Poslovanje

Bruto dobit Grupe Podravka u prvih devet mjeseci 1,06 milijardi kuna

Agrovijesti
Podravka Fotografija: Marijan Šušenj/PIXSELL
Bruto dobit Grupe Podravka u prvih je devet ovogodišnjih mjeseci iznosila 1,06 milijardi kuna i bila je 4 posto niža nego u istom razdoblju lani. Neto dobit je, pak, istodobno smanjena za 62 posto.

Grupa Podravka je za prvih devet ovogodišnjih mjeseci iskazala bitno nižu neto dobit nego u istom razdoblju lani, u iznosu od 54,1 milijuna kuna, naspram 142,2 milijuna kuna dobiti iz istog lanjskog razdoblja, a u izvješću objavljenom u petak taj se pad, uz ostalo, pripisuje višim troškovima za otpremnine i troškovima nove tvornice lijekova Belupa.

 Bruto dobit Grupe Podravka u prvih je devet ovogodišnjih mjeseci iznosila 1,06 milijardi kuna i bila je 4 posto niža nego u istom razdoblju lani. Neto dobit je, pak, istodobno smanjena za 62 posto.

 "Značajan utjecaj na profitabilnost grupe proizlazi iz povećanih troškova otpremnina i realiziranih opcijskih dionica te izostanaka prihoda od povratnog najma ostvarenog u usporednom razdoblju. Na nižu profitabilnost utjecali su i fiksni troškovi nove tvornice lijekova Belupa gdje se sukcesivno odvija prijenos tehnologije u skladu s regulatornim zahtjevima", pojašnjava se u izvješću.

 Prihodi od prodaje Grupe Podravka u devet mjeseci 2017. godine iznosili su 2,98 milijardi kuna i bili su 1,6 posto niži nego godinu ranije, a iz Podravke navode da je na kretanje prihoda od prodaje značajno utjecao izostanak godinu ranije dezinvestiranog programa pića. Bez navedenog utjecaja, prihodi Grupe Podravka ostvarili bi rast od oko 1 posto u odnosu na isto razdoblje godinu prije. 

 Kada je riječ o realizaciji prihoda od prodaje na inozemnim tržištima, koji čine 66 posto ukupnih prihoda, iz Podravke posebno izdvajaju rast prihoda u regiji Zapadne Europe i prekooceanskih zemalja u iznosu od 6,5 posto te regiji Istočne Europe u iznosu od 7,5 posto.

 Prihodi u segmentu Prehrana iznosili su 2,37 milijardi kuna te su i oni niži nego lani, za 3,8 posto, uslijed spomenute prodaje programa Pića. No, na pad su utjecali i poremećaji na tržištima Adria regije uslijed izvanrednih i bitno promijenjenih tržišnih okolnosti povezanih s najznačajnijim kupcem, navodi se u izvješću, bez navođenja imena, iako se to vjerojatno odnosi na probleme u koncernu Agrokor.

 U segmentu Farmaceutika ostvareno je 610,7 milijua kuna prihoda što predstavlja rast od 8 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, uslijed porasta prihoda od prodaje vlastitih brendova u iznosu od 8,7 posto. 

 Najveći pad prihoda promatrano prema pojedinim proizvodnim programima Podravka u prvih devet mjeseci kod Dječje hrane, slastica i snackova - za 21,1 posto, na 275 milijuna kuna, i to ponajviše također zbog prodaje programa Pića, dok su najviše, za 10,3 posto, na 72,3 milijuna kuna, rasli prihodi od prodaje bezreceptnog programa, prvenstveno kao rezultat širenja proizvodnog asortimana i pozitivnog utjecaja tečajnih razlika na tržištu Rusije, pokazuju podaci iz izvješća. 

 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje