Nova tržišta

Norveška ribarska industrija vidi priliku za izvoz u Tursku

Agrovijesti
Losos, riba, obrok, ručak Fotografija: Thinkstock
Potražnja za svježom i prerađenom morskom hranom u Turskoj se povećava, no s malo akvakulture i nestajanjem ribljih zaliha u vlastitim morima, ovisna je o uvozu. Jedan istraživač objašnjava zašto je, unatoč promjenama, norveška prehrambena industrija optimistična oko turskog tržišta

Postoje dva razloga zašto bi proizvođači ribe i morske hrane te prerađivači trebali biti optimistični zbog istraživanja turskog tržišta, tvrdi Norveški istraživački centar za hranu i ribarstvo Nofima, piše FoodNavigator.

Prvi je zbog nestajanja ribljih zaliha u morima oko Turske – Mediterana i Crnog Mora – koja su pretrpjela dugoročna prekomjerna ribarenja. To, zajedno s relativno skromnom i nerazvijenom domaćom industrijom akvakulture znači da potražnja za uvozom raste.

Drugi je zbog rastuće potrošnje za ribom od strane turskim potrošača koji postaju sve više zdravstveno osviješteni. Kupovne navike su se u zemlji promijenile, pogotovo u velikim gradovima, i dok su mnogi još uvijek vezani da kupuju cijelu svježu ribu na ribarnici, raste važnost supermarketa koji pojačano pune police s prerađenim ribljim proizvodima.

Nofima znanstvenik Gøril Voldnes specijaliziran na međukulturne poslovne odnose rekao je za FoodNavigator: „Definitivno postoji tržište za prerađenu hranu u Turskoj. U svim super-hyper marketima vidjeli smo puno različitih ribljih proizvoda - prerađenih, spremnih za jelo i jednostavnih za upotrebu. Nismo primijetili toliko marinirane ribe – ali pohane ribe i paelle je bilo u različitim vrstama.“

Mintelovi podaci pokazuju da je potražnja za prerađenom ribom porasla za 5 posto u 2014. godini iako predviđaju da će taj postotak polagano padati u sljedećim godinama.

S druge strane, nedokučivo je koji su prioriteti turskih potrošača kada kupuju morsku hranu. Prema certifikacijskoj tijelu Marine Stewardship Council (MSC) vrlo je malo potražnje za MSC-certificiranom morskom hranom u Turskoj – samo jedna tona u 2015. od ukupnih 659.399 tona za razdoblje 2015./2016. No, očekuje se da će ta brojka rasti za 2016. s obzirom da IKEA dodaje takve proizvode u svoju ponudu.

Bez obzira na mogućnosti, ulazak na tržište pun je izazova. Turci trenutno jedu relativno malo ribe u usporedbi s ostalim zemljama – šest kg morske hrane po osobi godišnje. U Norveškoj se pojede oko 40 kg. A tu su i regulatorne barijere za trgovanje. Prošle godine Vlada je tražila uvoznike da osiguraju posebnu dokumentaciju koja dokazuje da je sva riba koja ulazi na tursko tržište slobodna od dioksina.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje