BIOFACH 2016. Nürnberg

Ovo su hrvatski ekoproizvođači koji kreću u osvajanje tržišta EU

Agrovijesti
Aronia uživo d.o.o. Fotografija: Aronia uživo d.o.o. Pogledajte galeriju
Na globalnom tržištu, koje u 170 zemalja broji 2 milijuna certificiranih proizvođača, na površini od 35,1 milijuna hektara, čija se vrijednost tržišta procjenjuje na 72 milijarde dolara, mala ekološka poljoprivredna proizvodnja poput hrvatske može doći do izražaja jedino kroz zajedničke aktivnosti te organizirane nastupe na događanjima kao što je BIOFACH

Na najvećoj sajamskoj manifestaciji ekoloških proizvoda - BIOFACH 2016. u Nürnbergu koji se održava od 10. do 13. veljače predstavit će se čak 11 hrvatskih izlagača i to Annapurna obrt, Aronia uživo, Art of Raw, Bi-Marct, Exploria, Hermes International, Jan Spider, OPG Alojs Jug, Rizman, Vegetariana i Quarnero.

Ekološka poljoprivreda i proizvodnja u svijetu imaju sve veću važnost, a potražnja za ekoproizvodima drastično raste, što je i prilika za domaće proizvođače da pronađu kupce. Ekološka poljoprivreda i proizvodnja u Hrvatskoj još su uvijek u začecima, a procjene govore da se tek oko 4% ukupnih površina poljoprivrede odvija po ekostandardima.

Nastup najboljih ekoproizvođača osmu godinu zaredom na najvećem europskom sajmu ekoloških proizvoda BIOFACH organizira Hrvatska gospodarska komora. Ranije su ekološki proizvođači imali podršku i u Ministarstvu poljoprivrede, koje je sufinanciralo izlaganje na sajmu, no ulaskom u EU ta je praksa prestala. Ipak, HGK nije odustao već nastavlja dalje.

Iako mali, hrvatski proizvođači očekuju da će na sajmu uspostaviti nove poslove odnose, dogovoriti izvoz svojih proizvoda, ali i dobiti informacije o novim trendovima u proizvodnji jer će se u nekoliko dana održati više od 100 prezentacija i panela na temu ekološke proizvodnje.

Maričini ekosokovi do europskog potrošača

"Naš OPG upisan je u Upisnik ekoproizvođača od 2003. godine, a događanja na najvećem sajmu ekoproizvoda pratimo već niz godina. Sudjelovali smo 2009. godine kada su se hrvatski izlagači pojavili prvi put. Drugo naše izlaganje bilo je 2013., a ovo je treće sudjelovanje na sajmu. Ostvarili smo kontakte s nizom drugih proizvođača te dogovorili izvoz industrijske jabuke i manjih količina prerađevina", kaže za Agrobiz Marica Jug, vlasnica OPG-a Jug i brenda Maričini eko sokovi. Ona kaže kako ove godine želi uspostaviti nove kontakte te povećati udio prerađevina u izvozu.

OPG Marica Jug

"Uz primarnu proizvodnju voća imamo i preradu te nam je cilj da što više proizvoda sami i preradimo te ih plasiramo kao gotovi proizvod. Na sajmu se puno toga može vidjeti i naučiti te se vlastita proizvodnja može usporediti s trendovima u ekobiznisu. Ekobranša jako brzo raste te se svaki put iznenadimo novim ekoproizvodima", dodaje Jug. Savjetuje i drugim ekoproizvođačima odlazak na sajam jer će vidjeti nove tehnologije, ne samo u sektoru prehrane već i drugim sektorima koji su u porastu te se vratiti bogatiji za ideje u unapređenju vlastitog posla.

"Mi proizvodimo voće na oko 8 ha. Prednost dajemo preradi jer imamo pogon za preradu voća i povrća u sokove i pekmeze. Izvoz gotovih proizvoda, kao što sam već rekla, nije velik, a od svježeg izvozimo industrijsku jabuku u količinama koje sami ne možemo plasirati kao gotovi proizvod", dodaje Jug. 

Nova slavonska proizvođačka organizacija 

"Tržište traži stalnu opskrbu proizvodima te je nužno da se više proizvođača okupi s ciljem prerade i zajedničkog plasmana. Nedavno smo s još nekoliko proizvođača osnovali tvrtku Eco gospodarstva Slavonije d.o.o. te pokrenuli postupak priznavanja proizvođačke organizacije. Zajednička nam je želja da zajedno smanjimo troškove proizvodnje, povećamo proizvodnju, te zajednički izađemo na tržište s kvalitetnim proizvodima", rekla nam je Marica Jug. 

Damir Štimac, vlasnik vinarija Rizman, ističe kako će njihova ekološka vina i ekološko maslinovo ulje prvi put biti izložena na ovom sajmu. Imaju velika očekivanja od budućeg izvoza, ali i promocije među potencijalnim turistima iz Njemačke.

"Već sada izvozimo određene količine ekovina i maslinova ulja u Njemačku, Švicarsku i BiH, ali se nadamo da ćemo na sajmu uspostaviti poslovne kontakte i proširiti izvozne mogućnosti", dodaje Štimac.

Vlatka Kuzmić, vlasnica obrta Annapruna, koji se bavi proizvodnjom proizvoda na bazi ekoloških žitarica, također nastupa prvi put na ovom sajmu, pa i ona ima velika očekivanja: "Vjerujem da ćemo na sajmu imati prilika za sklapanje poslova, ali i vidjeti sve moderne trendove u ekouzgoju, s obzirom na to da su tamo svi svjetski proizvođači."

"Već su nas počeli kontaktirati neki potencijalni partneri koji su vidjeli najavu da sudjelujemo na sajmu. Nadamo se da će naši proizvodi od aronije koju uzgajamo na 19 ha u okolici Ivanić-Grada naći put do potrošača u Europskoj uniji", kaže i Marija Zadro Šeremet iz tvrtke Aronia uživo.

Na sajmu 100 predavanja i 7000 izlagača

Sajam BIOFACH održava se pod pokroviteljstvom IFOAM-a (Međunarodne organizacije za ekološku poljoprivredu) te će se i ove godine održati tradicionalni kongres o ekološkoj proizvodnji na kojemu je već sada planirano održavanje više od 100 prezentacija i panel-rasprava s preko 7000 prijavljenih sudionika.

BIOFACH 2016

"Na globalnom tržištu koje u 170 zemalja broji 2 milijuna certificiranih proizvođača na površini od 35,1 milijuna hektara, čija se vrijednost tržišta procjenjuje na 72 milijarde USD, mala ekološka poljoprivredna proizvodnja poput hrvatske može doći do izražaja jedino kroz zajedničke aktivnosti te organizirane nastupe na događanjima kao što je BIOFACH", kaže Božica Marković, direktorica Sektora za poljoprivrede HGK-a. 

Više o Sajmu možete pronaći na njihovoj web stranici.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje