Uspjeh

Od kućnog kuhanja craft piva do milijardera

Agrovijesti
Ken Grossman, Sierra Nevada Brewing Co. Fotografija: Sierra Nevada Brewing Co.
Ken Grossman živi svoj san. Svoj kućni hobi pretvorio je u međunarodni posao, i zarađuje čitavo bogatstvo

Ken Grossman je osnivač i izvršni direktor tvrtke Sierra Nevada Brewing Company. Od kada je flaširao svoj prvi Pale Ale 1980. godine Sierra Nevada Brewing Company je prerasla u treću najveći craft pivovaru u Sjedinjenim Državama, i 17. najvećeg proizvođača piva u zemlji, donosi CNN Money. Njegovo osobno bogatstvo se procjenjuje na 1,1 milijardu dolara, prema Forbesu.

Od malena školovan za izradu piva, Grossmanov smisao za posao pokazao se ranim dvadesetim godinama kada je otvorio trgovinu u Chicou, Kalifornija 1976. Njegovo je pivo uskoro zadobilo pažnju kupaca. Nakon tri godine, lansirao je Sierra Nevada Brewing, nazvano po njegovom najdražem mjestu za planinarenje u obližnjim planinama. Tada su na tržištu dominirale velike pivovare sa lager pivima.  „U 1980. bilo je oko 45 tvrtki koje rade pivo“, kaže Grossman. „Bila  je to prilično niska točka u pivarskoj industriji SAD-a nakon prohibicije.“

Od tada, američka scena craft piva je eksplodirala. Sada postoji više pivovara nego ikada prije, a godišnja prodaja craft piva vrijedi oko 22,3 milijarde dolara, što je oko 12 posto ukupnog tržišta. Broj pivovara u SAD-u porastao je 15 posto u 2015. godini, 620 se otvara a 68 zatvara, prema podacima Brewers Association.

Ken Grossman, Sierra Nevada Brewing Co.

A Sierra Nevadin rast je vidljiv, sa sadašnjom proizvodnjom od 1,2 milijuna bačvi piva godišnje iz dvije pivovare. Prošle godine, proizveli su gotovo 200 različitih vrsta piva, a prodaja im je porasla za 17,3 posto.  „To je fantastično pivo i pijem ga redovito. Uvijek sam volio ovaj stil alea“, kaže Grossman.

Grossman je u svojoj 61. godini izvršni direktor, degustira nova piva i radi s timom znanstvenika na dizajniranju i ugađanju novih recepata. Kada stavi inovacije na stranu, Grossman smatra da je za njegov rast zaslužna njegova predanost tradiciji i visokoj kvaliteti. „Jako održavamo naše originalne korijene u tome kako kuhamo i što kuhamo“, kaže on. „Očito je da su narasli tijekom godina, ali još uvijek zadržavamo iste principe s kojima smo započeli. Mislim da naši kupci to cijene.“

Sierra Nevada se globalno širi, pa je brand već popularan u Engleskoj, Australiji i Italiji, dodaje Grossman. „Potražnja je tamo pa se značajno širimo na to područje.“

Čak i nakon svih tih godina, Grossman nije izgubio svoju strast za stvaranjem piva. „Volim alkemiju, znanost, okuse, kreativnost“, kaže on. „Postoji toliko toga što volim pri proizvodnji piva.“

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje