Poduzetništvo

Pioniri craft pivarstva 'smućkali' i gin kojim slave okuse Slavonije

Agrovijesti
Pioniri craft pivarstva 'smućkali' i gin kojim slave okuse Slavonije Fotografija: Poslovni dnevnik
Mario i Marijana Bošnjak otvorenjem Beer&Gin bara u Novoj Gradiški idu u novi pothvat.

Poduzetnička priča obitelji Bošnjak počela je prije gotovo dvadeset godina. Nakon uspješne domaće proizvodnje piva Bošnjaci su prošle godine počeli proizvoditi i gin, a nedavno su otvorili i Bošnjak Beer&Gin Bar u Novoj Gradiški.

"Naš poduzetnička put počeo je kao hobi. Moj muž je dugo imao ideju da stvori svoj vlastiti proizvod i eksperimentirao je na raznim poljima. Odrastao je u obitelji u kojoj se sve domaće radilo, od kobasica i kulena do kruha koji je njegova mama spremala i on se osjećao kao da mora nastaviti tim stopama.  Kad je završio fakultet i počeo raditi kao inženjer šumarstva ideja je pronašla njega. Tada smo stanovali kod jedne gospođe češkog podrijetla koja mu je ispričala kako je njena baka kuhala pivo, čak je na dnu ladice pronašla receptić na kojem je bilo zapisano starinskim rukopisom sve što treba za kuhanje piva", prisjetila se početaka Marijana Bošnjak.

Opstaju kao OPG

Prvo pivo Mario je skuhao sa svojom majkom u njihovoj obiteljskoj kući još 2000. godine, tako da čak možemo reći i da je on tada bio pionir na polju craft piva. Ubrzo su krenuli s izgradnjom kušaonice domaćeg piva i pokretanjem seoskog turizma na imanju. "Tada sam radila u turističkoj agenciji i prirodna ideja nam je bila da kreiramo kušaonicu našega domaćeg piva i seoski turizam na imanju uz osnovnu proizvodnju piva. Za kušaonicu smo dobili potporu od Ministarstva poljoprivrede i to 80.000 kuna koje smo iskoristili za građevinske radove. U dvorištu Marijeve obiteljske kuće smo napravili kušaonicu, a svake godine je nadograđujemo i uređujemo onoliko koliko to možemo sami isfinancirati. 

Uz to, svake dvije godine idemo na mjeru Konkurentnost turističkoga gospodarstva Ministarstva turizma koja ima male iznose 30.000 do 50.000 kuna, a koji su nama dovoljni. U turizmu i poljoprivredi bi bilo šteta taj novac ne koristiti˝, kaže Bošnjak. Kušaonicu su počeli raditi 2008. godine, a gotova je bila dvije godine kasnije kada su i počeli primati prve turističke grupe. Paralelno s tim su krenuli i s predstavljanjem proizvoda po lokalnim sajmovima i šire poput sajma HGK Kupujmo Hrvatsko i time su dobili širu došli publiku.

Bošnjak objašnjava kako su pred njima bili veliki izazovi jer su u to vrijeme bili jedini u tom poslu uz Velebitsku pivovaru i Pivovaru Medvedgrad u cijeloj Hrvatskoj, nije bilo malih pivara s kojima su se mogli posavjetovati. Ubrzo nakon kušaonice i prvih uspjeha na tom polju, 2014. godine otvorili su tvrtku jer je dotad proizvodnja bila dio OPG-a. Tada su ugovorili uslužnu proizvodnju i cijelu iduću godinu pivo su punili u boce i distribuirali po cijeloj zemlji, no zbog promjene zakona o trošarinama brzo su se vratili manjim proizvodnim količinama na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu.

˝Pivo je nefiltrirano, nije pasterizirano, to je čisti živi proizvod poput svježeg mlijeka koji se mora dobro čuvati. Naš proizvod je lager, on nema puno hmelja kao u ostalim stilovima piva koje je zapravo prirodni konzervans. Baš zbog toga je više pokvarljivo i to je razlog zbog kojega ga ne pakiramo u boce već ga distribuiramo kao točeno pivo", otkriva Bošnjak. Prije tri godine odlučili su se posvetiti rakijama, pogotovo onima od kukuruza jer na području Brodsko-posavske županije te kulture ima najviše.

Gostima u kušaonici su već nudili rakije od piva, ali njima se to nije svidjelo jer nisu navikli, a tradicionalno se pije više voćnih rakija poput šljiva kruška, dunja... "Škrobne rakije nemaju takav miris kao voćne pa smo kroz istraživanje i putovanja shvatili da bi to moglo rezultirati odličnim ginom. Prošle smo godine na tržište izbacili naš gin MB72 i to u prvoj godini 300 litara, a ove godine naš posljednji poduzetnički akt je otvaranje pivnice Bošnjak Beer&Gin Bar u Novoj Gradiški", pohvalila se Bošnjak.

'Pred nama još puno posla'

Kušaonicu domaćeg piva na seoskom domaćinstvu u Sičicama koja je namijenjena grupama s najavom, najčešće posjećuju domaći gosti i Slovenci, a ugostiteljski objekt u gradu namijenjen je široj publici. Uz obitelj, točnije supružnike Bošnjak, ovom obiteljskom biznisu pridružio se i Marijev brat koji kuha pivo, njegovi roditelji koji pomažu u kušaonici. 

Otvaranjem Bošnjak Beer&Gin Bara zaposlili su konobare kao prve vanjske zaposlenike i one koji nisu dio obitelji. "Izvozne rezultate nemamo, ali za svaki hrvatski proizvod najbolji je izvoz hrvatski turizam. Vi izvozite i onda kada stranac kupi vaš proizvod i to je model koji je nama interesantan.

Što se tiče gina zanima nas tržište cijele zemlje i inozemstva, ali krenuli smo tek prošle godine na ljeto i pred nama je puno posla. Prodaja na kućnom pragu nam je glavni kanal prodaje piva, a za gin smo otvoreni za pregovore. Ipak, riječ je o craft proizvodu što nije za svakoga već za istinske ljubitelje koji to mogu i žele platiti. To nije piće ni za svaki kafić i u to moramo ići promišljeno. Zato ciljamo na specijalizirane trgovine i ugostiteljske objekte koji takva pića i inače imaju u ponudi", poručuje Bošnjak.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje