Brige povezane s zdravljem, sigurnošću hrane, okolišem i dobrobiti životinja zajedno su pomogle ekološkoj proizvodnji na usponu i velikom rastu posljednjih godina, a ovaj trend će se nastaviti, predviđaju stručnjaci, donosi FoodNavigator.
U razdoblju između 2005. i 2015. prodaja ekološke hrane povećana je za 7,9 posto na 38 milijardi eura u Zapadnoj Europi i za 11,4 posto na 39 milijardi dolara (36 mlrd eura) u Sjedinjenim Državama.
Ovi su podaci mnogo viši od stopa za cjelokupnu hranu, pogotovo u Europi gdje je financijska kriza odvela kupce prema trgovcima koji snižavaju cijene. No, oni ipak nisu okrenuli leđa ekološkom, tvrdi Rabobank – i njihova odanost sektoru ostaje jaka kao i uvijek.
„Do 2025. godine, predviđa se da će prodaja ekološke hrane u Zapadnoj Europi i SAD-u rasti za 6,7 posto i 7,6 posto odnosno“, kažu John David Roeg i Norbert de Roij Zuijdewijn u svom dokumentu „Ekološko je dobro za vas“. U njihovom optimističnom scenariju, rast bi mogao čak doseći i 9,2 posto u Zapadnoj Europi. Čak i u njihovoj konzervativnoj prognozi CARG (složena godišnja stopa rasta) će u sljedećih deset godina biti 4,2 posto.
Brandirane prehrambene tvrtke moraju prigrliti ekološko, kažu stručnjaci, kroz nove proizvode i brandove ili čak kroz reformulaciju postojećih. „Prehrambeni proizvođači Zapadne Europe moraju povećati svoj fokus na opcije ekoloških proizvoda i inovacija u cilju održavanja u rastućem segmentu.“

Roeg i Zuijdewijn također naglašavaju razlike u shvaćanju ekološkog u sjevernim i centralnim regijama Europe u usporedbi s južnim regijama. Do toga dolazi zbog prehrane koja se u južnim zemljama već smatra zdravijom. Niži prihodi per capita, niža stopa koncentracije moderne trgovine, viša razina nezaposlenosti i opća sklonost praćenju trendova mogu također bit i faktori.
Danska, Švedska i Švicarska vode po pitanju konzumacije per capita, a Francuska i Njemačka su najveća tržišta. Prodaja ekoloških proizvoda u Njemačkoj je prešla 3 milijarde eura prošle godine i doseći će 3,5 milijarde eura u sljedećih pet godina, predviđa Rabobank. U međuvremenu, Francuska bi mogla preći granicu od 2,5 milijarde eura.
Ujedinjeno Kraljevstvo koje je bilo treće najveće ekološko tržište u Europi snažno je pogođeno financijskom krizom. Prodaja se oporavlja, prema posljednjim nacionalnim statističkim podacima Soil Associationa, ali sektor se suočava s snažnom konkurencijom ostalih popularnih eko marki, najviše s „fair trade“.
Roeg i Zuijdewijn su kombinirali nalaze osam međunarodnih studija kako bi odredili zašto ljudi kupuju ekološko. Glavni razlog je percepcija zdravstveni prednosti, a slijedi ju briga za okoliš, percepcija boljeg okusa, manje pesticida, bolja dobrobit životinja i želja za prirodnom i neprerađenom hranom.