prenesemo šarm poljoprivrede na mlade ljude koji su se preselili u urbana područja jer nisu željeli preuzeti poslove od starijih poljoprivrednika, s ciljem da osiguramo stabilnu budućnost za slatki krumpir.“

Namegata Farmers Village

Namegata Farmers Village ima ukupno 33 hektara, koriste napušteno poljoprivredno zemljište, a prijašnji vrtić koristi se kao glavni objekt. Značajke tematskog parka uključuju Yakiimo tvornički muzej, restoran, trgovinu s poljoprivrednim proizvodima i zemlju za najam. Programi učenja izrade torti od slatkog krumpira jako su popularni među obiteljima s djecom. Ulaznica u Park iznosi 800 yena što je oko 50-tak kuna.  

Farma Iga no Sato Mokumoku Tezkuri pionir je u konceptu poljoprivrednih tematskih parkova. Oko 500.000 ljudi godišnje posjeti ovaj Park. Farma je osnovana 1988. godine kada je Moku Moku Tzukuri Farm Co., poljoprivredna tvrtka, otvorila tvornicu šunke kako bi dala dodanu vrijednost Iga porku – lokalnom brandu. Mjesto je renovirano i prošireno u poljoprivredni park 1995. godine. Sada se na 14 hektara rade lokalno pivo, kruh i tofu. Poljoprivredna tvrtka bavi se i rajčicama i jagodama u susjedstvu. Posjetitelji mogu doživjeti kako se rade kobasice u tvornici, uživati blizu životinja i jesti u restoranu. Tvrtka proizvodi svoj brand riže u suradnji s kooperantima od 1995. godine, a godišnji promet im je oko 5,4 milijarde jena (331 milijun kuna). Predsjednik Naoyuki Matsuo kaže kako misli da „je šesta industrija budući smjer poljoprivrede. A on ujedno mora voditi do očuvanja lokalnog ruralnog krajolika.“

 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje