Poslovanje

Pad cijena hrane ruši rast prihoda Nestlea

Agrovijesti
Hayes: Zgrada tvornice Nestle Fotografija: Press Association/PIXSELL
Švicarski prehrambeni div Nestle snizio je u četvrtak procjene godišnjeg organskog rasta na 3,5 posto, sa 4,2 posto koliko su procjenjivali u kolovozu, navodeći kao razlog nepovoljno okruženje koje izaziva pad cijena hrane, prenijeli su britanski mediji.

U prvih devet mjeseci prihodi Nestlea dosegnuli su 65,51 milijardu švicarskih franaka (66,19 milijardi dolara) i bili su za 2,5 posto veći u usporedbi s istim razdobljem godinu dana ranije, prenio je britanski BBC.

Organski prihodi isključuju akvizicije i prodaju imovine te fluktuacije valutnih tečajeva.

Proizvođač poznatih brendova, uključujući Nespresso i KitKat, za snižene procjene krivi "aktualno slabije okruženje" na tržištu, zbog kojeg cijene hrane padaju.

Poput konkurenata, i Nestle se teško odlučuje na podizanje cijena s obzirom na žestoku konkurenciju među supermarketima. Njegov veliki konkurent Unilever povećao je pak cijene u zemljama u kojima su valute oslabile, poput Velike Britanije, zato što uvoz roba u te zemlje poskupio, primjećuje BBC.

Funta je oslabila 16 posto prema euru od britanskog referenduma u lipnju, na kojem je odlučeno o izlasku zemlje iz Europske unije, podsjeća BBC.

Unilever je najveći proizvođač brandiranih proizvoda za kućanstvo u Britaniji a njihov pokušaj da više troškove pretoče u veće veleprodajne cijene rezultirao je odlukom lanca trgovina Tesco o povlačenju Unileverovih proizvoda s polica, razotkrivajući žestoku bitku dobavljača i malotrgovaca za profitne marže.

Nestle pak daje prednost obujmu prodaje pred cijenama, što u priopćenju potvrđuje i izvršni direktor Paul Bulcke: "U okruženju kojeg karakteriziraju deflacija i niske cijene sirovina, mi i dalje dajemo prednost povećanom obujmu prodaje".

 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje